• sowe81

BIM Juni 2014

Kissekatten2014 skrev 2014-05-21 18:24:01 följande:

Kan man bli annat än glad när man får ett sånt här resultat på kvällen smile1.gifphpFctrOJ41670.jpg

Bara o hoppa på mannen nu o ett par dagar framåt
  • sowe81
    joss82 skrev 2014-05-22 12:39:13 följande:

Åh, denna väntan. Äl har varit, nu är det bara att vänta... Och vänta... Och vänta... Och försöka göra annat under tiden så att inte allt bara blir en enda väntan!

Jag håller med, den här väntan är så dryg. Jag är på äl+6 idag. En vecka till......
  • sowe81
    joss82 skrev 2014-05-22 13:19:20 följande:

Du är nästan först i tråden, hoppas du får plus och att det innebär tur för resten av oss också!
    Mm hoppas jag med
  • sowe81
    ramada skrev 2014-05-22 14:06:49 följande:

Åh va kul att det börjar dra ihop sig till en massa BIM's, håller tummarna för er allihop!

Mannen är så gullig, han tar vårt första försök på barnamakande efter "metoden" på största allvar, jodå han har stenkoll på varannan dag och hur gör vi när vi ska sova borta till helgen hos mor min om ÄL infaller och hur vi ska få till varje dag då, haha! Vi tycker båda att det är lika spännande och fascinerande tror jag smile5.gif det ska ju vara roligt att "göra" barn, pepp pepp!!

Åh vilken underbar kille det låter som. Han kommer bli en bra pappa
  • sowe81
    jessi84 skrev 2014-05-23 22:43:33 följande:

Okej, men är det extra viktigt att då ha sex varannandag eller kan man ha det när som och även på ÄL dagen?
    Ha sex bara, tänk inte så mkt på vilka dagar. Men vill man tänka är ju sex varannan dag från söutet på mensen och sen varje kring det du får positivt på äl-test. Spermierna lever ju upp till 5-7 dagar o ägget lever 24 timmar från det att det släppt. Det kanta nån dag för såermierna att nå sitt mål.

Lycka till o njut av fin man
  • sowe81
    ImseVimseSpindel skrev 2014-05-25 17:42:16 följande:

Vilken dag i cykeln brukar ni ha ÄL? :)

Omkring dag 15-17. Har 12 dagar mellan äl-mens.
  • sowe81

Jag är på äl+10. Har senaste dagarna haft lite spänningar/ilningar i brösten oh lite spänningar i magen. Ska nog ta ett test imorgon, hoppas på ett svagt streck.

Är 2a försöket efter senaste mf. Den första grav tog sig på 1a (resulterade i vår dotter), 2a grav tog sig på 2a försöket (ma i v11). 3e tog sig på 3e försöket (mf V8).

Denna äl var på bf-dagen för vår ma-graviditet, så jag hoppas det kan betyda nåt bra

• sowe81
    MiaIa90 skrev 2014-05-26 21:44:34 följande:

Ni som har barn sedan innan hur kände ni de när ni var gravida symtom m m?

Med dottern hade jag sjukt ömma bröst från några dagar innan bim. Kunde knappt krama sambon.

De andra två grav som slutat med ma/mf har jag inte märkt så mkt, lite acne på ena bara.
  • sowe81
    joss82 skrev 2014-05-27 11:08:05 följande:

I morse när jag var på toaletten fick jag nästan som kramp eller hugg i livmodertrakten. Satt i kanske en halv minut eller så och när jag reste mig blev jag faktiskt lite yr, illamående och svimfärdig. Låg i sängen någon minut och sen gick det över. Har dock fortfarande en liten molande värk på höger sida där hugget kom imorse. ÄL+6 eller 7 idag. Kan det betyda något?

Hoppas det var ägget som fäste.

Jag hade liknade känsla när jag blev gravid med min dotter, kände av hugg nån vecka innan bim.
  • sowe81

Äl+11 idag, testet var negativt. Räknar med mens imorgon men om den mot förmodan inte kommer blir det nytt test på lördag.

• sowe81
    onlyonewhoknows skrev 2014-05-27 17:04:05 följande:

Jag hoppar gärna på här också. Det blir första försöket efter "missfall". Jag och sambon förlorade vår dotter den 10/4. Jag var då i v 28 och fick då föda ut vår dotter. Jag tänker inte gå in på detaljer och känslor här, men hur som helst beslutade vi rätt snart att försöka så fort som möjligt igen. Läkaren rekommenderade att vänta tills mensen kom tillbaka. Jag fick tillbaka min mens i söndags och har, förutsatt att inget ändrats mot innan graviditeten ÄL ca 9/6 och BIM runt 24/6 (är inte jätteregelbunden).

