• FASS

Ni som medicinerar med Elvanse

Hej!
    Jag tror jag kan ge dig ett sent, men upplysande svar!
    Jag har testat både lagliga och icke lagliga substanser och i motsatts till dig, så tvingades jag ta magmedicin tillsammans med medikinett medans ex Elvanse gör mig lugn i magen! Ärligt så skriver jag detta under min 1a dag med Elvanse, men känner igen vad preparatet har för verkan efter många års sökande på alla marknader ovan och under jord!
    Som jag uppfattar det, så blir du mentalt speedad av Elvanse. Därav oro i övre magmunnen, spänningshuvudvärk och illamående! Öka då inte dosen för att söka längre effekt och ta absolut inte ex Treo mot huvudvärken, ta alvedon som är avslappnande! Ska du få längre effekt av din medicin, tvingas du nog ta en ny när den andra lämnar systemet!
    Om du inte sagt dig redan testat Medicinet, hade jag nog rått dig att prova denna i stället. En sak jag noterade med just Medicinetten, var att jag ansåg att min kropp inte gillade kapslarna med modifierad frisättning. Däremot så fungerade dom direkt verkande pillerna på 10mg mycket bättre. Man får ju ta dom flera ggr per dag då, men kroppen gillade dom bättre på något vis! För min egen del söker jag just den mer speedade biten, då jag lider av lösningsmedelskada och behöver fart för att väcka min trötthet och redan nu känner jag att jag funnit vad jag söker. Även om jag efter bara ca 1 timme insåg, att dosen på 30mg är allt för låg för mig. Jag tog en till och då började jag få den speed som behövs för att aktivera mig och inte sitta still i soffan och önska att jag bara hade orken att göra det som andra människaor gör. En mycket bra jämförelse för min del är att jag är mentalt rullstolsbunden, utan dessa mirakel görande substanser.
    Om du inte redan vid detta laget redan avbrutit behandlingen med Elvanse pga att du själv noterat den speedade effekten medicinen ger, så råder jag dig till att prova med just Medicinetten igen, fast enbart i direktverkande 10mg tabletter och alltså inga kapslar! I min åsikt "jobbar" dock Medikinett på en lite annorlunda punkt inne i skallen, än vad typen Elvanse substansen gör förutom då just själva "speedet". Jag anser jag blir "klarare" i skallen, medans Medicinett gav känslan av att "finnas där och verka", d.v.s. jag fick känslan av att vara påverkad! För den saken menar jag dock inte berusad!
    Jag gick på Medicinett i 6 månader och en sak jag funnit mycket positivt med det är, att jag som annars söker "speed" fick möjligheten att lugna ner hjärnan en period och kunna fundera efter lite bättre. Det har givit mig insikt i en rad saker som jag kanske "sprungit förbi" annars. Vi talar givetvis om djupa saker och tankar!
    Hoppas att mitt svar ger dig och ev även andra, en ledtråd i ert sökande efter ert välbefinnande!!!  
    Ps. Den speedade effekten kan även skapa problem med spända käkar och med det i värsta fall sönderpressade tänder! Och/eller problem med rygg och nacke, då man spänner dessa muskler. Problem här medför alla tänkbara följdproblem som, värk i ben och knän, trötthet, domningar på alla tänkbara ställen på kroppen etc etc. Kotorna i nacken anses t.o.m ofta som bakomliggande orsak till Astma och olika allergier. Är man bara medveten om det så går det att lära sig slappna av i dom områden som ev spänns och massage är alltid avslappnande. I nödfall får man gå till en kotknackare och knäcka rätt kotorna i rygg och nacke, för att för en tid i alla fall få uppleva, en fullständig frihet som en fågel... D:S.

Hälsningar

"Den undre världen" 

Svar på tråden Ni som medicinerar med Elvanse