bluegrass skrev 2014-05-24 15:44:01 följande:
Tiger- oj vad svullet!
Dumt att de inte tog ngn sänka. Förstår inte alls hur läkaren resonerade. Det är ju snarare ännu viktigare att behandla infektioner hos gravida. Jag tycker att du ska säga precis som det är till förlossningen; att du har hög feber, frossa och en jättesvullen lymfkörtel. Fråga om infektionen kan påverka bebisen negativt, om du inte borde komma in och ta en sänka och ev ha antibiotika.
Jag hade bihåleinflammation i v 38 eller nåt och åt penicillin. Gyn var då måna att kolla om CRP och se efter att det sjönk som det skulle fast de egentligen ju inte alls har med sådana infektioner att göra. Tycker absolut du ska ringa, de är ju till för att hjälpa till med funderingar och detta är ju viktigt!
Och jag åt rätt mkt citodon när jag hade som värst ont i bihålorna!
Krya på dig!
Ja jag tog mig mod att ringa förlossningen. Fick prata med en förlossningsläkare men det här var inget de kunde hjälpa mig med sa hon utan tyckte jag skulle kontakta närakuten istället. Hon sa att det var ju kanske inte bra för bebisen att ha feber flera dgr men de behandlar inte lymfkörtlar.
Kul att slussas runt och ännu roligare att få betala akutavgift för ett prov de kunde tagit på vårdcentralen när jag va där tidigare i veckan. Aja, hoppas få ngt svar vad det kan vara.
tack alla för att ni bryr er. jag uppdaterar när jag varit där :)