Inlägg från: förväntansfull2014 |Visa alla inlägg
  • förväntansfull2014

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Brukar vara 6 veckor efter som många gör underskontrollen

Gjorde min 6 v efter å veckan efter undersökning hos läkaren med ul å allt ok, avslaget nästan slut då. Dagen efter kom det rent blod igen Så nu har jag blött i 7,5 vecka, så surt... Å nu nästan över igen, så jag tror att det kan ha varit min mens som börjat. Har haft nästan slut flera gånger å sedan har det kommit tillbaks.

Har haft sex 2 ggr å det gick bättre än förväntat Tar nog ett tag till innan det blir som förrut, vilket jag saknar.

• förväntansfull2014
    trulle82 skrev 2014-07-09 11:48:44 följande:

Jag var också på efterkontroll 7v efter. Idag ringde jag mvc och hörde om mitt avslag som inte slutat än och som bara börjar om. Hon tyckte att det var lite länge med 9v, men eftersom det inte gör ont, det är bra färg och inte luktar konstigt så tyder det inte på någon infektion. Ända sättet att kontrollera att det är ok är med ultraljud och hon tyckte jag skulle ringa kk för en kontroll inom en vecka om det inte slutat.

Gjorde ul förra v på mvc av deras läkare. Sjukt jobbigt att det inte vill sluta blöda. Helt övertygad att det var min mens som kom dagen efter ul då det var färskt blod å inte slemmigt. Sluta i söndags så återstår å se när det kommer nästa gång. Hoppas att ditt avslag slutar strax...
  • förväntansfull2014
    Amalian83 skrev 2014-07-11 21:21:44 följande:

Alltså, nu har min bebis suttit fast vid mina tuttar i fyra timmar. Några korta pauser med pappan, men inte mer än att jag hinner sträcka lite på mig. Det är såååå varmt! Skulle helst sitta med fläkten riktad mot mig men bebisen ska ju inte sitta i drag så det törs jag inte.

Kombinationen att hon är i en utvecklingsfas och att det är 30 grader ute är liksom inte helt lätt att hantera. Mina bröstvårtor börjar bli trötta på detta.

Fler som har det så just nu?

Hade typ så i förrgår. Men jag fick knappt hålla i plutten. Löste det genom att ligga å amma samt att jag hade fläkten på med de svagast å typ gallerfilt över halva plutten. Jobbigt i denna värme, hoppas att du snart får sitta för dig själv en stund...
  • förväntansfull2014
    Erika 146 skrev 2014-07-14 00:26:51 följande:

Någon som provat standardmodellen?

Vi ska göra det i hopp om rutiner och humana kvällar/läggningar

www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/verktygsladan-standardmodellen-sammanfattning

Nej, å känner inte att jag skulle vilja följa hennes förslag, men att det är bra med rutiner håller jag med på. Å magläge rekommendera de ju en inte. Däremot tror jag på rutiner som fungerar för familjen. Å vi har eller rättare sagt plutten har bestämt när han vill äta (tror på fri amning). Oftast blir det kvälksmålet vid 22, sedan mellan 2-3 och nästa runt 6, men två nätter nu har han sovit från 23 till 6, riktigt lyx

Fick ju mitt första barn för 20 år sedan å då var det amning/matning typ var fjärde timme som rekommenderas. Å de var hemskt, vilket jag la ner. Nu kan jag vakna upp till att plutten jollrar när han är hungrig mitt i natten, det är väldigt sällan han skriker av hunger. Tycker det känns å funkar mycket bättre för mig.

Hoppas att du hittar något som funkar för dig, bebis å familjen.
  • förväntansfull2014

När Melvin vägdes den 24 juli (2mån 1 v) vägde han 5810 gr å 63,5 cm lång. Vid födseln vägde han 4150 gr å 54 cm lång. Här växer vi mer på längden än bredden Bodysar är det numer strl 68 som passar bäst. Byxor är mittemellan 62 & 68, dock passar strl 56 bäst i midjan

Ang preventivmedel så kommer jag att prova kopparspiral. Skall boka tid, de sätter in den 12 v efter fl. Så hoppas att det funkar å att jag inte blöder mer vid mensen som förövrigt redan kommit

• förväntansfull2014
    Erika 146 skrev 2014-08-06 23:34:11 följande:

Ciliaja

Ja det är underbart! Låren har hon flera veck på och riktiga gosekinder!

