Inlägg från: Tiger grr |Visa alla inlägg
  • Tiger grr

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hejja Mårran och Tezza, hoppas det tar fart snart. :)

Jag håller på och bli sjuk tror jag, har en svullen och öm lymfkörtel i ena armhålan och det gör lite ont i ögonen. Hoppas på att bli frisk innan förlossningen börjar. BF på onsdag, men jag tror det kommer dröja till slutet av veckan eller början på nästa.
    Sambon gissar på BF, äldsta sonen tror fredag och syrran torsdag. hehe

• Tiger grr
    luspudel skrev 2014-05-19 21:21:37 följande:
    Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick smile2.gif Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född! <3
    Grattis luspudel! Solig
  • Tiger grr

Mårran. Tvärtom för mig med tidigare barn. När jag känt värkar så har det börjat, inte som denna trea. Lilla luringen.

Slutat titta på gravidappen nu (ngt positivt) hehe och börjar inse att denna kommer gå över. När får man börja planera in en igångsättning? Bara så man har ett nytt datum att se framemot. ;)

Har en ny bm tid på torsdag men behöver nog boka om den, kommer nog inte upp i tid till den. Är såå seg på morgonen nu senaste två veckorna.

• Tiger grr
    sagström skrev 2014-05-21 11:49:05 följande:

och där var magen. kan inte minnas att jag varit så här stor tidigare...
    Jättefin! Solig
  • Tiger grr
    MårranTre skrev 2014-05-21 09:21:27 följande:
    Har hört att treorna kan vara luriga smile1.gif Igångsättning tror jag de börjar överväga när man är på bf +10 här hos oss (sen kan det ju bli till 42+0 eller liknande innan man faktiskt får en tid för det också). Jag har ställt in mig på storasyskonens födelsetider nu, så det är någonstans 25-27.5 då... Jag går tydligen alltid över bf, och vi ska se om denna kommer fram till början av vecka 42 som de två äldre.

Jag har tid hos bm imorgon eftermiddag, hade ju hoppats på att slippa den tiden, men nu känns det nog som om jag går dit imorgon. Helt lugnt i magen. Bara tryck och ilande neråt. Inga förvärkar sedan i måndags.
    Jaha, så sent. :( aja, just nu så får hon gärna vänta på att jag blir bättre, fast det känns ju som att det här jag har behöver botas med ngn medicin så kanske hon borde skynda på lite ändå. hehe äter nästan maxdosen Alvedon per dygn nu annars så fungerar jag inte. dumma sjukdom, varför komma just just nu?
    skönt med sol och värme iaf. :)
  • Tiger grr
    Tezza skrev 2014-05-21 21:28:37 följande:
    Idag kl 12.45 föddes våran prinsessa!!
    3420g 51cm!! De gick snabbt!! Nu ligger hon och jag på BB och myser!! Mannen åkte hem till sonen för att avlösa barnvakten!!

Ååå grattis! Solig
  • Tiger grr

Tack för sympatierna. Glad

jag måste nog ta mig till vårdcentralen ändå, det blir inte bättre och körteln blir bara större. den är typ 7 cm i diameter nu och har en kompis på ca 2 cm. det gör ont och ser läskigt ut. :(
    Hoppas jag hinner komma in till läkaren på drop in tid för lilla jag bokade ju inte om tiden till BM som är kl.10.30.

Och senare imorn så är det sommarfest på min yngstas dagis. Både vill och inte vill gå. haha jag vill se min son sjunga men orkar inte allas kommentarer om magen och varför jag inte fött än och nu är det väl dags etc etc.
    suck, kan jag inte få gömma mig inne tills förlossningen börjar? Flört

• Tiger grr

vecka 40+0 idag, och sista BM besöket.

Fått info om när jag ska ringa till sjukhuset för att boka ultraljud (om 6 dgr) sen är det ytterligare en vecka innan man bokar eventuell induktion. senast 5 juni får jag träffa henne om hon inte behagar komma själv innan. ser framemot ultraljudet så länge iaf. Glad

just det, jag hann till vc imorse också, men det var ju som jag trodde - pengar i sjön. får fortsätta med Alvedon tills efter förlossningen då kan man få ngt häftigare om körteln inte vill ge sig. men jag hoppas den går ner snart för jag får fan ingen sömn för smärtan den orsakar och så denna värme på natten också. *gnäll gnäll*

nu ska jag vila lite innan det blir mag-kommentars-hagel på dagis. Skål

• Tiger grr

BF+2 och inga nya känningar, en del tryck och ont som vanligt.
    Hade jätte svårt att sova sammanhängande inatt, vaknade säkert en 8-9 ggr. Ont i dumma körteln, ryggen och magen och svettas riktigt mkt tydligen. Vaknar blöt om håret och över bröstet nästan. Samma nu också, jag har sovit nästan hela dan. Tvingade i mig frukost imorse, har ingen aptit. :(

Kommit på ett komplement till mina alvedon igår. Är ju så less på smärtan så jag vet inte vart jag ska ta vägen så jag isade körteln en kvart eller så, och det funkade. :D den blir som avtrubbad och ilar inte lika mkt, effekten håller typ 1-2 timmar. Är överlycklig, gjort stor skillnad på humöret att inte ha ont konstant.

• Tiger grr
    sagström skrev 2014-05-23 16:35:56 följande:
    Tiger; låter inte kul med körteln. Vet ju att de kan svullna upp en del när man har ngt i kroppen (och då syftar jag snarare på infektion än bebis) men visste inte att det kunde göra så ont. Vad sa läkaren?

Jag har hämtat stora tjejen tidigt på dagis så var vi lite i parken och matade fåglarna och hann med en till fika med kompisar idag. Nu ligger vi halvnakna i sängen med fläkten på oss, så himla varmt det är.

jag fick ingen diagnos, så jag vet inte. han tyckte jag skulle höra av mig igen om den blev större men annars bara vänta. har haft högre feber idag och sen frossa och svettningar. vill inte ropa hej än, men det känns som att det kanske släpper snart. hoppas.
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?