Inlägg från: Sozion |Visa alla inlägg
  • Sozion

Ni som medicinerar med Elvanse

Har använt elvanse i snart ett år. Tog ett tag att få till rätt dos för att slippa rekyl osv, ligger på 170mg idag. Var drygt i början eftersom jag behövde så pass hög dos och man höjer bara lite per gång. Prövade concerta innan, men fick bara hubudvärk och blev dåsig Även på höga doser.

Idag klarar jag av att sitta på möten utan att vrida mig i stolen och storma ut ur lokalen. Klarar att göra triviala saker utan att somna av "tristess". Sover som en gud och lider inte av en enda biverkning. Tur att medicinen ingår i högkostnadsskyddet då 170mg kostar circus 3lax i månaden

Jag går på privat klinik, då den kommunala motagning gjorde mig förbannad. Med deras gruppmöten där fyra läkare som aldrig täffat mig ska va med och bestämma. Fick avslag pga nin far inte kunde fylla i en barndoms blankett, och pga jag inte verkade vara helt på "botten".

På privata kliniken fick jag hjälp att fylla i formulären vilket jag inte hade klarat själv, dom är väldigt otydligt formulerade i frågeställningarna. Och man behandlas inte som en smygpundare.

Svar på tråden Ni som medicinerar med Elvanse