Har dock märkt nåt som irriterar mig lite, det finns babykläder i slimfit men inga bigfit... ;-P många bodies har jag fått lagt undan oanvända som är normala men för smala för min tjej, att det är stl 68 hjälper inte heller. Speciellt nameit och newbie.

Lupin

Det blir kopparspiral för mig. Kändes jävligt smidigt + inga hormoner. Innan den kommer på plats får vi använda kondom.

Tänk vad olika våra små e Här är jag mest nöjd med Newbie å Name it Men hur funkar Lindex kläder för er? Tycker att de har mer stretch å mer omfång.

Å måste säga att du har en väldigt söt tjej å snygg vagn Har likadan. Men det känns som att den inte kommer att räcka så länge till...
  • förväntansfull2014
    Erika 146 skrev 2014-08-08 22:38:25 följande:

Har mycket name it och newbie ändå för gillar kläderna men de är ju så olika i stl iaf när man har en tjej av större modell

beställde från lindex och fick det igår, samma där! 2 av 4 bodysar var smalare i modellen fast det var stl 68 på alla.. supertråkigt. 

Tack! jag älskar verkligen vagnen men kommer nog få byta till sittdel tidigare än jag trott då jag redan nu får bygga upp under madrassen för hon vill upp och se. Samma i babyskyddet då trycker hon fram sig och blir förbannad för hon är fastspänd hahaha

Låter ju som min kille Vill mer å mer bli buren då han är mer med å ser allt. Hur har du byggt upp i vagnen? Babydkyddet kommer här att bytas ut nu under hösten, vill att han växer till sig lite till. Speciellt mer i vikt. Men de är lite jobbigt när de vill mer än vad deras kroppar vill. Trots detta har våran kille varit helt otrolig. Vi har åkt ca 170 mil på 2 veckor å varit i 3 städer å han har inte gnällt mycket?
  • förväntansfull2014

Va kul att läsa hur lika våra bebisar utvecklas Här började sambon fundera på hoppgunga å matstol nu... Kommer inte ihåg när jag började med det till mina stora killar. Vad tänker ni andra ha för bilbarnstol, märke å tankar kring det. Tar gärna emot tips å era funderingar.

Känns konstigt att plutten blir 3 månader redan. Tyckte att han kom precis å ändå som att han alltid varit en del av vår familj<3 Tänk att det är denna månad förra året som vi gjorde våra små mirakel

• förväntansfull2014

Här äts det ofta, typ varannan till var tredje timme under dagen. Fram tills för 3 nätter åt plutten sista målet ca 22 å vakna mellan 4.30-5.30 åt somna om å åt vid 7 igen. Men nu äter han 22 sover till 2.30 å därefter ca 1 gång i timmen E helt slut på morgonen...

Med detta så har han inte gått upp så bra i vikt. Tror inte att jag har tillräckligt med fet mjölk. Nu vid 3 månader vägde han 6160 gr å 66 cm lång. Har växt 2,5 cm å ökat 350 gr på 3,5 vecka... Så bvc vill att jag ger ca 50 ml tillägg tre gånger om dagen. Helt ok för mig men plutten vägrar ta flaskan. Sväljer tillägget men suger inte på flaska. Några tips å vilket tillägg?

Ang suga på händer å dregla, det gör vi här med Har gjort så i ca 3 veckor å det blir så blöt överallt, haha

• förväntansfull2014

Har tid på bvc 9/9 igen.

Fast min vägde 4150 gr vid födseln å nu hade han gått ner mer på kurvan. Så från 1 över medel till medel. De är väl det som oroar bvc å mig. 100 gr upp per vecka e inte mkt. Dock har Melvin aldrig gjort stora ökningar, som mest har det varit ca 200 gr i veckan.

Undrar ju om det är sämre näring i min mjölk då jag har gjort en gastric by pass... Men bvc visste inte.

• förväntansfull2014

[quote=73839084][quote-nick]Erika 146 skrev 2014-08-20 20:55:44 följande-nick]Eloge till dig förväntansfull som både fixar ammning och ge tillägg!

Jag gick över helt på ersättning då jag kände att jag inte skulle orka både och. Mejas vikt var aldrig ett problem däremot var hon missnöjd, sov dåligt på dagarna och bråkade ofta vid amning. Provade att pumpa en kväll och mjölken var av dålig kvalitet.

