Inlägg från: sagström |Visa alla inlägg
  • sagström

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Besa- lycka till! Snart har du din lilla i din famn. Kram

• sagström

Besa; stort grattis! Så härligt att höra att ni mår bra. Blev det ingen infektion denna gången? Njut av den lille pojk.

Lustigt att man går så olika ofta hos BM. Min besök har ökat successivt hela tiden. Ska dit idag, exakt 14 dagar kvar och sen om ca en vecka tror jag.

Hello Kitty; jag jobbar fram till 7 dagar innan bf, mina tidigare har kommit 5 resp 9 dagar över tiden så räknar med ngt liknande. Jag har inga komplikationer mer än de vanliga med ont i rygg och trött. Har tyckte det varit jobbigt med hormonerna ibland som kommit tillbaka mer nu i slutet, nedstämd och illamående men det har ju mycket röda dagar nu och de veckor som inte varit det har jag försökt ta en dag ledigt nu det sista. Idag jobbar jag hemma, alla på jobbet var så trötta efter denna intensiva veckan så vi jobbar alla hemma idag.

Jag kan inte se texten nu men var det inte nån som skulle få hinnsvepning idag?

Tycker många har skrivit om hur pass mogna ni är, tittar er BM det? Eller är det ni som har efterfrågat? Man är ju så klart väldigt nyfiken.

Ha en fin fredag tjejer.

• sagström

Oj, här händer det grejer.

Bluegrass; lycka till! Så spännande.

Var hos BM idag och allt såg väldigt bra ut (förutom att hon skulle väga mig, tycker det är lite onödigt), det är ju så klart jättebra men bara så osugen på att gå över tiden. Nästa besök inplanerat 22:e vilket är dagen innan bf.

Vi har ca en kvarts bilresa till bb (om det inte är massa trafik). 300 m lagom nära.

• sagström

Kanske missade men varför svepte BM dig luspudel? Tycker jag hört många som det funkat för även fast det kanske inte gör det varje gång.

Tiger grr; vad kul att med era födelsedagar, fyller du också då?

• sagström

bluegrass; åh vad spännande. Kul att du uppdaterar och lycka till!

Här mycket hos många verkar det som, inte här tyvärr. Ingenting. Bara mer ont i höfter och rygg efter att ha varit rätt aktiv senaste dagarna. Har jobbat ideellt idag på en barnmarknad, lite slitigt men kul och hittade en del fint som vi behövde till bebisen.

• sagström

Grattis Bluegrass! Vad härligt att det gått bra. Det måste ju gått snabbt för när du skrev vid 5 var det så lugnt. Han ser ju ut som en alldeles perfekt liten bebis.

Luspudel, hur går det för dig?

• sagström

12 dagar här men räknar med mer. Har pratat med många som fått hinnsvepning det senaste och ska försöka ligga på om en sådan samma dag som jag går över.

Haft en toppen helg med familjen och gjort massa roliga grejer, känns skönt att inte bara vara trött mamma, framför allt nu innan man får händerna fulla med bebis. Bäddade bl a spjälsängen idag och skulle sätta in babyskyddet i bilen. Mannen ringde sin bror som lånade det för ett tag sen men han hade åkt till Grekland idag och kommer hem om 14 dagar????, vi som tänkte vara lite förberedda, får försöka lösa det. Annars är det väl skötbord som ska upp (behöver ett nytt) och bb-väskan. Nåt annat man bör göra? Tvätta bebiskläder kanske?

• sagström

Aj vilken natt jag haft. Efter en "omgång" i sängen i gårkväll satte det igång rejält. Det har alltid varit efter sex som jag har fått förvärkar och de blir bara värre och värre. Kunde knappt sova i natt och höfterna värker som bara den nu. Känner mig så tudelad då jag ju vill att det ska sätta igång samtidigt som jag inte orkar med dessa nätter, ska nog vänta i alla fall tills jag slutat jobba.

Händer det något hos er?

Jag laddade tom ner en värkapp i natt, mannen skrämde upp mig. Har ni någon? Vilken är bäst?

• sagström

Slemproppen lossnade igår em/natt och på morgonen idag. Men nu händer inget mer, jobbat som vanligt idag. Nu var det tredje gången på en månad som jag fick förvärkar och andra gången delar av slemproppen åkt ut men det händer inget ändå. Försöker att tänka att den kommer bli sen men det är svårt att inte hoppas. Mannen hade visst glömt säga att han skulle jobba sent idag, fick reda på det imorse, var halvglad då????. Så det var bara att cykla till dagis i regnet vid femtiden, ta med dem till Willys och handla och sen cykla hem och laga mat. Som tur var mötte min snälla mamma oss utanför dörren här hemma. Flickorna var snälla idag som tur var och mina hormoner också. 3 dagar kvar på jobbet, jihoo!

EQ85, har du haft propp innan? Hur mår du i övrigt?

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?