Inlägg från: Tommy M |Visa alla inlägg
  • Tommy M

Ni som medicinerar med Elvanse

Herregud, det är som att läsa mina egna tankar när jag läser uppifrån och ner, sitter helt utan medicin just nu förutom 600mg lyrica per dag mot panik ångest.
    Slutade med metylfenidat efter ca 7 år och har testat alla olika sorter även några andra som strattera och nåt mer som inte är metylfenidat om jag minns rätt.

Inget fungerar för min mage iaf, blir totalt paj och det förstör mitt liv, slutade gå ut alls, slutade träffa folk, satt själv hemma jämt för det var för jobbigt att gå ut pga magen, och ville inte behöva förklara för alla liksom.
    Har också ätit 20mg omeprazol morgon och eftermiddag varje dag i 10 år tror jag, brock på magmunnen och massa skit.
    Även utvecklat massa mat allergier och intolleranser så lan knappt äta nånting utan att få igen det 3.4 dagar efteråt... 
    Har 2-4 rätter jag kan äta som magen klarar och äter samma jämt.

Gav upp för ca 6 månader sedan när jag åt den sista varianten av metylfenidat, minns inte vad den hette. Hursom mår jag bra i huvudet och kan och orkar och vill göra saker, men magen hindrar det.

Sökte efter metamina idag men min läkare har skrivit ut Elvanse till imorgon så fort analysen är klar så jag hoppas verkligen det fungerar.

Vet inte riktigt vad jag skriver nu för blev lite snurrigt.
    Hoppas att det löser sig för alla annars vet man ju vad som fungerar men orkar inte leva så heller...

Ha det bra!

• Tommy M

Nu är jag utan medicin igen, det var ett helvete, fick på en torsdag för 3 veckor sedan tror jag. redan första dagen kände jag ingen positiv effekt alls och efter ca 2-3 timmar så kom ångesten, och den växte och växte, satt i ca 8 timmar.

Höjde dosen efter 2 dagar till 60, samma sak igen effekt alls, blev bara irriterad för hjärnan började vilja göra saker som att städa, laga mat, diska etc.
    Tappade helt mat lusten så vissa dagar täkte jag inte ens på att laga mat, kom på kl 17.00, oj jag åt senast igår kl 20.00.

Blev förbannad och slängde i mig 150 efter det för hade bestämt mig för att lägga ner skiten.

sen har jag haft problem med inflammerad tarm sen jag var 12, och det tog 3 dagar med elvanse så var jag på toa 10ggr per dag och det kom bara blod

Fick lite effekt på 150 men det vart bara frustrerande för hjärnan var med, men kroppen tung som en sten.

Dom vägrar totalt metamina iaf.. så vi sa farväl och nu får jag klara mig resterande 50-60 år av mitt liv på egen hand...

Klarar 2-3 dagar sen e jag bara för mycket för mig själv.
    Så får antingen vredesutbrott och slår sönder min telefon sopm vanligt.
    Eller så super jag mig full så jag kan slappna av...

Efter jag sluta så sa en högre uppsatt läare bar4a rätt ut iaf, "men om man har problem med irriterad tarm sk aman ju absolut inte äta depot"
    Sp har dom gett mig depot i 8 år så det är dom som medicinerat sänder min mage och nu e jag pensionär och är 32 år...

Hoppas det löser sig för er iaf

Från den ljusa sidan så har jag bestämt mig för att flytta till spanien eller portugal och har redan fått 4 svar på separata villor, så ska försöka leva som om jag redan är i himmelen.

I portugal e ju alla droger lagliga med så kan självmedicinera utan att åla dit.
    Och i spanien får vuxna på privat mark odla sin egen cannabis för eget bruk så länge man inte röker utan för tpomt gränsen e det ok,,,

Så jag ska hitta en fin plats, släppa allt och bara glida och inte tänka alls,,,,

Tommy M
Svar på tråden Ni som medicinerar med Elvanse