Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
Har tagit en lång varm dusch och ska väl börja åka snart. Hoppas det hänt ngt därnere så jag får stanna. :)
Lycka till idag och hoppas det drar igång ordentligt när ni kommer in!
Är det förresten någon här som testat dricka hallonbladste? Lär vara bra för starkare sammandragningar. Kom precis ihåg att jag fick det tipset förra gången, och drack faktiskt lite då, men omöjligt att veta ifall det har någon skillnad...
Men är så desperat nu så ska nog köpa och testa. Det smakar ju inte illa ändå. Problemet är väl bara att man borde ha druckit det i flera veckor redan?? Om det nu alls funkar...
Gått omkring på stan nu, köpt kort åt dagispersonal osv. Fick sedan en lång stark värk i bilen. Men så stannade det vid det :/ Så promenader sätter nog igång sammandragningarna, men det finns sedan ingen garanti för att det går igång ordentligt sen. Men antar att varje värk ändå gör någon liten nytta på livmoderhalsen osv.
Nu ska jag dricka en kopp av det där teet och vila.
Och grattis till Sissan06
Här har det varit en lugn natt till. Bara enstaka värkar igår. Var på mvc i morse och allt var bra och jag mår ju bra (förutom tålamodet). Efteråt var jag på lunch med min mamma och handlade mat, och har precis börjat få lite svaga värkar igen. Får se om det fortfarande är latensfas den här gången. Kom med 20 minuter emellan så...
Men i morse var jag riktigt låg. Känns som om det inte kommer att hända något alls. Så kommer dessa enstaka värkar ibland och liksom retas med en :/
Är på 41+3 i dag. Ångest.
Har tid för överburenhetskontroll på måndag, då det blir 42+1.
Men får fortsätta ta det lugnt och göra trevliga saker. Femåringen har sin sista dagisdag någonsin idag. Och sen kommer skolavslutningarna här (ni har kanske senare i Sverige?).
Får se om man hinner få en majbebis...
hej på er!
nu är jag hemma med vår flicka Astrid! Hon kom igår 13.25, efter att vi åkte in på torsdag kl 13... började plötsligt blöda helt utan smärta, så det var lite i panik man åkte in, kan ju vara blod från navelsträngen t.ex. Men bebis mådde bra, blodet var troligen ett brustet blodkärl, men förlorade lite mer blod än normalt pga av det. Vi blev intagna och väntade på värkar. Satt fast i ctg-maskin nästan hela tiden pga blödningen. Och dropp också pga GBS. Men på fredag morgon var värkarna fortfarande svaga och oregelbundna. Var tvungen att försöka sova i förlossningssalen. Helt slut var man ju. Så kl 8 ngt spräckte de hinnorna. Värkarna ökade lite, men fick också oxytocindropp, och då tog det fart. Vid 4 cm öppen 8men väldig tunna kanter på livmoderhalsen, ändå sjukt knäckande att ha skrikont och få höra att det bara är 4 cm!) var värkarna helt ohanterbara, och var på väg att få spinalbedövning. Precis när de skulle lägga den blev värkarna krystvärkar och klämde ut bebis på någon minut. Det var alltså en rätt jobbigt förlossning, från tråkigt frustrerande till panik, av och an. Men nu är det över, lättnaden är enorm Och jag och Astrid mår fint!
Hejsan!
bluegrass: tagit smärtstillare på natten, så man kan sova bättre det värsta gick över på torsdag.
Men igår åkte jag på en mild infektion i livmodern. Fick jätteont i magen igår förmiddag och låg feber. Måste ta med bebis och åka till jouren (visade sig att jag skulle tillbaka till förlossningsavdelningen, kändes lite tokigt...). Läkaren kollade med ul och det fanns möjligen lite hinnor kvar. Men det verkar räcka med antibiotika i pillerform. Så nu äter jag två olika sorter samtidigt. Och blev otroligt paranoid igår över om det påverkar bebis. Tycker det känns så obehagligt att äta mediciner som man vet går över i mjölken. Dessutom ökar risken för svamp om man tar livet av alla baterier. Men måste så klart få bort infektionen... hade lite högre feber på natten, så det är nog inget att leka med... som tur har smärtan gått över helt, och underligt nog har avslaget minskat jättemycket igår. Underligt.
Så jag får fortsätta ta det lugnt. Har inte orkat gå ut nästan alls ännu. Längtar efter att gå vagnpromenader.