Inlägg från: vargaa |Visa alla inlägg
  • vargaa

Hur gjorde du med hästen när du blev gravid?

Jag red hela första graviditeten. Sen blev det svårare att hålla igång. Jag lämnade henne inte en enda sekund under hennes första år. Så det blev till att ta med henne i vagn och hoppas att man kunde rida innan hon vaknade. När hon fyllt 1 blev jag gravid igen och ramlade då av min häst i v 25 och gjorde mig ordentligt illa, så jag red inte mer den graviditeten utan ställde av hästen. Sen fick han stå tills min son var ca 1,5 år, vi byggde hus och hade fullt upp hemma. Sen började jag så smått, skaffade lite senare en medryttare 1-2 dgr/veckan också. Men han står mycket - och det gör ingenting! :)

Jag rekommenderar att du hittar en lösdrift åt din häst så att den får röra sig dygnet runt och slipper stå och bli uttråkad i en box. Då kan du utan dåligt samvete låta den står hur länge du vill. Det brukar dessutom vara billigare och du slipper mocka varje dag. Jag har min på lösdrift där fodring ingår, så jag behöver bara åka ut och rida, aldrig lägga ner tid på annat. Dessutom står han 3 minuter hemfrån. Det gör att jag kan hinna rida även om jag bara har en 1-2h lucka på kvällen. :) Jag tycker om allt pyssel men hinner helt enkelt inte med allt som det är nu. Så kn det vara i perioder i livet.

Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
Svar på tråden Hur gjorde du med hästen när du blev gravid?