Inlägg från: sagström |Visa alla inlägg
  • sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Jag lät nog lite bitter sist (och framför allt på mannen när han framförde det) men det gick riktigt bra sen ändå. Jag är inne i en bra fas med mycket energi (för att vara v 39), men det där går så mycket upp och ner just nu, känner att senaste veckorna är en riktig bergochdalbana där ca 80% är upp och 20% ner.

Vad härligt att höra med din förlossning Bluegrass, ska lägga det på minnet. Minns ju hur det var sist, det känns som en drog precis efteråt och man vill bara göra om det, så otroligt häftigt att föda barn (när allt går som det ska). Mysigt också med syskonens reaktioner, ser fram emot det, våra tjejer är så förväntansfulla nu.

Just nu vågar jag mig inte på fler färdknäppar innan jag slutat jobba för de där förvärkarna tar kol på mig, får nog bli efter helgen.

EQ85, hade du bråck i underlivet också? Eller fick du inte ha sex för bråcken på benen?

Jag hade ett par jobbiga förra grav (blygdläpparna) och trodde de skulle bli ännu värre denna gången men har faktiskt kännt av dem mycket mindre denna grav. De har liksom gått tillbaka mellan graviditeterna.

• sagström

Så himla fint att det finns inbyggt liksom, det där med att vara när sitt syskon.

Jag har också både läst och hört från BM att bebisen inte behöver fixera sig, som bluegrass säger kan det ske när förlossningen börjar. Min bebis är ruckbar och det är jag nöjd med, känns som minimal risk att den skulle flytta sig nu.

• sagström

Mårran; som du säger, tur i oturen.

Hur vanligt är det? Nån som vet?

Är ni fler som fått ta det testet? Man blir ju lite nojjig.

Här är det hur lugnt som helt. Jobbade sista dagen idag, helt slut. Så himla blandade känslor, behöver nog några dagar att smälta att man ska vara hemma så länge nu.

• sagström

Ok, då borde man ha tagit det. Kan inte minnas att min BM nämnt det, kan ju maila för säkerhets skull.

Håller med er om att det borde komma en till bebis här snart. Här är fortsatt lugnt, jag är hemma själv medans resten av familjen är hos farfar, behövde lite egentid för att ladda inför släktkalas i em.

Vi har legat lungt i sängfronten för att jag skulle orka med jobbveckan men nu är det fritt fram så får se om man kan framkalla lite förvärkar ikväll. Frågan är om det hjälper ngt eller om man bara får ont.

Ha en fin dag i solen tjejer.

• sagström

Luspudel; håller tummarna på igångsättning idag. Annars låter det som att det är väääldigt nära. Med tanke på att du får stanna så räknar nog personalen att bebis kommer inom ett eller två dygn med. Snart, snart så håll ut! Och stå på dig om du känner dig orolig för något.

Mårran; söta föräldrar du har. Blir ju absolut bäst om de kommer nu om du ska snabbt tillförlossningen.

Här är det lugnt, vi går på lite kalas och har det ganska bra förutom att barnen är rätt förkylda. Mannen gick ner till vc med minsta nu som haft en hemsk hosta några dagar (kanske skrivit om det innan), sån där hosta som känns farlig för spädbarn att få så vill gärna kolla upp det om lillan skulle komma nu.

Annars går jag mest runt och äter, har tappat all disciplin och glass och godis flödar fritt här hemma, sån jäkla ångest för min vikt, ser ju att det är rätt banalt jämfört med så mycket annat som skull kunna hända men kan inte hjälpa att må dåligt över det.

Verkar bli ytterligare en fin sommardag idag så ha det så skönt man kan (är det bara jag som dör av värmeslag framför allt på natten?) i v 40.

• sagström

EQ85; vad trist. Har du gått över tiden nu? Konstigt att man blir så otålig på slutet, det är ju högst ett par veckor kvar för nästan alla och ändå känns det så långt bort.

Jag har tyckt att när man passerar datumet så blir galet tungt, man vill knappt gå utanför dörren. Nu har jag 5 dagar kvar och det känns ok men efter den dagen vet jag att det kommer bli annat ljud i skällan.

• sagström

Besa; vad fint att höra från dig, har undrat hur det har gått. fasen vad segt att du fått de där infektionerna, du får ta det extremt lugnt nu så du kryar på dig.

Bluegrass; jag var 20kg plus förra veckan och fortsätter upp men jag ska ta mig 17 också unna mig både ost och vin när bebisen kommer, som man har längtat.

Cyklar dock fortfarande så rör mig lite i alla fall. Idag hade jag möte på banken upp vid Sahlgrenska här i Gbg vilket ligger uppe på ett berg, hade bara en kvart på mig så fick pinna på en del. Har man tur så sätter det ju igång lite också.

Luspudel och Mårran; hej på, hoppas det är riktiga symptom och inga falska larm ni känner. Uppdatera hur det går.

Här är lugnt sen en vecka, ingen färdknäpp o helgen, mannen har så mycket på jobbet så han v

• sagström

Luspudel; stort grattis!! Det låter ju alldeles, alldeles underbart. Njut.

EQ85; bu vad jobbigt för dig. Håller tummarna på att du får gehör från BMs remiss snart. Är du nåt mogen? Kanske du kan få hinnsvepning i så fall.

Igår hade jag min första mammalediga dag, så härligt det var. Den lilla var sjuk men farmor kom några timmar så jag hann med både bankbesök och en lååång lunch i solen med en vän. Just nu känns det ok att gå och vänta lite (bf-3 ff), har tänkt hinna med lite av varje men man är ju så trött emellanåt.

Vi körde på med lites ex trots allt igår men det hände ingenting.

Har börjat inse att det snart är dags nu sen jag slutade jobba och hela nätterna tänker/drömmer jag om förlossning.

I natt drömde jag att vi alla (tror jag det var) var i vårt sommarhus på nån slags "förlossnings camp", bebisarna kom en efter en men inte min. Gjorde en hinnsvepning på mig själv(?) och då kom hon ut. Och hon var sååå underbar så nu längtar jag ihjäl mig.

Hoppas ni får en bra dag med enbart effektiva sd/värkar.

• sagström

Här är också lugnt, tråkigt men glad att slippa komplikationer.

Tvättar bebiskläderna idag, äntligen, och igår hämtade vi bilbarnstolen och lite andra bebissaker som varit hos svågern.

Ska ha hit en kompis på lunch idag (lunchdate varje dag, man får ju passa på) och ska sitta och svettas på balkongen. Har fått lite pigmentfläckar tyvärr men inte så farligt som när jag ammade med äldsta, får se om man får gömma sig för solen i sommar.

Har också hört att 3:an kan vara lurig.

Jag är inte fullt så hungrig som för 1-2 månader sedan, då var jag uppe varannan natt och åt, skönt att slippa det.

Jag har gjort 3 UL (ca vecka 10, 13 och 21) och alla har visat på 23:e maj så blir spännande att de om hon vill titta ut då. Förmodligen inte.

Kom på att jag måste gå och rösta snart så man inte missar det pga att man ligger inne.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?