• Frip

Ni som medicinerar med Elvanse

Hej,

Jag vill först uttrycka medkänsla med er som inte har blivit hjälpta av dessa mediciner. Det kanske inte passar alla men det är värt att testa i alla fall.

Mitt problem har varit främst trötthet och ADD/ADHD-symtom i stil med koncentrationssvårigheter och lättdistraherbarhet. Har också lite Asperger men inte så mkt att det är ett stort problem. Japp jag anser att man inte antingen har eller inte har en dylik diagnos utan det är för mig tydligt att det är många som ligger i gränslandet. 

Jag blev först ordinerad en rad Metylfenidratbaserade preparat. Medikinet, Ritalin m fl. Av de jag provade funkade Ritalin hyfsat genom att jag blev lite piggare medan andra inte funkade alls. Jag fick feber som biverkning dock så det funkade inte i längden att gå omkring med 38 i feber hela tiden. Sedan provade jag Elvanse och det visade sig vara den enda medicin som verkligen funkar på ett mycket tydligt sätt plus att jag slapp febern. Blev snabbt klart att en kapsel på morgonen inte räckte en hel dag. Blev då trött vid middagstid. Därför tar jag nu två kapslar på morgonen och en efter lunch vilket funkar bra.

Efter att ha tagit Elvanse i över ett år börjar jag nu tyvärr få tillbaka febern som biverkning...

Någon som känner igen detta?

Svar på tråden Ni som medicinerar med Elvanse