-
Ja hurra, grattis!!luspudel skrev 2014-05-19 21:21:37 följande:Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född! <3
-
Näääh har haft en mycket lugn natt och sovit som en stock (var bara uppe en gång på toa!). Det lugnade sig alltså med förvärkarna... men hoppas att de var av samma sort som jag haft i tidigare grav. och att det betyder att det drar igång inom ett par dagar nu. Kanske kroppen gav mig den här ena natten att vila ut ännu
Båda äldre ungarna har blivit förkylda så de är hemma med mig i dag. Tur att min mamma är här också... annars skulle det nog bli lite tungt. Och hoppas verkligen inte att jag får deras virus heller :-/
bf +2 då... -
Sjukt jobbigt det här att inte veta ifall man ska ringa folk eller inte! Säger inte åt mannen och min mamma (som är här hela tiden nu och väntar på att få vara barnvakt) ifall jag har förvärkar eller känningar, för man vill ju inte att de ska bli till sig onödan :/Tezza skrev 2014-05-20 09:11:27 följande:EQ85: hoppas de blir igångsättning för dig!! Jobbigt för dig!! Håller tummarna för dig!!!
Tiger grr- krya på dig!! Hoppas du blir frisk snabbt!!!
Själv har jag haft en jobbig natt med förvärkar återigen har de bara försvunnit!!!
Blir galen på detta!! Kan de inte bara sätta igång på riktigt!! Gillar inte de här halvdana!! Barnvakten är en timmes bilfärd ifrån!! Så man vill ju hinna få hit mamma itid!!
Men det var precis samma grej med de tidigare ungarna, har massor av tecken och falska alarm och allt möjligt, och inte ens nu med trean känns det som om man kan vara helt säker ifall förvärkarna verkligen är the real thing eller inte... suck. -
Har hört att treorna kan vara luriga Igångsättning tror jag de börjar överväga när man är på bf +10 här hos oss (sen kan det ju bli till 42+0 eller liknande innan man faktiskt får en tid för det också). Jag har ställt in mig på storasyskonens födelsetider nu, så det är någonstans 25-27.5 då... Jag går tydligen alltid över bf, och vi ska se om denna kommer fram till början av vecka 42 som de två äldre.Tiger grr skrev 2014-05-20 10:36:39 följande:Mårran. Tvärtom för mig med tidigare barn. När jag känt värkar så har det börjat, inte som denna trea. Lilla luringen.
Slutat titta på gravidappen nu (ngt positivt) hehe och börjar inse att denna kommer gå över. När får man börja planera in en igångsättning? Bara så man har ett nytt datum att se framemot. ;)
Har en ny bm tid på torsdag men behöver nog boka om den, kommer nog inte upp i tid till den. Är såå seg på morgonen nu senaste två veckorna.
Jag har tid hos bm imorgon eftermiddag, hade ju hoppats på att slippa den tiden, men nu känns det nog som om jag går dit imorgon. Helt lugnt i magen. Bara tryck och ilande neråt. Inga förvärkar sedan i måndags. -
bf +3. Fast egentligen är det bf enligt menscykeln idag! Man borde ju alltid räkna med det för mig, eftersom jag alltid går över ultraljudsBF :-/
I dag är ungarna i skolan igen så kan ta det lugnt. Ska ut och äta lunch med min mamma.
Någon annan som är väldigt hungrig hela tiden? Har enorm aptit den här veckan... det var lugnare för ett tag sedan, fick lättare halsbränna, men äter nu plötsligt med stooor njutning igen. Tänker att kroppen vill tanka inför ansträngningen. Kan inte vara utan att äta mer än 3 timmar... och längtar särskilt efter kolhydrater... och frukt! -
ååh allt med frukt och yogurth och liknande har jag också älskat hela våren. Hemma brukar jag mixa ihop en banan med lite mjölk... och är lite beroende av nyponsoppa också :)sagström skrev 2014-05-21 11:39:39 följande:Sol och 20* plus med en sån här mage = begränad garderob. Har inget längre att ta på mig, det är trångt på alla håll och kanter. Jag är väldigt varm med så går gärna i denna ärvda klänning här hemma. Tyvärr ska jag ner till jobbet och ha en intervju med vår (tjusiga och tuffa) vice vd så får hitta ngt mer representabelt (är inte i nån kostymbransch som tur är).
Kan tipsa om McDonalds väldigt goda smoothie som inte känns så onyttig, jag har varit rätt hooked på milkshake och youhurtglass stora delar av grav men smoothien var suuupergod i värmen.
Väldigt skönt också att inte vara i kostymbranschen Har dessutom jobbat hemifrån hela våren, så har kunnat slappa rejält med kläderna
Så här var min mage på lördag (39+6). MYCKET större än innan känns det som... och dessutom var jag mulligare från början också den här gången...
-
och både fin mage och klänning sagström!
-
Tiger grr: äsch väldigt tråkigt att vara sjuk precis nu! Har nojat över att få barnens förkylning, men det verkar inte ha bitit på mig den här gången. Hade 3-4 veckors influensa i april, så hoppas det fick räcka med det... (och magsjukan i vecka 30 var inte heller så skoj...)
-
vi har samma väder här... och inga sommarkläder har man ju (särskilt inte byxor/kjolar som funkar).sagström skrev 2014-05-21 17:30:21 följande:Mårran; vi är i samma liga. Klänningen är söt men det syns inte att den är bar i ryggen och man knyter bakom nacken så väldigt avklädd. Hittade en kjol som fick duga. Galet vad varmt det är nu, 24* står det i min väderapp men känns som 10 till.
Tiger; fy, du har mina fulla sympatier. Tjejerna har/är förkylda här hemma (mycket hosta) men vi har klarat oss. Varit helnojjig att jag ska bli smittad men har klarat mig (peppar peppar).
Bluegrass; jag jobbar med arbetsrehabilitering/stötta personer ut på arbetsmarknaden (mest med psykiska funktionsnedsättningar). -
Mina ben är inte heller så snygga... kliande torra utslag, haha! Och svullna fötter...hundtok skrev 2014-05-21 19:07:10 följande:Känner igen besväret med kläder nu när det blev varmt. Jag har dessutom fått massor av förskräckliga utslag så benen vill jag inte visa! Blåvita ben med röda prickar, snyggt!