• EQ85

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Dom tar ofta test för gbs samtidigt som d körs urinodling.

sagström skrev 2014-05-16 21:11:48 följande:
    Mårran; som du säger, tur i oturen.

Hur vanligt är det? Nån som vet?

Är ni fler som fått ta det testet? Man blir ju lite nojjig.

Här är det hur lugnt som helt. Jobbade sista dagen idag, helt slut. Så himla blandade känslor, behöver nog några dagar att smälta att man ska vara hemma så länge nu.

• EQ85
    luspudel skrev 2014-05-18 07:41:20 följande:
    Befinner mig på förlossningen. Åkte in igår med regelbundna värkar som avtog så fort vi kom in (suck.) Låg med ctg i 2,5 timmar och bebisens hjärtljud var över 200 hela tiden, så jag blev inskriven och fick stanna med natten. Nu är allt dock lugnt och igår lät BM positiv till en igångsättning idag, men idag verkade det värre. Ska träffa en läkare vid 10-tiden. Suck... Kan det inte bara starta av sig självt nu?!

Oj. Hoppas allt e bra och att du blir igpngsatt idag.
  • EQ85

lite depp dag idag.
    vissa dagar hoppas man och tror at hon ska komma ut till os inom kort.
    och som idag....så känns det så avlägset.

• EQ85

Va på spec-mödravården igår. Återbesök m mina ben. De vill öka dosen innohep och inte nog med att de kostar mkt, jag har enorm rädsla för sprutor. Nu sKa min ssambo fortsätta ge mig dem i 3v. jag mår skit. Bråcken gör ont, har starka Sd som iinte leder någonstans... Mmåste ta sprutor varenda dag..

Min bm skickade remiss Ang igångsättning igår. Hoppas de lyssnar.

Det kvittar tydligen att jag har onda Sd om dagarna, att mysstund ger mig ännu mer onda Sd/värkar.... Inget händer ????

Jag får bara inse att blir jag inte igångsatt så kommer hon inte snart. ????

Bara o köpa d svindyra sprutorna och ta dem varje dag... Hålla ut med smärtan i bråcken och kontakta spädbarnsteamet.

• EQ85
    Börjar med att säga grattis Tezza!!! =)

Hjärta

och Bluegrass, vilken goding du har =)

Jag fick åka in akut i tisdags e.m pga yrsel, andfåddhet, illamående, spänningshuvudvärk och suddig syn.
    de kollade massor av saker, propp i lungan, hjärtat och sen va de inne på propp i hjärnan.
    men jag går på blodförtunnande och nyss ökar dosen så de ville ej göra en CT än. Om jag blir sämre eller så, så ska jag in direkt.

och nu fått tid på måndag till samtal om igångsättning. min bm sa idag att det inte ska blir stora problem då mina anledningar är rätt "bra", bråcken, inflammation och den smärtan som följer med. och nu även en misstanke om propp i hjärnbarken.
    så nu håller jag tummarna att de säger OK och att jag sätts igång nästa vecka.

• EQ85
    sagström skrev 2014-05-22 12:14:36 följande:
    EQ85; hjälp vad läskigt.
    Fattar inte varför de inte sätter igång dig. Visst var du väl mogen när de kollade dig för nån vecka sen?
    Jag har så många som har fått hinnsvepning (haha, jag har fått dille på det där) utan några speciella skäl.
    Klart du ska bli igångsatt på måndag. Kräv.

Här är lugnt fortfarande. Sjukt varmt bara, pallar inte. 26* nu kl 12 och imorn skulle bli ännu varmare här i Gbg vet jag. Är såå uttråkad men ska i alla fall till BM om nån timme och en sväng till vallokalen innan.
    här är också jättevarmt. jag vill gärna sitta i solen men d e för varmt. isolerar mig här inne.
    ja, tappen va mjuk höromkvällen med, för efter akuten skickades jag till FL som kollade så allt va bra med mig och lillan. hon är lite slö till o från i pulsen men idag hos bm reagerade hon när bm tryckte till henne rejält.
    iaf. häromkvällen på fl va jag öppen 2 cm och 2 cm mjuk tapp kvar. den satt även lågt och va inte alls obehagligt när hon kollade, annars om den är bakåtlutad och omogen brukar d va riktigt obehagligt ju.
    så vi får se. steg 1 är ju att få ett JA, sen steg 2 är att kolla om tappen är OK inför induktion..

hoppet är ju det sista som lämnar en sägs det =)
  • EQ85
    Tiger grr skrev 2014-05-22 13:28:49 följande:

vecka 40+0 idag, och sista BM besöket.

