• eagle87

BIM Juni 2014

joss82 skrev 2014-05-19 09:14:40 följande:

Det har faktiskt blivit så, utan att försöka, att vi i princip följt sperm meets egg-metoden också, har haft sex nästan precis varannan dag senaste veckan. Nu närmar sig äl, tror jag får maxutslag i morgon eller på onsdag. En fråga bara. Enligt varannan dag-principen ska vi ha sex ikväll. Om jag då får maxutslag i morgon blir det ju sex fyra dagar i rad då och inte tre, men antar att man kör på det ändå? Lite kul att köra på en metod =). Dock har jag inte pratat med sambon om den, utan försöker själv ha den lite i huvudet och se till att vi följer den.

Jag har också undrat de. Om de blir sex 4 dagar i rad. Har för mig att någon skrev att dagen innan räknas som dag 1. Så de blir bara 3 dagar men jag tror jag skulle kört 4 för säkerhets skull?
  • eagle87
    Milie skrev 2014-05-19 09:37:55 följande:

Jag tror att om man har sex en dag och sen får utslag på ägglossningsstickan dagen efter så blir det helt enkelt fyra dagar i rad. Visst är det så att sekretet är mycket mer tunnflytande runt ägglossningen? Då måste det ju göra mindre om man har sex ofta tänker jag.

Är det någon som kört med Clearblues nya ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Får man väldigt tidigt ett utslag? Typ fyra dagar innan? Tänkte vad jag ska räkna som utslag med den här SME(sperm meets the egg)-planen. Ska jag vänta tills det blir den markeringen som innebär högst/maximal? 

Jag använder dem. Blinkande reagerar på östrogen o visar att Äl är på g. Fast smiley kommer av högt LH. Jag fick ingen blinkande förra månaden. Fick tomt ansikte 3 dagar sen fasta smileyn. Har bara 4 stickor kvar. Så måste börja testa en dag senare. :(
  • eagle87
    nakoma skrev 2014-05-19 11:06:13 följande:

Tänkte höra med er som har några försök bakom sig. Maj var vårt första försök och jag hade inga stora förhoppningar på att det skulle ta sig direkt och hade inga symptom sen så mensen kom inte som en överraskning. Men ändå har jag kännt mig lite nedstämd/ledsen, gissar att det är lite som med trisslotten att så länge man inte skrapar den kan man vara miljonär :) chansen fanns så länge inte mensen kom....

frågan, blir det lättare att hantera allt eftersom eller blir det bara samma/värre varje månad? Tänker att efter ex antal försök så blir det tungt att det inte tar sig men att själva processen är lättare när allt inte är så nytt? Satt och funderade bara. ...

Jag tycker de blir jobbigare :( i början vet man inte så mycket men man har ju ändå hopp. Sen börjar man läsa på mer o börjar typ känna av efter symptom o man har gjort mer saker rätt tex tajmat in ägglossning använt tester ätit olika tillskott o då känns de typ värre om de inte lyckats?
  • eagle87

Behöver bara skriva av mig lite. Känns dumt o känna såhär så de svårt o prata om det till andra. Jag hatar min mans familj, dem har alltid behandlat mig dåligt o önskat att han skulle vara med någon annan. Jag har flyttat från Sverige från min familj till England där han bor med sin familj. Dem har aldrig haft medkänsla att jag saknar min familj o försökt vara extra snälla. Dem har vid flertal tillfällen anordnat familjedagar o inte bjudit mig, varenda familje middag har jag ångest innan o de får mig alltid att känna mig utanför.

Ok nu till saken. Han har en några år äldre syster som blev gravid för några månader sen. Visst blev jag väll glad för hennes skull men det känns så jävla jobbigt att höra henne prata om graviditeten varenda familje träff. Känns som att hon verkligen måste hävda att hon är gravid och tar upp det hela tiden. Hur illa hon mår, hur de ska dekorera barnrummet, hur underbart det är osv osv. Idag hade hon 20 v ultraljudet och fick reda på att det skulle bli en pojke. Alla är jätteglada för de önska en pojke. Min man är jätte glad också. Jag känner mig bara så tom och ledsen.

Jag skulle inte kännt så om de va någon jag tyckte om o brydde mig om. Det skulle kännts bättre om de va en tjej för då skulle inte min man vara lika exalterad.

Ville bara skriva av mig, hoppas någon förstår.

• eagle87
    Milie skrev 2014-05-19 20:02:20 följande:
    Vad jobbigt. Har du någon aning om varför de beter sig på det där viset? Har ni varit tillsammans länge? 

Sen förstår jag hur du känner i och med hans systers graviditet. Men du får tänka att det så klart inte går att jämföra en systerson med en egen son eller dotter. Är det första gången han blir morbror/farbror? 
    De gillade bara inte mig, ville att han skulle gifta sig med en tjej härifrån. Så vi klickade inte. De var ganska tydliga från början med hur de kände och allt jag gör är fel enligt dem. Huvudsaken känner jag att det är bra mellan mig o honom vilket det oftast är men när vi bråkar så är de alltid om dem.

Ja de första gången han blir morbror. Hans syster säger att hon har försökt i 7 år men hon har aldrig varit hos läkare eller använt ÄL tester så man undrar ju hur mkt har de verkligen försökt. När vi pratat så känns de som hon har noll koll eller så kanske hon ljuger o spelar dum. Jag o min man har bara försökt i några månader o jag har tagit reda på allt o detta e andra månaden med ÄL test.
  • eagle87

Ja de har varit så från början men blir värre o värre. Han tycker de jobbigt o behöva medla o vara i mitten. O känner sig sårad men han försöker typ inte lösa de. Vi bråkar mest varje gång vi pratar om de så jag orkar inte. Jag är glad om jag har så lite o göra me dem som möjligt. Blir dock lite orolig för när vi får barn då jag inte kommer ha någon hjälp eller barnvakt. Men vad kan man göra?

• eagle87
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-19 20:19:25 följande:

Usch va jobbigt och frustrerande för dig.. Märker inte din man nånting? Hoppas att det är din tur snart och sitta och skryta om din graviditet under en familjemiddag smile1.gif kram på dig..
    Eller hur:) hoppas juni är våran månad. Är på dag 12 idag så sex. Har bråkat med min man idag så är inte så sugen. Men kanske känns annorlunda när vi lägger oss.
  • eagle87

Skulle kännas så jobbigt om vi inte lyckats denna månad då vi anstränger så extra mycket. Igår skulle vi ha sex enligt metoden vi kör denna månad men hade bråkat. Vi löste det först kl 3 på natten o efter de hade vi sex inte för att vi hade ork utan bara för man skulle. Idag är båda trötta på jobbet :(

• eagle87

Fick blinkande smiley idag på äl test. Känns hoppfullt för förra månaden så fick jag tom cirkel Osen fast ansikte efter 3 dagar. Så de betyder att östrogen är högre denna månad.

• eagle87

Vet inte om någon känner som jag. Har hört att de flesta Blir extra Sugna vid ÄL. Jag är tvärtom, mår dåligt, blir lätt Lessen, är inte sugen på sex, tröttare än vanligt. Usch de jättejobbigt. Vet inte om de är för att vi försöker och jag känner stor press att nu måste de ta sig o vi måste ha sex etc.

Svar på tråden BIM Juni 2014