Inlägg från: Tiger grr |Visa alla inlägg
  • Tiger grr

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Jag är inte på BB. ;( och inte heller frisk som jag hoppats på. Hade ännu högre feber idag 38,8 och körteln ilar på. :'(
    Sover kasst, vaknat minst varje timme.
    Hon får ta och komma ut nu så jag kan få äta ett helt apotek och bli frisk. BF+3 idag...

• Tiger grr

Nej, han gjorde ingen snabbsänka, det hade ju varit bra kanske. Varför måste man be om allt nuförtiden? Är det inte därför man går till läkaren, för att de vet mer och ska kolla sånt där? han tyckte heller inte citodon va ngn bra idé eftersom fostret blir påverkat av det.

men näe, det är ingen varböld, den är mer svullen än hård. skulle ju vara bra att få typ en diagnos så man vet på ett ungefär när man kan väntas bli bra igen. kommer det gå över av sig själv eller är det liksom meningen att man ska må skit nu fram till förlossningen och sen få hjälp? jag är jätte dålig på att be om hjälp, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om jag skulle ringa förlossningen. ??

varning för läskig bild. ;(

• Tiger grr
    bluegrass skrev 2014-05-24 15:44:01 följande:
    Tiger- oj vad svullet!
    Dumt att de inte tog ngn sänka. Förstår inte alls hur läkaren resonerade. Det är ju snarare ännu viktigare att behandla infektioner hos gravida. Jag tycker att du ska säga precis som det är till förlossningen; att du har hög feber, frossa och en jättesvullen lymfkörtel. Fråga om infektionen kan påverka bebisen negativt, om du inte borde komma in och ta en sänka och ev ha antibiotika.

Jag hade bihåleinflammation i v 38 eller nåt och åt penicillin. Gyn var då måna att kolla om CRP och se efter att det sjönk som det skulle fast de egentligen ju inte alls har med sådana infektioner att göra. Tycker absolut du ska ringa, de är ju till för att hjälpa till med funderingar och detta är ju viktigt!
    Och jag åt rätt mkt citodon när jag hade som värst ont i bihålorna!

Krya på dig!

Ja jag tog mig mod att ringa förlossningen. Fick prata med en förlossningsläkare men det här var inget de kunde hjälpa mig med sa hon utan tyckte jag skulle kontakta närakuten istället. Hon sa att det var ju kanske inte bra för bebisen att ha feber flera dgr men de behandlar inte lymfkörtlar.
    Kul att slussas runt och ännu roligare att få betala akutavgift för ett prov de kunde tagit på vårdcentralen när jag va där tidigare i veckan. Aja, hoppas få ngt svar vad det kan vara.

tack alla för att ni bryr er. jag uppdaterar när jag varit där :)

• Tiger grr

Han på närakuten misstänker lymfangit, typ blodförgiftning. Sänkan va 47, normalt ska den va mellan 5-8 sa han, så nån infektion är det iaf. Fick remiss till akuten på stora sjukhuset där de kan ta fler prover. Ligger på en brits och väntar på min tur, as drygt. Inte hänt mkt sen jag kom hit vid 19.
    :(

• Tiger grr

En väldigt dryg natt, kom inte därifrån förrän ca 06.30, besöket tog alltså lite mer än 11,5h. (helt sjukt lång tid för att vara "akut" vård) svårt att sova ngt där för man hamnar ju i ett stort öppet rum där alla möjliga passerar/pratar/bajsar(!) etc.

ringde syrran vid 23 så hon kunde komma och sova hos mig (yngsta sov ju) och sambon komma och hålla mig sällskap. strax efter 23 när vi fick träffa sjuksköterskan då var det 4 före mig i kön att få träffa läkaren. kl.01.30 va det 3. 03.15 2st. ah ni ser tempot - 1 patient per 2,5 h typ. heeeeelt sanslöst. man ville ju ge upp och åka hem flera ggr.

iaf, fick inte så stor klarhet ändå. hon tyckte blodsänkan var för låg för att vara ngt bakteriellt så hon trodde virus, men eftersom jag käkat så mkt Alvedon så visste hon inte så det blev att göra blododlingar som jag får svar senast på onsdag. nu får jag inte äta ngra Alvedon alls, för det va tydligen inte bra för bebis heller :( och om jag får högre feber igen och mår dåligt då ska jag komma tillbaka dit och bli inlagd och så får de tänka om. men hon trodde det skulle ge med sig snart och sa att det jag har kan inte bebis få, så det känns ju bra. :)

hon får ju jätte gärna komma nu när det verkar fritt fram igen Glad

BF+4 idag, första sonen var 5 dgr sen så längre än så vill man ju egentligen inte vänta.

• Tiger grr

Tack tjejer :) jag känner mig ganska okey idag trots sömnbrist och ingen alvedon. ;)

Mårran, rosa slem och grejer vill jag också ha! Låter ju mkt lovande. :D bebis inom 2 dgr för dig säger jag.

• Tiger grr

Mårran. Jag hejar på dig! Snart så. :))

Sagström. Jag mår bättre, väldigt lite ont och jag tror körteln börjat lugna sig och äntligen minskar i size. :) men inget nytt spännande med magen tyvärr, bara som vanligt - sporadiskt med mensvärk och sammandragningar. Suck. BF+5

Vilken dag är ni andra på nu?

• Tiger grr

Och där kom slemproppen och efterföljande blod! :D
    Så det är sådär den ser ut. hahaha
    Nu vill jag ha massa värkar snart. ;D

• Tiger grr

Såhär länge har hon inte lurats förut så jag vågar nog säga att latensfasen börjat. Har typ 20-25 min emellan värkarna, ganska milda än så länge. Hoppas på att få träffa bebis inatt. :D

• Tiger grr

Min latensfas är superlång denna gång. Hållit på sedan 09-10 igår, först som mensvärk sen mot kvällen lite mer och nu under natten börjat göra rätt ont. Kommer med ca 10 mina mellanrum och måste andas genom varje. Ringde förlossningen för 1,5 h sen för tips för jag har inte kunnat sova mkt inatt pga smärtan. Hon sa att jag kunde få komma in för det fanns plats. Yay! :)
    Har tagit en lång varm dusch och ska väl börja åka snart. Hoppas det hänt ngt därnere så jag får stanna. :)

• Tiger grr

Jag är i gränslandet, som jag befarade. 1,5cm tapp kvar men öppen 3 cm. Vi är iväg på lunch nu och får en ny bedömning runt kl.14. Hoppas det hänt ngt mer tills dess annars blir det att få lite smärtstillande och hem och sova. (Vilket inte heller vore helt fel)

• Tiger grr

kl.17.11 kom vår lilla prinsessa. 3600 g tung och 50 cm lång. hon är underbar, är helt käär. Hjärta

allt gick väldigt fort där efter lunch. värkarna kom igång med 4-6 min mellanrum kring 13.30 och vips en timme senare va jag öppen 5 cm och ja 17.11 kom hon. :) mkt nöjd med förloppet och jag och min sambos teamwork. ganska imponerad då det var hans första förlossning och inte mkt påläst. hehe ;D

nu myser vi på förlossningshotellet. Solig

• Tiger grr

Grattis Mårran och Sagström! Solig

Det har vart lite intensivt här första veckan. Hon va aningen slö och åt knappt, bara sov sov sov, så vi fick stanna kvar ända tills lördag på BB (hon kom tisdag). Nu är hon iaf mkt piggare, 11 dgr idag, min lilla mamis. Hjärta

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?