Inlägg från: ScaffolderWife |Visa alla inlägg
  • ScaffolderWife

Hur gjorde du med hästen när du blev gravid?

Jag och min sambo letar hus, har båda fast jobb och längtar nu efter barn. Trots våra unga år på 21 och han på 23 ;) men vi är lugna familjemänniskor och har alltid varit! Det enda som ger mig lite oro är vad jag ska göra med hästen. Kommer jag ha tid att vara i stallet med en liten vid min sida? Barnen kommer ju vara största (och ända riktiga?) prioriteringen! Kan inte sälja henne. Någon annan i min situation?
    kram

• Svar på tråden Hur gjorde du med hästen när du blev gravid?
  • ScaffolderWife

Jag håller väl också på att "rida in" henne. Har bara blivit körd tidigare så en medryttare känns sådär. Men lösdrift var ett bra tips!

• ScaffolderWife

Min sambo är helt med på noterna, han tycker att ridningen ät jättebra för mig. Sen så hoppas jag ju att det håller i sig när vi får barn, men det tror jag absolut. Han är otroligt snäll.

Så det är nog inga problem.

Om det blir en liten som föds på vintern då? Har ett varmblod, fixar hon lösdrift under vintern? Lägger på bra med päls gör hon.

• ScaffolderWife

Tack för alla svar! Nu känns det helt plötsligt mycket bättre! Känslan av oro är borta! Har hittat en lägenhet i ett jättefint flerfamiljshus, egen ingång, två våningar på 80 m2 precis vid en älv och med beteshagar utanför. I min drömby också! Bara barnfamiljer i huset! Håll tummarma för att vi får den! Då skulle allt falla på plats!

Svar på tråden Hur gjorde du med hästen när du blev gravid?