Hur gjorde du med hästen när du blev gravid?
Jag har samma problem. Letar efter en person som kan rida min tjej nu när jag är gravid då jag inte vill rida henne alls under graviditeten. Hon är ganska ung ännu, så då vill jag inte riskera något...
Jag har alltid ridit med bomlöst och bettlöst då jag tycker att det funkar bra på mina hästar. När jag nu söker någon som vill ha på foder så poängterar jag att hon bara är riden med detta, men att man naturligtvis får ha bom på henne om man bara provar ut ordentligt. Men hur jag än beter mig så kommer det bara konstiga människor som provrider. Jag har inte riktigt insett hur kass balans man tydligen får om man bara rider med bom, men när jag ser hur de sitter i sadeln som provrider så blir jag faktiskt full i skratt. Hur får de fram hästen?
Jag har tillochmed fått kritik av en person som var här och red som menade att hästen inte skulle må bra av att ridas av någon som bara ridit "engelsk" ridning och hon förstod inte alls min fråga när jag undrade vad i min ridning som var konstig. Det är ju för gudsskull inget märkligt med min ridning bara för att jag rider utan bett och på bomlöst
Ursäkta jättelångt inlägg. Men summan är iallafall att jag troligen får behålla henne hemma och enbart träna från marken i ett år, och det var mitt tips till dig. Förutom de ypperliga förslagen att ha lösdrift, så tror jag inte att hästarna mår dåligt av att tränas från marken ett tag med fridressyr eller bara ut och promeneras med. Tvärtom tror jag många skulle behöva det.
Lycka till!