• Milie

BIM Juni 2014

Evening primrose skrev 2014-06-02 13:05:09 följande:
    Cigg o snus påverkar kvaliten på era ägg så sluta så fort ni kan. Även om det skulle va 10 år före ni blir gravida
    Inte för att vara en gnällrumpa, haha, men har du något som styrker påståendet att snus skulle påverka kvalitén på äggen? Frågar bara för att jag som f.d. snusare är intresserad.
  • Milie

Jag gjorde ett tidigt test idag, på BIM-4. Då det blev negativt så blev jag lite sur eftersom vissa vanliga test (i typ 56% av fallen) kan visa positivt på BIM-4. Sen tänkte jag lite längre.. Jag har ju rätt så kort lutealfas så trots att jag är på BIM-4 så är jag som mest på ÄL+7. Har i längsta fall en lutealfas på 11 dagar, som kortast 9.

Så ja, jag kan nog chilla lite. Att inte få positivt på ÄL+7 borde inte vara så konstigt. Eller? För en kvinna med normal (14 dagar) lutealfas så är ju BIM-4 lika med ÄL+10.

• Milie
    Evening primrose skrev 2014-06-02 16:43:52 följande:
    Milie Äl 7 e tidigt å testa ja smile1.gif Har du en kortare lutealfas än 10 så sök hjälp!
    Nja, tror inte jag behöver det. Jag har alltid haft exakt lika lång cykel och jag har blivit oplanerat gravid förut, så jag tror inte det är några problem. Jag ligger ju någonstans mellan 9-11, så det är säkert inte ens kortare än 10 dagar om jag skulle kolla upp det exakt. Och om det nu är det, d.v.s. 9 dagar så känns det inte som hela världen heller.
  • Milie
    Evening primrose skrev 2014-06-02 16:48:55 följande:
    Ah ok! Min kompis hade 9 o fick hjälp. Ägget hann aldrig fästa.
    Skulle jag bli less på att försöka, vilket jag kan tänka mig blir runt halvåret så kan jag ju använda det som "väg in" till en utredning i alla fall. Heh.
  • Milie
    Mariiiah skrev 2014-06-02 19:26:31 följande:
    Hur tidigt brukar ni testa tjejer? :)
    För tidigt! Att börja testa BIM-4 verkar vara något många gör och det står ju t.o.m. på Clearblues vanliga test vad säkerhetsprocenten ligger på för den dagen. För mig blir det dock lite väl tidigt att börja testa då. Jag har så kort lutealfas så ägget har inte hunnit så långt vid BIM-4. Annat för de som har 14 dagar mellan ÄL och mens.
  • Milie
    Murrmys skrev 2014-06-02 22:12:28 följande:
    Mina test har inte kommit idag heller så de blir då att vänta till BIM som är imorn eller onsdag. Måste man testa på morgonen? Vet att jag gjorde det sist :)
    Har för mig att om man testar innan BIM så ska man använda morgonurin, men har BIM passerat så kvittar det när under dygnet man testar. Tydligen ska hCG:t stegra ganska kraftigt från dag till dag.
  • Milie

Idag mår jag lite illa! Lite, men ändå. Sen har jag haft sura uppstötningar två gånger, det brukar jag aldrig ha. Hoppas nu bara att det inte beror på sömnlös natt och tacogratäng till frukost..hah.

• Milie
    JJF skrev 2014-06-03 16:04:37 följande:
    Detta test (RSFU) gjorde jag nu på eftermiddagen på BIM +3 (kanske)

Saknar ord för att beskriva känslorna

Grattis!
  • Milie

Känns lite som att mensen är pågång, men jag hoppashoppashoppas att den håller sig borta.

• Milie
    mandalii skrev 2014-06-05 17:25:23 följande:
    *puffar* Inbillar jag mig eller är det på riktigt?

Vi hade sex i måndags och jag tror jag hade äl på tisdagen. På onsdag kväll började det mola och jag fick sedan kraftig mensvärk som pågick under natten och fortsatte sedan idag. Idag, på onsdagen har det fortsatt från och till under dagen. Kan det vara så att jag känner av befruktningen eller är det helt omöjligt så tidigt?

Någon som känt så här vid en graviditet?

Tveksamt om befruktningen känns, det var kanske ägglossningssmärtor.
Svar på tråden BIM Juni 2014