• EQ85

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

får man hoppa in här?
    jag har bf 12/6. har en massa besvär denna graviditeten.
    fick bli stoppad med bricanyl förra veckan efter vi haft lite mys.
    vi skulle vänta till 36+0 sa vi men jag mår så himla dåligt av alla onda sd, tryck neråt och mensvärk.
    idag klarar jag ingenting. så kanske se om vi kan mysa lite till.
    dock bara 34+6 idag men tösen ligger på över +5% så får se vad sambon tycker.
    är det många som är nära bf??

• EQ85
    Besa skrev 2014-05-08 13:00:27 följande:
    De tog hål på hinnorna kl 10.00 lite värkar kom men inget mer fick även antibiotika behandling via droppet. Nu har de kopplat droppet att värkarna ska komma igång hoppas hoppas att det går fort och bra. Tack tjejer för omtanken och peppningen....
    lycka till och hoppas allt går bra
  • EQ85
    Jacqueline skrev 2014-05-08 14:56:17 följande:
    De va inte igår kul att "se" dig

Nämen!! Hej =) hur.är.det med dig??
  • EQ85
    Jacqueline skrev 2014-05-08 18:42:08 följande:
    Jorå det är väl som det ska vara ,tungt ,otympligt och allmänt besvärligt haha smile5.gif
    Själv då?
    Jag var på tul förra måndagen (28/4) och fick se lilleman igen ,han ligger på plussidan med cirka 330gr och min livmodertapp är lite förkortad men bm som utförde tul sa att den bör hålla emot minst 2-3v till iaf så vi får väl se vad som händer....har en galet aktiv bebis :-/
    jo, jag mår okej. har ju alla problem med bråcken osv.
    min tös ligger på +5.(ngt) % 
    :)
    Besa skrev 2014-05-08 20:38:41 följande:
    Idag kl 17.15 föddes vår älskade prins 3600 g 50 cm lång. Allt gick fort och vi mår Tack för er stöd känns overkligt bara kan inte fatta det än..
    åååh grattis!!!
    bluegrass skrev 2014-05-08 20:03:33 följande:
    Besa- hur går det? Hoppas att du har bebisen hos dig nu!

Mårran- haha, fotvård känns helt omöjligt. Kan knappt klippa tånaglarna!

Tiger- jag går minst två ggr/v, oftast tre. Men det beror på mitt höga blodtryck och begynnande havandeskapsförgiftning. Visste inte att man går så sällan vid en normal graviditet!

Luspudel- spännande! När har du BF? Grattis till ledigheten!

EQ85- välkommen! Jobbigt med mycket symtom.

Jag har haft det lugnare med förvärkar idag vilket jag är tacksam för mtp makens vandring!
    Ska till BM imorgon och gissningsvis även till förlossningen ( får alltid gå dit för att köra CTG, ta prover och träffa läkare om trycket inte är bra vilket det ej brukar vara). Funderar på att be BM känna på tappen så att jag vet hur orolig jag bör vara för att föda i helgen. Samtidigt vill jag ju inte att det ska starta värkar, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
    tack =)

• EQ85

sitter här och mår skit.
    hade så mkt sd igår så jag o sambon sa att aja, då kör vi en myskväll, ändå 35+0 nu så om det händer ngt är hon "klar" osv...
    såklart får jag värkar/enormt onda sd som kommer var 3e min..
    åker in efter att ha pratat med förlossningen.
    och så ger dom mig bricanyl............... igen.................
    jag va öppen 1,5 cm och hade 2 cm tapp kvar.
    jag hade ont trots att de sa att värkarna lagt sig och att kurvan nu va fin.
    så nu sitter jag här, stilla. magen gör skitont, haft massa hårda sd och mensvärk.
    ringt bm som ska ringa tillbaka.
    jag orkar inte fler sprutor  

• EQ85

Jo. Kör det igång ikväll igen så väntar jag tills jqg knappt kan andas genom värken. Bättre så =) varm.säng är bättre än brits

.

Har ni provat sex? Sperman mjukar upp ännu mer. =)

.

luspudel skrev 2014-05-09 16:46:48 följande:
    Bluegrass: Oj! Skönt att dom tar det på allvar iallafall. Lycka till imorgon!

EQ: kan du inte vänta lite längre hemma om det drar igång igen? Förstår att det måste vara jättejobbigt att de stannar av det

Jag blev svept idag, var öppen 3 cm och ca en cm mjuk tapp kvar. Magen är i full gång (sorry....) så jag hoppas innerligt att något händer inatt! Men jag tvivlar, är inställd på att gå åtminstone en vecka till.

• EQ85
    luspudel skrev 2014-05-09 18:55:24 följande:
    Jag har BF 21 maj så är bara i 38+1 idag. På ett sätt vill jag inget hellre än att det ska starta, å andra sidan har vi lite att göra i helgen.... Jag tänkte anlägga vår rabatt till exempel Fast det klart, bebis smäller ju högre!

Mys frigör oxytocin och mannens sats innehåller ämne som kör igång.

Hade inte orkat anlägga rabatt :p
  • EQ85
    bluegrass skrev 2014-05-10 07:15:22 följande:
    Tack!

Vi ska vara där kl 10, men sedan blir det säkert en hel del väntan om de har mycket.

Då låter det ju som att hinnsvepningen hade lite effekt!

Åh!! Som ett barn på julafton

Uppdatera gärna om du orkar =)
    luspudel skrev 2014-05-10 07:14:13 följande:
    Spännande bluegrass Vilken tid åker du in? Lycka till, snart gosar du bebis

Jag har molvärk och en del av slemproppen gick imorse. Så det närmar sig väl, sakta men säkert

Låter ju lovande :D
  • EQ85

Igår släppte en stor bit propp. Så vi hade lite mys pp kvällen. När jag stod upp fick jag riktigt värkaktiga Sd. Kunde knappt andas. Jag va så trött så la mig o efter ngn.timme avtog dem.

Har jättehårda Sd idag. Nästa mysstund blir nog nästa helg så får se om d kör igång av sig själv innan dess.

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?