-
Ååh, lycka till!!! Hoppas det inte drar ut på tiden!!emmelina skrev 2014-05-23 09:12:08 följande:Igångsättning idag. 39+5. Ligger på förlossningen med ctg nu och väntar på läkaren. Spännande! Tror inte jag är mogen något så det blir nog gel som vid tidigare igångsättningar. Kan dra ut på tiden men jag hoppas bebis kommer inatt iaf!
-
sagström: med första barnet visste vi att det blir en pojke, syntes tydligt på UL, och vi frågade också efter det. Men det är nog mest barnens pappa som velat veta! Var inte så stor skillnad för mig... Med andra barnet vågade inte ULskötaren säga för det var oklart. Så då visste vi inte heller. Var otroligt överraskad att det blev en tjej då! Var helt inställd på att vi bara får pojkar av någon anledning. Och nu vågar jag inte riktigt gissa, eftersom det blev fel förra gången :) Mannen har varit så otålig nu med könet, vi har ju fått massor med UL pga sätesbjudningen och koll på moderkakan, men då har man ju inte velat störa dem med frågor om könet Men tänker på ngt vis att när det inte syns så bra så är chansen större för tjej, inget som sticker ut mellan benen
-
Usch värmen just nu funkar inte bra med den här kroppen. Blir alldeles tung i huvudet och liksom skakig
Kom ihåg att dricka vatten om ni har samma värmebölja som vi har här nu! -
Nej det där låter inte bra, håller med de andra att det kanske behövs starkare mediciner för att få bukt med det!Tiger grr skrev 2014-05-24 08:22:37 följande:Jag är inte på BB. ;( och inte heller frisk som jag hoppats på. Hade ännu högre feber idag 38,8 och körteln ilar på. :'(
Sover kasst, vaknat minst varje timme.
Hon får ta och komma ut nu så jag kan få äta ett helt apotek och bli frisk. BF+3 idag... -
Och ingen bebis i natt. Var väldigt less på allt igår kväll. Nästan ångestfylld. Det är värmen, tar knäcken på en helt... och det har blivit varmt inomhus nu också. Vaknade riktigt sur i dag :(
Men nu är jag faktiskt på lite bättre humör. Fick nästa illustrationsuppdrag igår som ska vara klart om en dryg vecka. Och gjorde allt nu i morse i rekordfart och hade till och med skoj trots att det är jobb Ville få det undan nu direkt ifall det skulle blir förlossning snart... och otroligt skönt att ha något annat att tänka på en stund! Dessutom skulle jag rita bilder på folk som tvättar håret (till en skönhetsgrej i damtidning), kanske de svalkande bilderna gjorde den här värmen lite lättare att ta, haha!
Men alltså. Jag har inga kläder!! Går omkring inomhus utan byxor En bra ursäkt att skicka mannen till mataffären... tänker hålla mig inne hela dagen. Det är närmare +30 i dag. Imorgon ska det bli lite svalare igen.
Men börjar vara så desperat att få ut bebis nu så det spelar ingen roll, barnet får gärna komma NU!
sagström: klänningen ser inte riktigt ut som en amningsklänning, men det är bara gissning... men snygg färg! -
ajaj :(Tiger grr skrev 2014-05-24 11:35:25 följande:
Nej, han gjorde ingen snabbsänka, det hade ju varit bra kanske. Varför måste man be om allt nuförtiden? Är det inte därför man går till läkaren, för att de vet mer och ska kolla sånt där? han tyckte heller inte citodon va ngn bra idé eftersom fostret blir påverkat av det.
men näe, det är ingen varböld, den är mer svullen än hård. skulle ju vara bra att få typ en diagnos så man vet på ett ungefär när man kan väntas bli bra igen. kommer det gå över av sig själv eller är det liksom meningen att man ska må skit nu fram till förlossningen och sen få hjälp? jag är jätte dålig på att be om hjälp, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om jag skulle ringa förlossningen. ??
varning för läskig bild. ;(
Har aldrig själv haft svullen lymfkörtel, så har inga goda råd alls.
Det värsta jag har nu är att pga torra och variga börstvårtor så blir de där knölarna man normalt har på vårtgården också lätt svullna och irriterade, men det går alltid ner efter några timmar, och med hjälp av mycket salva... -
Har haft kliande utslag ända sedan vintern, mest på benen, men det kommer och går på brösten också. Oroar mig lite för att det blir värre sen när amningen börjar, men hoppas också på att det är något hormonellt och att det kanske kan bli bättre när man inte är gravid mer.... har annars atopiska hudutslag då coh då, och ganska ofta sätter de igång pga olika hormonella ändringar. Men det är salva och luftning som gäller hela tiden. Det läker emellanåt och vet inte varför de sedan igen blir så torra så att det spricker :(sagström skrev 2014-05-24 13:18:58 följande:Tiger; Är det i armhålan? Fick för mig att det var på halsen av nån anledning.
Den ser ju jättesvullen ut. Har du nån som kan passa dina barn och du tar med dig mannen till läkaren? Tycker du ska kolla upp det.
Hur mår du just nu? Förstår att men inte vill åka iväg om man har hög feber, då orkar man ju inget.
Jag tycker att du ska ringa förlossningen och säga att du är väldigt orolig då du har gått över tiden och nu fått en jättesvullen lymfkörtel samt feber och mår inte alls bra. Du kan säga att du är rädd för att det kan ha med graviditeten att göra samt om det kan vara något som påverkar bebisen.
Just oro för barnet i magen tror jag de tar på mer allvar. Vill du bli igångsatt nu? I så fall kan du ju alltid lägga till att du tycker att bebisen har rört sig mindre. Det måste vara jättejobbigt för dig, tycker jag har det jobbigt som bara är "vanligt gravid" på övertid.
Mårran; har du redan sår på brösten? Jag försöker härda mina lite nu för slippa när bebisen kommer. -
Åh, hoppas allt går bra! Lycka till!Tiger grr skrev 2014-05-24 21:53:44 följande:Han på närakuten misstänker lymfangit, typ blodförgiftning. Sänkan va 47, normalt ska den va mellan 5-8 sa han, så nån infektion är det iaf. Fick remiss till akuten på stora sjukhuset där de kan ta fler prover. Ligger på en brits och väntar på min tur, as drygt. Inte hänt mkt sen jag kom hit vid 19.
:( -
Precis!luspudel skrev 2014-05-25 07:26:33 följande:Ja bra att han inte bara skickar hem dig även om det är drygt att vänta och skickas runt. Är helt obegripligt att man ska behöva vara gravid på "övertid" när man är så dålig!
Det får mig att fundera lite på hur förlossningsvården hade sett ut om det var männen som födde barn (inkl graviditet osv...) -
Men hoppas det betyder nåt den här gången :)sagström skrev 2014-05-24 19:52:57 följande:Tiger; bra att du ringde ändå! Lycka till.
Har haft ont i magen idag oh tror att en del av slemproppen kommit men det har sen gjort 2-3 tidigare senaste månaden så betyder inte mycket.
Har inte själv sett ett spår av slempropp. Senaste grav. gick den 1 dag före förlossning, och minns inte om det var så mycket, lite rosa slem. Igår hade jag aningen slemmigare flytningar än annars, så hoppas på att det är bitar av slempropp med där också... Men visst är det så att man inte ens behöver märka av den? Har haft så mycket flytningar i flera veckor så hoppas på att den liksom löst upp sig då...