Inlägg från: förväntansfull2014 |Visa alla inlägg
  • förväntansfull2014

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Sweetboxen skrev 2014-05-27 11:45:39 följande:
    Håller med du...det där med att man försvann som par...jag vart ledsen i flera dgr för jag sakna min sambo, oss lixom...fast han va hemma...vart depp...men sen vände det för några dgr sen till det bättre. Vi börja se varandra igen...Har oxå börjat lite smått med sex på annat vis..men Gud va jag saknar riktigt sex, asså det man hade före stora magen etc!! :D

Samma här, tror att det kom lite amningsblues med allt. Samtidigt som jag sörjer i mitt eget med att jag inte fick bli en flickmamma... Älskar min son otroligt mkt å saknar så det gör ont när han nu är med pappa på eget. Hade likadant med mellanpojken, så jag vet ju att det blir bättre snart.
  • förväntansfull2014
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 22:19:45 följande:
    Amningsblues av denna kaliber va ngt nytt för mig, men är äldre o har ny partner o det kanske gjorde sitt.

Men det börjar bli bättre...fast gubben är tjurig idag så har jag iaf hitintills kunnat behållt lugnet ;))

Jobbiga känslor att känna när man "sörjer" en sort man så högt önskat. Jag känner igen känslan. Men skönt att du vet att det kommer att kännas bättre.

Kram

De e samma här med ny partner å äldre Skönt att allt blir bättre. Jag mådde verkligen som sämst 4 dagar efter fl å 4 dar framåt.

Ja, jobbiga känslor är det men jag tror att det är bra att få "sörja" å våga vara ledsen me.

Ang preventivmedel, det är svårt det. Jag klarar verkligen inte av något med hormoner. Blir nästintill mordisk å tappar all sexlust Så nu lutar det åt kopparspiral. Å om vi verkligen är nöjda med bara en liten bebis så kommer jag att sterilisera mig.
  • förväntansfull2014

Ang ont i magen hos de små. Min hade typ ont i magen å bajseriet hade inte kommit igång. Läste om att någon hade hållit sin bebis i benen som man gör med lite större barn som skall kissa i skogen.

Det testade jag å min kom igång med bajsandet å knippet i magen blev bättre. Satt så i omgångar med ca 30 sek i taget.

• förväntansfull2014
    Sweetboxen skrev 2014-05-28 10:54:22 följande:
    Tillgång o efterfrågan heter det ju ;)

O det är ju kungen som bestämmer :D

Haha, indeed är det våra kungar å sessor som bestämmer över oss ett tag framöver Sen tar vi makten tillbaka

Ibland undrar man hur mycket de kan äta med sin lilla magsäck...
  • förväntansfull2014
    Echinacea skrev 2014-05-28 17:02:24 följande:
    Vågen har stannat här också trots att jag äter nyttigt och powerwalkar flera dagar i veckan. Gick upp 12-13 kg under graviditeten och har gått ner 7 kg sen förlossningen. Väger nu 63 kg och ska ner till 56-57 kg. Hur mycket rör ni andra på er? Hur mycket gick ni upp under graviditeten och hur mycket har ni gått ner?

Gick totalt upp 15 kg varav 3 kg sista 10 dagarna??? Irriterande då jag gick 5 dar över tiden. Men efter fl gick jag ner 7 kg å där är jag kvar. Äter alldeles för mycket onyttigt utöver det nyttigt Har inte pw/promenerat så ofta ännu, ca 2-3 ggr/v. Men plutten blir 2 v imån så kommer att ta tag i det mer nästa vecka.

Det jobbigaste är att det fattas ca 2-3 cm så att jag kan stänga mina vanliga byxor. Annars så tycker jag att kroppen ser ut som innan om man bortser ifrån brösten som är 4-5 strl större????
  • förväntansfull2014
    kokos skrev 2014-05-28 14:46:06 följande:
    Nu är jag påkopplad en maskin som ska ta mitt blodtryck var 20:e minut i 24 timmar. Blir ett roligt dygn, not! Mitt blodtryck ligger fortfarande högt efter graviditeten Trodde man skulle få njuta....

Fy vad jobbigt det verkar, din stackare. Hoppas för din skull att dessa timmar går fort å att ditt blodtryck sänker sig.
  • förväntansfull2014

Idag var bvc här på hembesök. Plutten hade gått upp från 3885 till 4020 gr på 9 dar. Inte så mkt tyckte sköterskan, men ändå uppåt med besök på bvc på måndag.

• förväntansfull2014

Maribel här sa bvc tanten att 150 gr i veckan är vad de rekommenderade. Är lite orolig att jag inte har tillräckligt med fet mjölk. Vart så med första barnet. Å nu vet jag inte om min magoperation gör någon skillnad på mjölken.

Sweetboxen häftigt å se de förändringar. Hade så med mellanpojken gick ner 12 kg i början å upp 13 så 1 kg plus vid fl. Å därefter ca 14 kg minus Nu börjar min viktresa för att komma under 50 kg, hade 4 hg kvar när jag blev gravid å börja gå upp igen.

• förväntansfull2014
    Sweetboxen skrev 2014-05-29 08:00:45 följande:
    Trodde jag va ute ur min blues nu men icke. Lipat sen igår eftermiddag o kan inte sluta. Jag sörjer min förlorade sambo lixom. Han är helt förändrad...Vart försvann den gosigaste i härligaste mannen på planeten?! Bebis får allt o mamman traskar han snällt förbi..usch. Hade jag vetat att han använt mig som "surrogat" så hade jag inte skaffat detta barn...

Vet hur du känner dig, inget kul. Så kunde jag också känna under graviditeten, som en surrogat. Hoppas att det blir bättre för dig. Vet han om hur du känner? Vad du behöver just nu? Man är ju fortfarande hormonpåverkad som attan.

Min sambo är helt begeistrad i vår son. Visst han har inte glömt bort mig helt men sonen är mer liksom. Vet inte hur jag skall förklara. Sambon har själv sagt att detta är det bästa han fått/kommer få uppleva. Att han har längtat efter bebis i 10 år. Förstår honom till fullo då men sa också innan fl att du får inte glömma oss. Jag kommer fortfarande att behöva massa med kramar å pussar å din närhet. Det har han förstått men jag hade gärna haft mera.

Stor kram till dig
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014