Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Efterkontroll
Efterkontroll
Någon som provat standardmodellen?
Vi ska göra det i hopp om rutiner och humana kvällar/läggningar
www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/verktygsladan-standardmodellen-sammanfattning
Följer inte slaviskt men det är skönt att ha en måttstock att gå efter och jag fick flera aha upplevelser av att läsa detta. Vi har haft det så himla krångligt med matning och läggning utan att veta vad det berott på... Och på Bvc fick vi till svar angående nattläggningen (som tagit 2-4h) att hon är nog inte trött nog och vill sova och när jag sagt att hon kanske inte får tillräckligt med mat har de sagt att hon inte skulle somna om hon var hungrig.
Men nu vet jag ju att hon fått för lite nästan varje måltid! Inte konstigt att hon krånglat massor och sovit ojämnt. Jag har ju inte trugat med matning, när hon släppt har kag trott hon varit nöjd likaså när hon bråkat med bröstet. Men nu när jag börjat med detta ser jag redan stor skillnad!
Hon har nu sovit nöjt i 2h helt på egen hand vilket inte har skett tidigare + att läggningen var en dröm!
Att vara förstagångs förälder är inte lätt speciellt när man får leta ihjäl dig efter svar på egen hand...
Tycker såhär i efterhand att de på Bvc skulle frågat ut mig mer hur våra dagar/nötter är. För att ha en ständigt missnöjd dotter på 7v utan några som helst rutiner är mer än skitjobbigt.
Många verkar prata dop och jag antar då att det är ett klassiskt kyrkdop men är det nån som ska ja namngivelsecermoni/namnfest/namnkalas ist?
Isf några tips på innehåll?
Ni med oroliga bebisar på nätterna : ni har säkert redan provat men min dotter är likadan om hon har magkrångel/gaser men även när blöjan är blöt! Har blöjor och våtservetter vid sängen och byter på plats, då vaknar hon inte och blir nöjd sen
Det där med maggdroppar är en hel vetenskap och nada info får man...
Det jag iaf nu vet och kan dela med mig av är att Semper tar ca 2v innan de hjälper märkvärdigt (trodde det skulle gå på några dygn) och man kan köra Semper och Minifom tillsammans och man kan inte överdosera någon av dom. Så om ni inte gjort de redan kör hårt! jag häller inte ens upp Minifomen på sked längre utan direkt i munnen ett par klunkar.
Här går det bättre och bättre mycket tack vare att vi gått över på ersättning. Nu har vi äntligen rutiner och en glad och nöjdare dotter Sover mellan 3-5h på natten innan första nattmålet och sen 3-4h innan morgonmålet. Har vart 1v på Gotland och farit runt och gjort saker/ätit på rastaurang på dagarna och Meja har varit superduktig!
Dagarna är mattiderna regelbundna men det skiftar mellan vilka mål hon sover eller är vaken.
Meja vägde 6290g och var 59,5 den 25:e juli och hon blev 2mån den 27:e
Har 62-68 på bodysar!
Hon vägde 3845 och var 51 lång när hon föddes. Ammade helt men för 2v sen får hon ersättning helt.
Ciliaja
Ja det är underbart! Låren har hon flera veck på och riktiga gosekinder!
Har dock märkt nåt som irriterar mig lite, det finns babykläder i slimfit men inga bigfit... ;-P många bodies har jag fått lagt undan oanvända som är normala men för smala för min tjej, att det är stl 68 hjälper inte heller. Speciellt nameit och newbie.
Lupin
Det blir kopparspiral för mig. Kändes jävligt smidigt + inga hormoner. Innan den kommer på plats får vi använda kondom.