• Besa

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Hej tjejer vad kul att vi blir fler och fler.. Det är många som känner trycket vilket är bara positivt då barnet åker mer och mer i bäckenet alltså ett steg närmare förlossningen jippii.. Själv har jag haft förvärkar som kommer och går jobbigt för det tröttar ut en.. Jag skriver också in mig på bf listan.

15/5 Bluegrass, tredje barnet
    18/5 MårranTre, tredje barnet
    18/ Besa, fjärde barnet
    21/5 Tiger grr, tredje barnet
    23/5 Sagström, tredje barnet
    24/5 Emmelina, tredje barnet

• Besa

Bluegrass tack så mycket, lycka till själv på MVC. Jag håller på att bli storm förkyld inget roligt ni när jag ska tjata sönder min BM om igångsättning, är livrädd för att jag inte kommer att bli igångsatt

• Besa
    Bluegrass: fin mage, det står fortfarande rätt högt upp om jag jämför med min som håller på att trilla ner.

Emmelina: Skönt det måste vara att äntligen  få ett datum att längta efter.

Sagström: Jag vägde också mig idag hatar den vågen. Jag hade också gått upp 19 kg usch som du säger nu när sommaren kommer. Men men jag får inte klaga bara jag får min bebis att gosa med.

Jag var hos BM idag och försökte övertala henne om igångsättning, hon är så snäll och försökte verkligen, hon pratade med läkaren om jag inte kunde sättas igång tidigare än torsdag. Men envisa läkare ville att jag skulle komma på torsdag och inte tidigare "idioter" säger jag bara. Sen läste han även  journalen från i fredags då jag var inne på förlossningen där de kunde se att läkaren hade skrivit att jag var mogen samt hade öppnat mig 3 cm. Vilket han trodde att igångsättningen skulle ske antigen på torsdag eller fredag. Det trodde även min barnmorska också.

Han påpekande också att jag är omförerska och tog upp mina tidigare graviditeter:
    2005/ v 39+6 (Pojken)
    2006/ v 38+5 (Flickan)
    2011/ v 38+6 ( min änglaflicka)

Han angås alltså inga problem skulle vara då min kropp ändå i vanliga fall är redo för förlossning nu. Jag orkade inte diskutera mer om det, tänkte skit samma får hålla ut till dess. Skrev sammanfattningen av min graviditet med min BM samt förlossningsbrevet. Hon trodde att 100 % blir det igångsättning denna vecka så hoppas, hoppas. Är jätte nervös har gjort i ordning allt hemma BB väskan och allt. Hon påpekade också att läkaren kan också säga kom dagen efter för igångsättning för kanske det är mycket belastat på förlossningen men jag hoppas verkligen att jag har inte den oturen .
  • Besa
    sagström skrev 2014-05-05 21:39:47 följande:
    Besa; bra att du har en bra BM men trist att de/läkaren inte vill lyssna på dig. Det är väl viktigt att du blir igångsatt och inte kommer igång naturligt så att du hinner få antibiotikan? Då är det ju hög tid nu.

Har du ingen som kan följa med dig, finns barnets pappa med? Eller nån familjemedlem/kompis? Det kan vara svårt att stå på sig själv ibland.

Ja jag har min man som också kämpade med mig och sa ifrån, BM lyssnade verkligen på oss och hon gjorde verkligen allt hon kunde.

Jag har lämnat in urin samt tester 2 gånger i veckan om mina bakterier och än så länge har jag inte. För vi ställde samma fråga till henne. Men så länge jag inte har bakterier så hinner jag enligt dem så man får ju lita på det. Idag fick jag svar från urinen jag lämnade i fredags så allt var normalt.. så det gäller och se vad som kommer hända när jag får antibiotikan.
  • Besa
    bluegrass skrev 2014-05-06 18:15:16 följande:
    Emmelina- åh vad skönt! Håller tummarna för att den ligger kvar så!!

Besa- jag kan verkligen inte förstå varför de väntar. Du är ju helt mogen och har fött tidigt förr!!! Men håller tummarna hårt för torsdag nu!

Tiger- fin mage!!

