Jacqueline skrev 2014-05-13 07:30:52 följande:
Varför stoppar dom så länge??
Här stoppar dom bara fram till 34+0
här är gränsen 35+0. men det är om det är i en aktiv förlossning, då stoppar dem inte.
men att jag hade 2 cm tapp kvar och öppen 1,5 cm tyckte dem att de skulle stoppa.
tösen ligger låååångt ner men fortf rörlig. 35+4 idag.
dom vill helst att man ska gå till 37+0 då barnet räknas som prematurt fram tills dess och lungorna KAN vara omogna.
men nu har jag fått en ytlig blodpropp i benet och måste ta innohep som är blodförtunnande.
jag känner att det hade varit skönt om hon kom lite tidigare.
MårranTre skrev 2014-05-13 09:48:04 följande:
Stilla här också... de senaste 2 dagarna har inget alls hänt, inget molande, och bebis har varit väldigt lugn igen. Men i dag är det mer sparkar. Och lite mer molande och orolig mage... men det kan ju pågå länge det här ännu
Börjar kännas väldigt jobbigt nu med foglossningen och ont i fötter och svullna händer. Bebis kunde gärna få komma NU.
Familjen börjar också bli otålig, t.o.m. den kolugna pappan har börjat fråga om det ska hända något snart
Jag sa åt barnen att det kan hända när som helst nu, så orkar t.ex. inte ha så mycket besök av deras kompisar (de får åka hem till dem istället).
39+2 i dag alltså... om det blir lika länge att vänta som med syskonen så får jag lida i 10-11 dagar till.
Men det låter ju faktiskt inte som så hemskt länge när man tänker efter!! Men håller tummarna för det blir denna vecka ändå
EQ85: tror att de stoppar fram till 37+0 här också för att lungorna ska hinna bli klara. Min svägerska födde första barnet i vk 36, men tror inte att de försökte stoppa det, de ger kortison för att inte bebis ska få problem med andningen. Men det gick alldeles bra för dem, tösen vägde väl redan 3,3 kg då i vecka 36 så det var tydligen alldeles rätt tid för henne att komma...
min tös ska väga 3500 vid bf. så nu i helgen är hon nog runt 2800-3000.
ska nog mysa lite med mannen, sätter det inte igång så kanske det värmer upp kroppen tills dess att det är på g på riktigt. plus att det tar bort så mkt stress
man mår ju inte dåligt av det precis :p