• jessi84

BIM Juni 2014

JhjärtaK skrev 2014-05-23 22:18:27 följande:
    När dottern blev till hade vi sex fredag, lördag och måndag morgon. Fick glad gubbe på söndagen. Med förra graviditeten så hade vi bara sex lördag morgon och fick glad gubbe på eftermiddagen. Så man behöver uppenbarligen inte ha sex fyra dagar i rad för att lyckas

Okej, men är det extra viktigt att då ha sex varannandag eller kan man ha det när som och även på ÄL dagen?
  • jessi84
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-24 15:36:04 följande:
    Men när du får Max fertilitet så har man ÄL inom 12-36h

Får man inte max utslag den dagen det är uträknat jag ska ha ÄL? Om jag har ÄL på onsdag, är det bättre då att man har sex efteråt eller kan man ha det även innan?
  • jessi84
    eagle87 skrev 2014-05-24 16:03:24 följande:
    Körde du enligt schema, 3 dagar paus Osen 1 dag?

När ska man köra dessa 3 dagar, paus, och sen 1 dag??
  • jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-05-24 21:52:05 följande:
    När man får max inträffar ÄL ca 12-48 timmar efteråt. Det kan ta ca ett dygn för spermierna att nå äggledarna så ha sex när du får utslag skulle jag vilka säga.

Okej, men om man har sex på typ måndagen (fullt utslag på onsdagen) ligger spermierna kvar tills dess (12-48 h) eller ska man ha vid fullt utslag för att vara på säkra sidan?
  • jessi84
    joss82 skrev 2014-05-25 14:57:02 följande:
    Om man är hemma och har möjlighet ska man absolut ha sex dagarna precis för ÄL och på ÄL-dagen, då är chansen att bli gravid som störst.

Okej =) Ska försöka att inte tänka allt för mycket när man har ÄL utan bara mysa för att man vill.
  • jessi84

Imorse vid 10 tog jag ett ÄL test. Det har visat negativt förut (bara visat ett streck), men imorse såg jag en början på ett streck till *glad*. Har varit lite orolig att man inte ska ha ÄL nu efter pillerstopp. Är uträknat att jag ska ha ÄL på onsdag. Får se vad testen visar. Ska man ta morgon och kväll eller räcker det morgon? Ska försöka ha med mig saker till jobbet nu iveckan så jag ian testa vid 10 ungefär och se om det ändras något. Blev så glad imorse då jag såg ett streck till =) äntligen.

• jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-05-25 17:03:00 följande:
    Tänk på att man kan ha ett svagt andra streck större delen av cykeln på vissa ÄL-test då man alltid har lite lh-hormon i kroppen. Vilka test använder du? Tror att det räcker en gång per dag. Den dagen du tror dig få ett positivt test så kan du ju ta på kvällen också.

Några teststickor från tradera (vet ej vad de heter). Det är 9 dagar sedan mensen tog slut och fick detta idag. Vill verkligen tro att ÄL är på gång (på ons enligt uträkning här). Om man nu kan få svagt streck under hela cykeln. Hur ska man då veta när ÄL är på G? Kan ju gå åt lite många test annars.
  • jessi84

Hej. Jag ska ha min ÄL enligt uträkning på onsdag. Igår när jag tempa hade jag 36,5 och imorse 36,2. Är detta något tecken på att ÄL är på G??? Fick svagt ett andra streck på stickan igår, ska ta nu på morgonen vid 10 och se.

• jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 08:42:46 följande:
    Är inte alls hajj på det här med tempning kring ÄL. Man kan få svagt streck större delar av cykeln utan att ÄL är på g tyvärr, det kan gå från jättesvagt till väldigt starkt snabbt då LH-stegringen kommer snabbt och försvinner nästintill lika snabbt. 

Använd typ fertilityfriends app för att skriva in din temperatur, den visar ju tydligt sedan när du hade ÄL. 

Okej. Tog test imorse och det var varken svagare eller starkare än igår. Inne på dag 13 sedan mensen.
    Jag tror jag försökte med den sidan men fatta inte. Får se om man försöker en gång till.
  • jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 08:42:46 följande:
    Är inte alls hajj på det här med tempning kring ÄL. Man kan få svagt streck större delar av cykeln utan att ÄL är på g tyvärr, det kan gå från jättesvagt till väldigt starkt snabbt då LH-stegringen kommer snabbt och försvinner nästintill lika snabbt. 

Använd typ fertilityfriends app för att skriva in din temperatur, den visar ju tydligt sedan när du hade ÄL. 
    Men hur kan man då bara gå på tempen?
    Enligt en barnmorskas uträkning, uträkning här och på womanlog ska jag ha ÄL på onsdag. Hoppas det stämmer =)
Svar på tråden BIM Juni 2014