BIM Juni 2014
Kan man bli annat än glad när man får ett sånt här resultat på kvällen
Kan man bli annat än glad när man får ett sånt här resultat på kvällen
Åh, denna väntan. Äl har varit, nu är det bara att vänta... Och vänta... Och vänta... Och försöka göra annat under tiden så att inte allt bara blir en enda väntan!
Åh va kul att det börjar dra ihop sig till en massa BIM's, håller tummarna för er allihop!
Mannen är så gullig, han tar vårt första försök på barnamakande efter "metoden" på största allvar, jodå han har stenkoll på varannan dag och hur gör vi när vi ska sova borta till helgen hos mor min om ÄL infaller och hur vi ska få till varje dag då, haha! Vi tycker båda att det är lika spännande och fascinerande tror jag det ska ju vara roligt att "göra" barn, pepp pepp!!
Vilken dag i cykeln brukar ni ha ÄL? :)
Jag är på äl+10. Har senaste dagarna haft lite spänningar/ilningar i brösten oh lite spänningar i magen. Ska nog ta ett test imorgon, hoppas på ett svagt streck.
Är 2a försöket efter senaste mf. Den första grav tog sig på 1a (resulterade i vår dotter), 2a grav tog sig på 2a försöket (ma i v11). 3e tog sig på 3e försöket (mf V8).
Denna äl var på bf-dagen för vår ma-graviditet, så jag hoppas det kan betyda nåt bra
Ni som har barn sedan innan hur kände ni de när ni var gravida symtom m m?
I morse när jag var på toaletten fick jag nästan som kramp eller hugg i livmodertrakten. Satt i kanske en halv minut eller så och när jag reste mig blev jag faktiskt lite yr, illamående och svimfärdig. Låg i sängen någon minut och sen gick det över. Har dock fortfarande en liten molande värk på höger sida där hugget kom imorse. ÄL+6 eller 7 idag. Kan det betyda något?
Äl+11 idag, testet var negativt. Räknar med mens imorgon men om den mot förmodan inte kommer blir det nytt test på lördag.
Jag hoppar gärna på här också. Det blir första försöket efter "missfall". Jag och sambon förlorade vår dotter den 10/4. Jag var då i v 28 och fick då föda ut vår dotter. Jag tänker inte gå in på detaljer och känslor här, men hur som helst beslutade vi rätt snart att försöka så fort som möjligt igen. Läkaren rekommenderade att vänta tills mensen kom tillbaka. Jag fick tillbaka min mens i söndags och har, förutsatt att inget ändrats mot innan graviditeten ÄL ca 9/6 och BIM runt 24/6 (är inte jätteregelbunden).
Fick min mens idag, skönt iaf att kroppen är tillbaka på normalcykel efter mf. Hänger kvar här, bim blir bästa gång 26/6.
Nån som vill ändra mig i listan.
26/6, 3e försöket efter mf, 2a barnet
Ja, mensen kom här också.. Igår.. Konstigt då jag inte kände några symtom på att den skulle komma, som jag alltid gör annars.. Börjar ju ALLTID få sjukt ont och får alltid ts utskrivna tabletter för smärtan.. Men inget denna månaden.. Första på säkert 1,5 år! Men aja... Jag stannar kvar i tråden och flyttar mig istället till den 26-28 Juni! Bättre lycka till er andra!! Väntar med spänning på många andra plus för er andra här!! Kram på er!
Jag undrar lite har ägglossning enligt beräkning den 5/6. Vi ska på fest med jobbet då. Påverkar alkoholen ägglossningen/befruktningen på något sett?
Vill ha så mycket tips de går kring hur man ska lyckas denna månad. :)
Jag vill verkligen ha lite tankar om detta, ska försöka hålla det kort..
Jag slutade med preventivmedel vid årsskiftet för att vi skulle börja försöka i april. Allt kom igång bra med ÄL och regelbunden mens (28-29 dagar). Jag hade tydliga ÄL flytningar de 2 första månaderna sen har det blivit lite sparsamt med det, har endast lite sega genomskinliga lite då och då under dagarna då det innan var massor. Jag köpte ÄL test som jag provat denna gången (vårt 3:e försök) och jag bör ha haft ÄL igår eller senast idag men det är BLANKT! Endast ett svagt svagt streck och ingen ökning alls från dag till dag..
Känner mig ledsen, orolig och uppgiven.
Någon tanke om detta? Bör jag göra på något annat sätt? Har jag ens någon ÄL? Söka hjälp?
Min mens beter sig underligt. Blödde som vanligt första 36h sen typ slutade det. Idag är dag 3 o det är brunrött o typ mängd som en 5kr. Får ta ett test imorgon o se hur det ser ut. Äl+14 imorgon.
Fortfarande svagt positivt gravtest idag, aaargh! Kan inte hcg bara sjunka tillbaka helt nu? Två veckor sedan mf...
Någon som vet om man skall räkna mf-dagen som första mensdag eller om man räknar första negativa gravtest-dagen som första i cykeln? Dvs håller kroppen på att förbereda ÄL redan när hcg sjunker eller börjar den förbereda först när hcg är typ 5 eller lägre?
Undrar för antingen behöver jag kanske inte vänta så länge eller så behöver jag vänta 3 veckor nästan efter att hcg har "försvunnit".
Min kropp beteer sig jättekonstigt. Har haft känningar i brösten o molande sen äl+10 typ. Testat negativt. Fick mens på äl+11 men blödde bara 1.5 dag o sen bara lite bruna flytningar, jag brukar blöda ordentligt i 3 dagar. Nu är jag på dag 5 i mensen o har molande värk men blöder inte. Tog test i fredags som var neg men hela kroppen säger att jag är gravid ändå. Måste nog testa igen imorgon, då är det äl+16.