• Milie

BIM Juni 2014

Vädurtjejen skrev 2014-05-18 20:54:48 följande:
    Usch vad jobbigt det känns att börja om. När blir det ens tur? Vi kämpade 2,5 år med första och här kämpar vi igen. Vad har ni för strategi? Kör ni varannan dag, eller flera dagar i rad. Använder ni äl tester? Kram
    Jag ska testa det här den här månaden: spermmeetseggplan.com/smep-step-by-step/ 
    Det är samma som den där tråden som det pratats om. "Supermetoden" eller vad de kallar den. Så jag har markerat i kalendern och är redo att köra igång till veckan. Till den metoden krävs det ägglossningstest för att kunna göra precis som det är sagt. Men metod eller inte så hade jag nog ändå kört på ägglossningstest.
  • Milie

Jag tror att om man har sex en dag och sen får utslag på ägglossningsstickan dagen efter så blir det helt enkelt fyra dagar i rad. Visst är det så att sekretet är mycket mer tunnflytande runt ägglossningen? Då måste det ju göra mindre om man har sex ofta tänker jag.

Är det någon som kört med Clearblues nya ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Får man väldigt tidigt ett utslag? Typ fyra dagar innan? Tänkte vad jag ska räkna som utslag med den här SME(sperm meets the egg)-planen. Ska jag vänta tills det blir den markeringen som innebär högst/maximal? 

• Milie
    joss82 skrev 2014-05-19 10:45:42 följande:

ja, det tror jag absolut du ska göra. Den blinkande markeringen, eller vad det nu är de första dagarna, är väl egentligen bara en förvarning om att äl är på g. Det är max-symbolen som säger att det verkligen är dags.
    Ah, så bra. Tack!
  • Milie
    Vädurtjejen skrev 2014-05-19 00:21:19 följande:
    Det är väl bara att prova sig fram då. Håller tummarna för oss alla. En annan frågafick en liten rosa flytning på pappret idag men mer har det inte kommit igång. Ska egentligen ha mens om två dagar. Skulle ni räkna det som mensens första dag eller gör man det först när man blöder rött?
    Räkna inte det som mens. Tydligen ska man inte räkna att mensen är igång förrän man behöver fullt mensskydd.
  • Milie

Det gäller att kolla att det är den senaste listan. Den förra var inte den senaste, det fanns två på sidan 17. Ta den nedersta då den är mest ny. nakoma var sist in så det var inte mer konstigt än att lindgrenmaria91 tog den näst-nyaste listan.

Välkommen förresten, Boots!

• Milie
    sowe81 skrev 2014-05-19 12:45:32 följande:
    Jag tror det är precis så. Min sambo tycker det är tråkigt att ha sex på begäran. Ställer upp såklart då han också vill ha barn men vi pratar inte så mkt om äl insänt mer än att jag nämnare att snart är det på gång smile1.gif
    Heh, det går ju som sagt då att kombinera med att bara man själv håller koll på cykeln och styr därefter. Fast sen jag skrev det där om bristande engagemang så har min sambo förändrat sig. Jag är hemma från praktiken idag eftersom jag är väldigt förkyld och praktiken är i sjukhusmiljö. Han kommenterade då lite retsamt "Hehe, kul att vara förkyld under ägg-veckan.". Hah. Det var lite roligt. Jag har mest troligt ägglossning på måndag så den här veckan är då det mesta av "jobbet" blir gjort.
  • Milie
    snö 81 skrev 2014-05-19 15:45:31 följande:

Jag har testat den med dubbel hormonindikator, men jag fick aldrig någon blinkande gubbe. Det gick direkt från inget utslag till max fertilitet. Så jag tyckte att det bara var onödigt dyrt eftersom den vanliga clearblue ger mig samma sak.
    Jo, så kan det ju kanske också bli. Mig gör det inte så mycket om jag inte får två olika utslag. Jag vill mest bara testa då det kommer något nytt. Hehe. Det är ju ändå maxfertilitet/LH som är det viktiga.
  • Milie
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-19 16:56:00 följande:
    Jag har alltid fått den blinkande glada gubben i två dagar, sen en dag tom cirkel, dagen efter får jag max fertilitet.. Trivs med cb's äl-tester den ger mig klara och raka besked.. Allra helst vill jag ha ett plus snart smile1.gif
    Ja, det är klart. Hehe. Det kan jag förstå. Jag fick just hem mina test. Enligt schemat som följer med så ska jag som 23-dagare börja testa på dag 6, men det känns ju lite onödigt. Börjar du testa lika tidigt som det står?
  • Milie
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 
    28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet
    4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet
    8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet
    16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet
    17/6 Lilalavendel, 2:a försöket, 2:a barnet
    18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet
  • Milie
    Murrmys skrev 2014-05-19 19:56:50 följande:
    Hej! Jag vill också vara med, kan nån lägga till mig? Tog ut kopparspiralen i fredags och har ÄL i dagarna, troligen onsdag. Kör inga tester nu då detta är första försöket till ett syskon, sonen är 4 år och en bonusson på 10. Sist tog det sig på andra försöket och enda jag gjorde då var att tempa. Jag har ju haft mens och ÄL regelbundet nu med spiralen, 24-26 dagar och har tydliga ÄL flytningar och ökad lust ;P om det inte tar sig nu så får jag överväga tempning igen :) nu får de gå som det går! Maken är helt på, jag skrev idag att "idag är det lite flytningar" och svarade då: "oj då blir det ligga ikväll då?" :) myyys att ha denna hemlis ihop, nykär it is!!

3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet
    Välkommen! Jag la till dig i listan. Vad roligt att ni är peppade båda två. Min sambo var lite seg i starten, men nu snackas det en del om sånt som i normala fall inte är särskilt sexigt. Som sekret, tömning och allt vad det heter. Haha. Men det är som sagt roligt och förhållandet får sig som en extra kick.
Svar på tråden BIM Juni 2014