Fått info om när jag ska ringa till sjukhuset för att boka ultraljud (om 6 dgr) sen är det ytterligare en vecka innan man bokar eventuell induktion. senast 5 juni får jag träffa henne om hon inte behagar komma själv innan. ser framemot ultraljudet så länge iaf. Glad

just det, jag hann till vc imorse också, men det var ju som jag trodde - pengar i sjön. får fortsätta med Alvedon tills efter förlossningen då kan man få ngt häftigare om körteln inte vill ge sig. men jag hoppas den går ner snart för jag får fan ingen sömn för smärtan den orsakar och så denna värme på natten också. *gnäll gnäll*

nu ska jag vila lite innan det blir mag-kommentars-hagel på dagis. Skål

hoppas hon kommer tidigare. {#emotions_dlg.flower}
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-05-22 14:56:25 följande:
    Precis varit hos bm, och hon tyckte att huvudet var jättelångt nere nu. Så det är ju precis vad man vill höra! Fick en ny tid till nästa onsdag när det blir 41+3 och då får man remiss till överstidskontroll. 2.6 senast börjar man göra något åt saken sen...

Men alltså. Det skulle vara så konstigt om man gick över tiden som de andra barnen kommit ut på...

Har inte haft känningar alls idag, lite vanliga sammandragningar bara, men sov fruktansvärt dåligt. Högra handen domnade hela tiden. Men jag har enorm tur som inte har värre besvär!! Alla mina värden var bra och mår egentligen helt bra, förutom svullnad och kliande hud och sånt. Men det är småpotatis.

40+4 i dag då... Siktar in mig på dotterns födelsetid 41+1 nu... det är på måndag. Händer inget före måndag eller tisdag blir det nog ångest... Hoppas på helgen!! 24.5.14 eller 25.5.14 skulle vara fina symmetriska datum

25.5 är ju valdagen också. Lite speciellt... har som tur förhandsröstat redan, ville inte riskera att missa chansen

BM gav mig förresten igångsättningstipsen på finska i dag: SSS, sex, sauna och siivous, som betyder städning Bastu behövs ju knappast nu med värmeböljan där ute... Önskar att jag hade ett badkar. Tog ett fotbad igår och fick faktiskt lite sammandragningar av det!

Sss hade jag aldrig hört om innan.

Vi hqr kört färdknäpp efter d va över 35+0. Men får bara extremt onda sd som liknar värkar men d ger med sig.

Vi ska mysa på lördag. Kanske hjälper d kroppen o förbereda sig.. Man vet ju aldrig.

Ps söndag e mors dag med ;)
  • EQ85
    MårranTre skrev 2014-05-23 09:18:45 följande:
    God morgon smile1.gif

Jacqueline: hemskt med migrän! Men hoppas det är tecken på att något är på gång... smile1.gif

EQ85: hoppas myset funkar! Funderade lite på att testa igår, men så satt mannen uppe och så på hockey och jag ver egentligen sjukt trött och ville inte ha värkar kl 22 på kvällen smile2.gif

hej massabarn! Sjätte barnet! Inte illa!

Själv hade jag massor av underligheter på natten. Vaknade av en riktigt ond förvärk kl 23.30, och tänkte "NU börjar det ju kännas mer rätt det här!" men sen skulle det vara himla jobbigt att åka och föda den tiden på dygnet så önskade lite också att det skulle avta och att jag hann sova en natt till... det kom inga mer förvärkar sen, men har haft värre foglossning och väldigt ömt och mycket ilande neråt. Så något har tydligen varit på gång där under natten. Också nu på morgonen har det ilat och stuckit väldigt mycket. Och sammandragningarna känns väldigt starkt under magen, som om det verkligen drar där. Det är väl huvudet som trycker på nu och gör "inre hinnsvepning" smile1.gif När det känns så mycket så får man lite hopp igen om att det kan börja snart...! 40+5 i dag! Hoppas på att det startar idag eller imorgon nu!! Men så kan det ju lugna sig igen... men känner mig så otroligt redo! Glädjen jag kände igår kväll när den där ena förvärken gjorde riktigt ont smile2.gif

Känner mig rätt yr i bollen i dag. Trött och yrvaken på något vis. Och spänningen stiger...

Har tänkt en del på könet senaste dygnet. Det är hela tiden en flicka som dyker upp i fantasierna. Drömde också något om att jag hade en äldre bebis och att det var en flicka... får se om den intuitionen är rätt...
    joooooo! med min förra fick jag värkar vid 23.. vid 02 åkte jag in sen fick jag sovdos och sov jättegott hehe.
    mys på!!!

idag har jag haft en ilande stark mensvärk i svanken samt onda sd.
    imorgon blir det lite mys =)
    nu har haf gått längre än min förra graviditet. :P
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?