Inlägg från: slutatsnusa |Visa alla inlägg
  • slutatsnusa

Hur gjorde du med hästen när du blev gravid?

En till mamma skrev 2014-05-05 23:18:27 följande:
    Om du kan ha kvar din häst eller inte beror helt på hur pappan till barnet är, är han beredd på att vara själv met barnet 2-4 timmar per dag så är det inga konstigheter alls att ha barn och häst.

Jag red fram till vecka 28 sedan jobbade jag hästen från marken fram till det var dags att föda. satt på hästen efter två veckor, har sedan dess ridit regelbundet, dottern är idag 4 år. 

Men har genom åren sett pappor som tycker det är jobbigt att vara själv så många timmar med barnet och mammorna sakta men säkert tillbringar mindre tid i stallet. ofta går det bra så länge de är föräldralediga, men när de börjar jobba och de ska hinna med hemmet, barnen och hästen så känner de att tiden inte finns. 

sorgligt, men delvis sant...
    det beror ju även på mamman hur mycket ansvar hon tar på sig och vågar ge till mannen
    jag har alltid haft hästar och vissa perioder hinner en helt enkelt inte rida så mycket, men det funkar om hästen har stora hagar, hästkompisar och en bra lösdrift. för mig och mina har det funkat i a f
  • slutatsnusa
    ScaffolderWife skrev 2014-05-06 09:45:02 följande:
    Min sambo är helt med på noterna, han tycker att ridningen ät jättebra för mig. Sen så hoppas jag ju att det håller i sig när vi får barn, men det tror jag absolut. Han är otroligt snäll.
    Så det är nog inga problem.

Om det blir en liten som föds på vintern då? Har ett varmblod, fixar hon lösdrift under vintern? Lägger på bra med päls gör hon.

har ett varmblod inhyrt hos mig
    hon fryser lätt, behöver extra foder samt är ranglåg så hon får inte alltid stå inne i lösdriften
    vi kan lösa det så att vi vid riktigt dåligt väder tar in henne eller nån av de andra så att det blir mera plats i skydd
    lite extra pyssel är det allt så det är ju bra om du har henne hemma eller har en bra överenskommelse med stallägaren
Svar på tråden Hur gjorde du med hästen när du blev gravid?