Inlägg från: Smulkaffe |Visa alla inlägg
  • Smulkaffe

Färdas med flyg och sen släktings bil - hur gör vi med bilstolen?

Vi ska resa med flyg Stockholm-Luleå i sommar. Från Luleå ska vi åka ytterligare 15 mil och då blir vi hämtade med bil av min pappa är det tänkt. (Hyrbil blir tok för dyrt.)
    Men hur i hela friden ska vi ordna med bakåtvänd bilstol till vår då 10 mån bebis? Jag har sett på Britax hemsida att vår Hi-Way inte får monteras i hans bilmodell. Annars hade vi kunnat baxa med den på flyget. 
    Så.... hur har andra löst den här frågan? Bett hämtande person att köpa en beggad stol som passar i bilen? Ni har lånat en passande stol hemma som ni har tagit med er på flyget?
    Det känns som att den här frågan bör ha dykt upp för andra före oss men jag hittar inget när jag Googlar. Jag har en väninna som också står inför den frågan. Hennes man behöver bilen i jobbet och hon skulle vilja åka tåg med barnen till sina föräldrar. Men den j-vla bilstolen är på tok för klumpig att ta med sig.

• Svar på tråden Färdas med flyg och sen släktings bil - hur gör vi med bilstolen?
  • Smulkaffe

Vi har sålt babyskyddet men det går säkert lätt att låna ett av bekanta. Frågan är... hur hon klarar att sitta i det. Vi bytte nämligen pga att hon gallskrek hela bilfärderna så vi trodde att den större bilstolen skulle ge henne bättre sikt och då bli nöjdare.
    Sen är hon ganska lång. Men klart en idé vi får ha på lut.
    Att be pappa leta rätt på en bakåtvänd stol i bekantskapskretsarna... Han känner kanske 2 st småbarnsfamiljer och då ska de dels ha möjlighet att låna ut stolen plus att han ska ta reda på om just den modellen funkar.. Låter som ett flera veckors projekt! (Sen är inte pappa kung på säkerhet i bilen, vetefan om jag skulle lita på honom att ordna med den saken.)

• Smulkaffe

Oj, att de hyr ut på barnbutikerna! Ska kolla det! Tack för tipset, låter som en vinnare om det är möjligt i Luleå.

Svar på tråden Färdas med flyg och sen släktings bil - hur gör vi med bilstolen?