• jessi84

BIM Juni 2014

Hej.
    Hoppar in här =)
    Någon får gärna lägga till mig i listan =)

BIM 11/6 30 år 1:a försöket, 1:a barnet

Sluta med piller 15/4 och visste ju inte när mensen skulle komma och då visste jag inte när ÄL eller BIM skulle vara men mensen kom 14/5 och varade i 3 dagar så då blev BIM 11/6 =)

Jag har köpt hem ÄL stickor från tradera som jag tänkt testa lite kring det jag räknat ut som min ÄL dag för att se om det stämmer. Får också se hur kroppen reagerar på ÄL.

Jag visade min sambo WomanLog imorse för att visa honom hur tempen sjönk vid mens och att den nu stegrat, att det är kul att se lite (bara precis börjat med temp, har mest mätt för skojs skull vet ej hur mycket jag litar på detta) och då säger han något (minns ej vad) som gör att jag blir ledsen. Ledsen över att det känns som att han inte är lika engagerad i detta och inte får något positivt tillbaka i allt. Känner att jag inte ens vill säga när ÄL kommer vara men han säger att han gärna ville veta så berättade det för honom. Får vi se om han kommer ihåg det men jag har koll =) + att jag ska köra ÄL stickor då =)

• jessi84
    Milie skrev 2014-05-17 20:23:27 följande:
    Jag la till dig i listan. Jag känner igen mig lite på det där med bristande engagemang från sambon. Jag vet ju även att min sambo verkligen vill ha barn, men ja. Ibland kommer kommentarer gällande hur väldigt engagerad jag är. Det kanske har något att göra med att de inte riktigt tänder på att allt ska vara så genomtänkt? Jag spånar bara. Jag personligen har inget problem med att planera sex. Jag tycker det är lite småroligt faktiskt, hehe.

Min sambo vill också ha barn men har sagt att det blir när det blir men har nämnt att man har störst chans kanske 4-5 dagar i månaden (om jag nu inte räknar fel). Just nu vill jag "planera" att vi ialla fall ska ha sex då (myser ju till det annars också), men kanske lite mer runt datumet vid ÄL. Jag hoppas det tände en gnista hos honom nu när jag nämnde när ÄL är =)
  • jessi84
    viljan90 skrev 2014-05-17 20:48:31 följande:
    Har samma "problem" med min sambo... Han känns inte lika engagerad och vill vara med o planera.. Tror inte han riktigt vill ta det till sig fören när man verkligen blivit gravid... han vet ju hur besviken jag blir var gång mensen kommer... Sen hatar min sambo planerat sex också... blir som en spärr för honom och då vill han inte... han vill bara ha spontant...

Min sambo att jag inte ska tänka på allt runt omkring när man har saker och att jag var fundersam när mensen skulle komma. Han vill inte att jag funderar en massa så man blir stressad över saker och sätter en spärr för sig själv (men känner inte att jag stressar över detta, visst var lite fundersam om när mensen skulle komma men den kom till slut).
  • jessi84
    combat90 skrev 2014-05-18 09:53:24 följande:
    Hoppar med här då mensen kom idag. Vill någon lägga till mig i listan? Har bim 19/6 , 24 år, 3e försöket med första barnet.

Nu inväntar vi nästa ÄL!! Lycka till alla
    Lycka till =)
  • jessi84

En liten fundering bara. När man har BIM 11/6 hur räknar man då innan och efter? + eller -

• jessi84
    lindgrenmaria91 skrev 2014-05-18 10:31:30 följande:
    Hoppar gärna in här, har BIM 8/6 :D är första försöket med andra barnet, och har ägglossning under nästa helg :) längtar verkligen efter att få plussa! :D
    Spännande, lycka till =)
    Jag har ÄL i slutet av maj =)
    Vill plussa men detta blir första försöket så tror inte det kommer ta sig så fort (även fast man vill)
  • jessi84
    lindgrenmaria91 skrev 2014-05-18 10:35:16 följande:

Tack :)
    Med vårt första barn tog det sig på första försöket, så man hoppas ju att det går lika fort denna gång. Men får se :)
    Vi håller tummarna! :D
    Absolut =)
  • jessi84
    Milie skrev 2014-05-18 11:05:04 följande:
    Om man har BIM 11/6 så är man idag BIM -24. Så - är alltså om man är innan, och + är om man är efter/gått över.
    Okej, tack =)
  • jessi84

=( inte glad just nu.
    Hur ska jag tyda detta?
    Har varit ute och sprungit och nu när jag gick på toan hade det kommit en liten blödning (vet ej om detta är början på mens) mår illa idag som jag gjorde första dagen då jag sist fick mens men min mens avslutades i fredags så kan ju inte få mens igen så tätt inpå??
    Ska jag skriva in detta i womanlog som ny mens och räkna ÄL efter detta eller klassas detta inte som mens då det bara blir lite under en dag? Får se hur det går resten av dagen.
    Så besviken. Samma symtom med illamåendet =(

• jessi84
    viljan90 skrev 2014-05-18 17:48:08 följande:
    Vad tråkigt!!
    Ibland får jag även blödning ngn dag efter avslutad mens.. fast min är mer som blodig flytning.. mer "kletig och slajmig" om jag nämner alla fräscha detaljer! ;)

Har pratat med barnmorska om detta... hon sa att det tydligen var helt normalt... Det kan vara så att mensen är avslutad men att där fortfarande finns "blod" som ska ner...
    Jag upplevde att jag fick detta när jag märkt att mensen var slut och väntat 1-2 dagar med att ha sex... då kom det.. har hänt mig 3-4 gånger under ca 1.5 års tid när jag fick regelbundet sex efter avslutad mens... Bm sa att man räknar ÄL som vanligt även fast man får detta... Sfå får hoppas att det är något även du fått och att det inte ska vara konstigare och komplicerat än så :)!!

Jag får bara fått lite rosa på pappret, inte så mycket (än så länge), får se hur det blir under kvällen. Illamåendet har lagt sig lite men lite ont i magen fortfarande.

Det låter ju bra att hon sagt så då kanske man inte behöver vara allt för orolig. Vi hade sex bara dagen efter avslutad mens. Det kom inte igår då vi haft sex utan idag efter att vi varit ute och sprungit...kanske kom igång igen lite pga detta.

Nej, får hoppas på att det är som din Bm sagt att detta är vanligt och normalt.
Svar på tråden BIM Juni 2014