Min bebis sparkar, eller mer trycker också väldigt mkt på revbenen på hö sida. Rörelserna är så stora och påtagliga nu, känns nästan obehagligt. Magen får helt bisarr form när den flyttar på sig. Man ser också tydligt handen eller foten på utsidan när den rör sig. Känner inte riktigt igen det från tidigare graviditeter, funderar på om det beror på lite fostervatten? Hur känns era bebisrörelser? BM beställde inget TUL igår utan tyckte vi skulle vänta till nästa kontroll på fre.
    Jag känner mig så jäkla hjälplös hoppas verkligen att det blir ingångsättning på torsdag annars vet jag inte vad jag gör. Jag får helt enkelt vänta och se ..Jag känner också som du angående fosterrörelserna men hellre det än att de kommer väldigt sällan som jag hade med min änglaflicka. 
  • Besa
    sagström skrev 2014-05-06 20:20:52 följande:
    Besa; fy vad jobbigt för dig. Önskar att jag kunde hjälpa dig på nåt sätt. Kan du inte överdriva lite och säga att du inte sovit på flera dagar och får panikångest attacker. En kompis till mig fick precis en liten son. Hon förlorade sin dotter vid förlossningen för ett år sedan. De satte igång henne ett visst datum för att hon var så orolig att få på samma datum som när dottern gick bort, det verkade inte var några problem så det måste ju finnas "förhandlingsutrymme". Ska du till BM på torsdag nästa gång?

Tack för dina varma ord det ger mig hopp. Min dotter dog den 15 maj och dagarna börjar närma sig till hennes födelsedag och jag blir värdig rädd nu när jag är hög gravid vid den här punkten. Det som är så jobbigt är att mina panik attacker har kommit tillbaka och detta är sant tyvärr och det påpekade jag till min BM och hon sa till läkaren. Men eftersom de inte kunde ge en annan tid än på torsdag så var jag illa tvungen att acceptera detta. Men känns inget kul är så rädd för allt ska hända både med mig och barnet.
  • Besa
    MårranTre skrev 2014-05-07 09:38:10 följande:
    Åh, kramar till dig! Har sett hur svårt det varit för min ena vän som förlorade sitt barn, varje år när det närmar sig födelsedagen blir det extra svårt att bära sorgen. Hoppas att allt går bra nu. Håller tummar och tår och allt som kan hållas för dig och barnet!

Tack snälla du ni är en sån enorm tröst för mig. Jag är fortfarande såååååå förkyld ont i huvudet, halsen snuva snälla snälla hoppas detta ska inte påverka igångsättningen. Har varit så nervös, har inte kunnat sova hela natten. Kram på er tjejer och tack för stödet
  • Besa

Hej tjejer imorgon är det dax för mig, ska träffa läkaren kl 8.00 för överburenkontroll hoppas jag får stanna direkt på förlossningen. Min BM sa att jag skulle göra iordning allt BB väskan bilbarnstol o.s.v. är sjukt nervös kommer nog inte sova ikväll. Hoppas hoppas dem sätter igång mig imorgon, jag uppdaterar så fort jag har möjlighet.

• Besa

Hej tjejer vill bara berätta att det blir igångsättning idag. Fick precis hinsvepning sen ska de koppla in dropp som ska framkalla värkar. Gud vad nervös jag är uppdaterar senare mer ...

• Besa

De tog hål på hinnorna kl 10.00 lite värkar kom men inget mer fick även antibiotika behandling via droppet. Nu har de kopplat droppet att värkarna ska komma igång hoppas hoppas att det går fort och bra. Tack tjejer för omtanken och peppningen....

• Besa

Idag kl 17.15 föddes vår älskade prins 3600 g 50 cm lång. Allt gick fort och vi mår Tack för er stöd känns overkligt bara kan inte fatta det än..

• Besa

Hej tjejer förlåt att jag inte har skrivit eller uppdaterat. Jag vill först gratta bluegrass till er prins en mycket fin pojke och skönt att allt har gått bra. Jag har själv inte mått bra fått infektion på infektion att det nästan drabbades av blodförgiftning. Legat på sjukhus nästa en vecka och nu är man kommen äntligen hemma och vi mår bra. Har varit så sjuk att jag har knappt orkat hålla mitt eget barn så inget kul sen skulle man hålla på med amningen så det var ingen dans på rosor. Nu känner jag att jag kan njuta. Tycker bara att det är så jäkla tråkigt att man ska få sina bakterier direkt efter förlossningen som orsakade det hela. Snart kommer era sötnosar tjejer så ni kan njuta era små liv...

• Besa
    luspudel skrev 2014-05-19 21:21:37 följande:
    Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född!

Grattis till lille pojken och njut bara. ..
Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?