Urs. Kan inte tänka mej den sorgen. Hoppas verkligen det går bra nästa gång.
  • sowe81

Fick min mens idag, skönt iaf att kroppen är tillbaka på normalcykel efter mf. Hänger kvar här, bim blir bästa gång 26/6.

Nån som vill ändra mig i listan.

26/6, 3e försöket efter mf, 2a barnet

• sowe81
    viljan90 skrev 2014-05-28 07:41:50 följande:

Ja, mensen kom här också.. Igår.. Konstigt då jag inte kände några symtom på att den skulle komma, som jag alltid gör annars.. Börjar ju ALLTID få sjukt ont och får alltid ts utskrivna tabletter för smärtan.. Men inget denna månaden.. Första på säkert 1,5 år! Men aja... Jag stannar kvar i tråden och flyttar mig istället till den 26-28 Juni! Bättre lycka till er andra!! Väntar med spänning på många andra plus för er andra här!! Kram på er!

Känner med dig. Vi följs åt...
  • sowe81
    combat90 skrev 2014-05-29 14:21:08 följande:

Jag undrar lite har ägglossning enligt beräkning den 5/6. Vi ska på fest med jobbet då. Påverkar alkoholen ägglossningen/befruktningen på något sett?

Vill ha så mycket tips de går kring hur man ska lyckas denna månad. :)

När jag blev gravid med dottern så drack jag vin o skumpa varje dag kring öl, för vi var på semester i Sydafrika och var på massa vingårdar. Verkar bara varit positivt för vår del
  • sowe81
    Palmhjärtat skrev 2014-05-30 14:33:41 följande:

Jag vill verkligen ha lite tankar om detta, ska försöka hålla det kort..

Jag slutade med preventivmedel vid årsskiftet för att vi skulle börja försöka i april. Allt kom igång bra med ÄL och regelbunden mens (28-29 dagar). Jag hade tydliga ÄL flytningar de 2 första månaderna sen har det blivit lite sparsamt med det, har endast lite sega genomskinliga lite då och då under dagarna då det innan var massor. Jag köpte ÄL test som jag provat denna gången (vårt 3:e försök) och jag bör ha haft ÄL igår eller senast idag men det är BLANKT! Endast ett svagt svagt streck och ingen ökning alls från dag till dag..

Känner mig ledsen, orolig och uppgiven.

Någon tanke om detta? Bör jag göra på något annat sätt? Har jag ens någon ÄL? Söka hjälp?

Dom flesta kvinnor har bara äl kanske 10-11ggr per år. Kanske bara är otur att du har en äl-fri månad precis när du testar. Eller så är den bara senare än du tror. Fortsätt testa. För mig stegrar dom inte alls utan helt plötsligt är den bara stark.
  • sowe81

Min mens beter sig underligt. Blödde som vanligt första 36h sen typ slutade det. Idag är dag 3 o det är brunrött o typ mängd som en 5kr. Får ta ett test imorgon o se hur det ser ut. Äl+14 imorgon.

• sowe81
    JhjärtaK skrev 2014-06-01 19:21:20 följande:

Fortfarande svagt positivt gravtest idag, aaargh! Kan inte hcg bara sjunka tillbaka helt nu? Två veckor sedan mf...

Någon som vet om man skall räkna mf-dagen som första mensdag eller om man räknar första negativa gravtest-dagen som första i cykeln? Dvs håller kroppen på att förbereda ÄL redan när hcg sjunker eller börjar den förbereda först när hcg är typ 5 eller lägre?

Undrar för antingen behöver jag kanske inte vänta så länge eller så behöver jag vänta 3 veckor nästan efter att hcg har "försvunnit".

Jag tror äl kan komma igång när chef är nere på 40 om jag minns rätt från när jag hade mitt första ma. O vid 40 så testar man ju fortfarande positivt. Man brukar räkna mf dagen, den med klumpar/skrapning, som dag 1 men som nån annan skrev det är vanligt att äl blir försenad eller hoppar över, vilket det gjorde för mig, jag fick min mens bara typ en vecka efter mitt negativa gravtest.
  • sowe81

Min kropp beteer sig jättekonstigt. Har haft känningar i brösten o molande sen äl+10 typ. Testat negativt. Fick mens på äl+11 men blödde bara 1.5 dag o sen bara lite bruna flytningar, jag brukar blöda ordentligt i 3 dagar. Nu är jag på dag 5 i mensen o har molande värk men blöder inte. Tog test i fredags som var neg men hela kroppen säger att jag är gravid ändå. Måste nog testa igen imorgon, då är det äl+16.

• sowe81
    positivtgravtest skrev 2014-06-02 09:01:53 följande:
    Härligt. Mitt var negativt på äl+16 så nu siktar jag på nästa istället. Jag blödde ändå som vanligt i 1.5 dag, men det var lite för o vara mej. Nu hoppas jag på en marsbebis istället
Svar på tråden BIM Juni 2014