• jojjan01

5 tidiga missfall-vad gör vi nu?

Är förmodligen inne på mitt 5e mf jag också, började blöda lite i morse i v 5+2 precis som de andra 4 mf då jag är inte så hoppfull längre...

Vill gärna ha tips på vad jag ska göra och kollar in alla trådar just nu...

• jojjan01

Oj, har precis som fler hör inne fått många upprepade tidiga missfall, 13 stycken under de 6 år vi försökt få barn. Jag har ett barn sedan innan på 11 år och efter 5 missfall gjorde jag en utredning där de inte hittade något fel eller vad det kan bero på. Jag fick progesteron som jag skulle ta när jag blev gravid och det fungerade inte alls.

Efter att nu ha gett upp och beslutat oss för att inte försöka igen så bestämde jag mig för att sätta ingen spiral för att underlätta jobbig mens och väntade bara på första Lenadagen som inte kom och är nu gravid i v 11. Har sett det lilla hjärtat slå vid två ultraljud senaste v 9+2 så jag håller nu tummarna för att det funkar. Har inte gjort något speciellt för att det skulle funka just nu men tar trombyl som jag fick utskrivet i v 6+5 av läkaren.

Så det jag vill säga är: ge inte upp!!! Alla styrkekramar till er som försöker!!!

• jojjan01

Hoppsan vissa stavfel på mobilen, väntade såklart på första mensdagen :)

Svar på tråden 5 tidiga missfall-vad gör vi nu?