Meja var oxå svår att få att ta flaskan. Om du inte redan provat, pumpa ur bröstmjölk och ge på flaskan, även att någon helt annan (mamma/svärmor etc) ger henne kan få det att släppa. Lycka till [/quote]Hoppas ju att det ska funka med både amning å tillägg om nu plutten vill ta flaskan. Tog efter mycket men flaskan när jag hade fått ut lite mjölk. Nackdelen är att jag inte kan pumpa ut någon mjölk Får sitta å handpumpa å de blir inte mycket å gör så ont. Sambon har försökt att ge, å jag inte är hemma. Men hjälper inte... Blir tokig har inte haft det så med mina äldre killar.

Vilket tillägg ger du å hur mycket äter Meja? Jobbigt med detta när de skriker i bilen. Melvin är likadan, insett att han inte gillar sitt babyskydd å vi ångrar att vi inte köpte det dyrare. Helst nu då vi åker långa sträckor. Å nästa stol är från 9 kg som vi vill ha. Ingen bra kombination när han inte går upp i vikt. Här är det osså missnöje med att ligga i vagnen, tror att de vill vara me mer än de egentligen klarar av...

• förväntansfull2014

Hej, här har vi tränat med att vänja oss vid både flaska å smaken. Det blev bättre när vi tog Nan istället för Baby Semp. Å i lördags så tog han bara å käka ifrån flaskan Vilken lycka... Igår var jag ute å övningskörde med mellansonen å kom äntligen fick sambon mata plutten. Först åt han 90 ml var inte mätt utan tog direkt 60 ml till. Somnade sen 21.15 å jag väckte honom 6.05 för att tuttarna spränge, sen sov han vidare till 10 med en matning till kl 8.20. Nu kan jag jobba på lördag med gott samvete

Erika 146 skrev 2014-08-25 15:31:41 följande:

Förväntansfull

Hur har det gått för dig?

• förväntansfull2014

Vi har provat ut en BeSafe izi Plus 9-25 kg. Så att plutten verkligen kan sitta baklänges till minst 4-4,5 års ålder. Vill ha vikten på plus sidan, vet ju inte hur stor han är om några år Dessutom vill jag ha en stol som man kan ändra lutning på under tiden man ex åker i bilen. Så om de sover kan lutas lite mer bak när de blir äldre, detta lägge är det som kommer att gälla i början. Å vi kommer att byta stol så fort plutten kan sitta själv eller väger 9 kg, då dessa stolar är säkrare än babyskyddet som han bla inte trivs i.

trulle82 skrev 2014-08-26 15:34:43 följande:

Har ni tänkt på vad ni ska ha för bilbarnstol efter babyskyddet?

• förväntansfull2014

Tog en snabbvägning idag på bvc. Nyfiken på om tillägget har gjort något. Första veckan fick melvin 3* 50 ml om dagen. Å förra veckan fick han ca 200-300 ml om dagen, samt att jag ammar. Å han hade ökat med 500 gr på 2 veckor å när jag helammade vart dey 350 gr på 3,5 veckor. Undrar om han har varit hungrig...

• förväntansfull2014

Så började min plutt me med att typ vakna 1 gg i h å åt. Hos mig var det inte tillräckligt mättande mjölk vilket visade sig med sämre viktuppgång. Började med tillägg, kör ca 50/50 nu. Vikten började öka mkt bättre å det bästa är att han bara vaknar 1 gång per natt å vill käka. Äter sista målet någon gång mellan 20-21.30 å sover till 3-4, vilket ammas. Somnar om å vaknar till vid 6-7 ammas å sover oftast vidare till 8-9. Sen sover vi kortare pauser under dagen. Sover väldigt sällan i vagnen å verkar inte trivas direkt Så nu funderar jag på att byta barnvagn. Så tips på vagnar att kolla in å varför ni är nöjda

• förväntansfull2014
    Erika 146 skrev 2014-10-07 23:02:26 följande:

Hur lägger ni era små för natten och när? Äts det nattetid?

Här valde mini för 3 v sedan att han ville somna mellan 19.30-20.00 för natten istället för 21.30-22.00 Å vaknar oftast vid 4-tiden för lite tutte för att somna om på 2 sekunder. Men imorses så vaknade han 5.30 å ville snutta lite.
  • förväntansfull2014

Har era pluttar fått tänder? Förra måndagen kom ena där nere å i måndags den andra. Min stora fick sina tänder vid 8-8.5 månad så jag tycker att det är jättrtidigt...

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014