Inlägg från: Tiger grr |Visa alla inlägg
  • Tiger grr

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Jag har typ 300 m till sjukhuset där jag ska föda :) eller där jag har valt att föda, man vet ju inte om man kommer få plats förrän det är dags. Födde där förra gången också, men hade då ca 3 km dit. Tror vi tog bussen då. :)

• Tiger grr

Oj. Här händer det grejer. :) Lycka till imorn Bluegrass!

när är bf för dig luspudel?

• Tiger grr
    luspudel skrev 2014-05-09 18:55:24 följande:
    Jag har BF 21 maj så är bara i 38+1 idag. På ett sätt vill jag inget hellre än att det ska starta, å andra sidan har vi lite att göra i helgen.... Jag tänkte anlägga vår rabatt till exempel smile2.gif Fast det klart, bebis smäller ju högre!
    Vi har samma BF. :) om du vill så kan vi byta? så kan du dona med rabatten och jag snuffa på min bebis. Flört

jag hoppas dock att min kommer nästa söndag, den 18:e, för då blir det tredje generationen av tjejer som är födda den 18:e. vore ju kul. :)
  • Tiger grr
    sagström skrev 2014-05-09 19:29:26 följande:
    Kanske missade men varför svepte BM dig luspudel? Tycker jag hört många som det funkat för även fast det kanske inte gör det varje gång.

Tiger grr; vad kul att med era födelsedagar, fyller du också då?
    Ja alltså bara datumet inte månaden, mamma 18 sep och jag 18 mars. :)
  • Tiger grr
    Jacqueline skrev 2014-05-09 19:38:39 följande:
    Ja tänk om man hade en karl som ville ligga lite ibland haha^^ han tycker det är jätteläskigt att ha sex med mig nu när bebis är så "färdig" :-/ tror även han är lite skraj inför det som komma skall.
    min är lite tvärtom, han är ännu mer intresserad nu. han älskar min gravida kropp, fast själv känner man sig som en fet boll. hahaha
  • Tiger grr
    Tezza skrev 2014-05-10 07:40:35 följande:
    Här händer de typ ingenting!! Har lite mensvärk då och då!! Tryck ner åt!! Ofta av tar värken!! 9 dagar kvar nu!!
    Jag har tio minuter till förlossningen med bil, så de känns bra!! Barnvakt en timmes bilfärd bort!! Så hoppas de inte går allt för fort smile5.gif men räknas som förstföderska eftersom fick akut kejsarsnitt med sonen! Men har hört att flera som hade kejsarsnitt första gick de fort andra gången!! Så vi får väl se!!!

Kul att de börjar hända saker här!!! Lycka till idag bluegrass!!!
    Samma för mig Tezza, här händer inte mkt spännande. Hade lite extra mkt sammandragningar igår kväll samt molvärk, men så har det typ varit senaste tiden. Jag har 11 dgr kvar.

Idag tänkte jag vi skulle åka till lekmer butiken och kolla, inte varit där, öppnade för nån månad sen. Får ju nästan mer ont av att bara vara hemma och ligga/sitta så lika bra att försöka vara lite aktiv nån dag iaf. :)
  • Tiger grr
    bluegrass skrev 2014-05-10 21:39:48 följande:
    Jag födde en pojke kl 18.22 efter mkt bra och lagom lång förlossning. 3790 g, 52 cm lång och helt perfekt. Så oerhört härligt!! Så det gick fort på slutet smile1.gif !

Grattis! Glad
  • Tiger grr

Grattis Bluegrass! Solig

Ja längtan blir ju inte mindre för var bebis man ser nu. :) 10 dgr kvar, men det känns som det kommer ske nångång nästa vecka. (eller så är det mest önsketanke) haha

• Tiger grr

Här molar det på och blir hårt om vartannat men ändå inte tillräckligt för att det ska vara dags. Aja, jag håller ut tills på söndag (18:e) sen får jag börja gnälla. ;) hittade yngstas journal igår och där står det att han kom i vecka 39+3, vore ju perfekt med en repris för det är 39+3 på söndag. hihi

• Tiger grr

Jag tycker redan det börjar kännas tungt att behöva gå över tiden. Har BF om 3, snart 2, dgr. ;( hade ju hoppats på idag men tom BF känns långt borta nu. Inte haft ngt på gång sen i torsdags natt. Suck. Kan inte tiden bara gå lite fortare nu...

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?