• A1987

Gå ner i vikt med Sallad??

Gå snabbt ner i vikt resulterar ju i att snabbt gå upp tillbaka.

Jag startade min "kost renovering" i februari. Sen dess har jag gått ner 8kg.

Jag äter mycket proteiner, grönsaker och dricker mycket! Därtill går jag olika pass på gymmet 4-5 gånger i veckan. Min plan har inte varit att dra ner mina 16 extra kilo på ett par månader, utan samtidigt lära mej äta och leva på ett helt nytt sätt.

Min mat för en dag ser ungefär ut så här;

Frukost

Kvarg med fiber tillskott, bär och ett äppel, ca 0,5l vatten

Lunch

4 stekta äggvitor med några skivor kalkonpålägg

en liten burk keso, ca 0,5l vatten

Middag

Stekt kyckling filé, mörkt ris, sallat, tomat, gurka

Ca 0,5l vatten

Senare mot kvällen om jag blir hungrig tar jag en burk kvarg med fiber tillskott.

Mellan dessa mål kan jag äta frukter eller morötter, för att ämnesomsättningen skall hålla igång hela dagen.

Jag äter nästan likadant nu som förr, men mängden protein från kvarg och keso har tidigare fattats ur min kost. Dessutom köper jag inget färdigt marinerat för att slippa allt gömt salt och socker. Rena råvaror så man vet vad man äter! Har hittat en massa nya kryddor tack vare omarinerad mat! :) när jag blir sugen på något sött eller annars gott, slänger jag i mej en banan (som förrästen smalar sjukt sött när man varit länge utan godis!), nötter eller bär. Visst äter jag ibland godis eller chips, men endast en dag i veckan och då med måtta. Inga 1 kilos lösgodis påsar mera :)

• A1987
    Ensam hemma skrev 2014-05-06 17:11:33 följande:
    Du vet väl, att det du aldrig stoppar i munnen behöver du inte banta bort.

Jag önskar dig lycka till!

Bra sagt!! :)
Svar på tråden Gå ner i vikt med Sallad??