Inlägg från: sagström |Visa alla inlägg
  • sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Sol och 20* plus med en sån här mage = begränad garderob. Har inget längre att ta på mig, det är trångt på alla håll och kanter. Jag är väldigt varm med så går gärna i denna ärvda klänning här hemma. Tyvärr ska jag ner till jobbet och ha en intervju med vår (tjusiga och tuffa) vice vd så får hitta ngt mer representabelt (är inte i nån kostymbransch som tur är).

Kan tipsa om McDonalds väldigt goda smoothie som inte känns så onyttig, jag har varit rätt hooked på milkshake och youhurtglass stora delar av grav men smoothien var suuupergod i värmen.

• sagström

Mårran; vi är i samma liga. Klänningen är söt men det syns inte att den är bar i ryggen och man knyter bakom nacken så väldigt avklädd. Hittade en kjol som fick duga. Galet vad varmt det är nu, 24* står det i min väderapp men känns som 10 till.

Tiger; fy, du har mina fulla sympatier. Tjejerna har/är förkylda här hemma (mycket hosta) men vi har klarat oss. Varit helnojjig att jag ska bli smittad men har klarat mig (peppar peppar).

Bluegrass; jag jobbar med arbetsrehabilitering/stötta personer ut på arbetsmarknaden (mest med psykiska funktionsnedsättningar).

• sagström

Men grattis Tezza! Vad underbart.

Konstigt nog så känns min egen förlossning längre och längre bort ju fler här som får sina små. Börjar nästan tvivla på att det ska bli en bebis nu.

Tiger; barnen hade vernissage på dagis igår och jag vet inte hur många kommentarer jag fick, men alla var väldigt snälla.

• sagström

Bluegrass; åh så fin! Är han redan 12 dagar! Så snabbt det går. Går allt bra? Tiger; lycka till hos läkaren, hoppas du blir frisk snabbt.

• sagström

EQ85; hjälp vad läskigt.

Fattar inte varför de inte sätter igång dig. Visst var du väl mogen när de kollade dig för nån vecka sen?

Jag har så många som har fått hinnsvepning (haha, jag har fått dille på det där) utan några speciella skäl.

Klart du ska bli igångsatt på måndag. Kräv.

Här är lugnt fortfarande. Sjukt varmt bara, pallar inte. 26* nu kl 12 och imorn skulle bli ännu varmare här i Gbg vet jag. Är såå uttråkad men ska i alla fall till BM om nån timme och en sväng till vallokalen innan.

• sagström

God morgon. Verkar bli en till svettig dag här. Jag gillar sommar i all ära men inte 27* i v vecka 40.

Idag har jag bf! Sov dåligt i natt, både värme men framför allt något hopp om att kan-inte-bebisen-få-komma-i-tid-denna-gången.

Var hos BM igår, alla värden var precis som vanligt, blodtrycket har gått upp lite men är fortfarande bra. Igångsättning 43+0 om inget händer dvs 7/6. Hoppas inte, har liksom räknat att hon är ute då, min mamma som ska passa barnen är borta den helgen. Finns back ups men hade gärna velat att hon tog dem.

Inte en enda grej inbokad idag och känner mig redan otroligt rastlös.

Igår blev det sex, lite känningar idag, bastu har vi ju så får ge mig på lite städning kanske.

Jaqueline, fy vad jobbigt med migrän, hoppas det är ett tecken på att det sätter igång nu.

Härda ut tjejer, snart är vi där. Kommer nog kika in här typ 20 gånger idag så otålig jag är just nu.

Vad gör ni idag?

• sagström

emmelina; lycka till! Tänk att du snart får träffa din lilla bebis.

Massabarn; välkommen, inte dåligt med 6 stycken. De flesta av oss (från början i alla fall) väntar vår nr 3, känns ganska lagom i mitt fall men man ska väl aldrig säga aldrig. När har dina tidigare kommit. Tror att vi här i tråden som är kvar alla har bf som passerat eller ligger inom 1 vecka så hoppas på att det kommer massa små här snart.

Mårran; åh, alla dessa luringar, känner igen det där att man blir så glad när det händer något, samtidigt vill man inte tro för mycket och bli besviken. Jag har molvärk idag, alltid något, inte ett tecken på 1 1/2 vecka innan.
    vad spännande att ni inte vet vad det blir. Tror du det blir en tjej? VI har vetat varje gång, jag ville att det skulle bli en överraskning nu men min man var så otroligt bestämd så han övertalade mig.

Lyckades ragga upp en kompis på fika om en stund så ett par timmar inbokade nu så man kan glömma den här väntan.

• sagström

Tiger; låter inte kul med körteln. Vet ju att de kan svullna upp en del när man har ngt i kroppen (och då syftar jag snarare på infektion än bebis) men visste inte att det kunde göra så ont. Vad sa läkaren?

Jag har hämtat stora tjejen tidigt på dagis så var vi lite i parken och matade fåglarna och hann med en till fika med kompisar idag. Nu ligger vi halvnakna i sängen med fläkten på oss, så himla varmt det är.

• sagström

Fick hit min mamma förut och fick med mannen ut på middag här i krokarna, mitt tredje café/restaurangbesök idag. Men mådde rätt illa och gör fortfarande. Tror det är värmen. Har tagit två kalla fotbad och en sval dusch.

Min mamma fick med sig 6 åringen hem för övernattning, skönt för hon är den som vaknar mest på natten. Båda tjejerna är fortfarande rätt förkylda och kändes som den lilla håller på att bli sämre nu vid läggning, peppar peppar, hoppas inte för hon har varit så kass senaste två veckorna.

Jag funderar mycket just nu på vad jag ska ha på mig när bebisen kommer ut. Nästan inget passar längre.

Tror ni detta är en amningsklänning?

m.hm.com/se/product/29196

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?