• ramada

BIM Juni 2014

Nini skrev 2014-05-22 16:38:46 följande:
    Hej
    Hoppar in här om det är ok, är helt ny här på familjeliv ???? har BIM den 18/6 tredje försöket första barnet. Är snart 31 år, slutade med cerazette sista februari och har fått min normala cykel på 28 dagar men har helskumma mensblödningar, jätte korta och ibland har det stannat av en dag för att sedan börja igen. Känns inte som kroppen kommit igång trots tydliga äl-flytningar. Huwa ursäkta vad långt inlägget blev ???? vill någon lägga till mig i listan?
    Lycka till alla, hoppas juni blir våran månad
    Hej hej! En till 31-åring som slutat med cerazette, jag slutade 9:e april, hade typ min första mens på 13 år för en 13 dagar sen, nu kollar jag med ÄL-stickor och tempar from mensens start.
    Tycker mig se att strecket på stickan blir starkare och tempen ligger stadigt på 36,2
    Spännande värre! (ettan är inte med här, råkade åka i sopan)

• ramada

Beställde mina på minipris-tester så det vette fåglarna vem som tillverkar dem
    Eftersom jag inte minns hur min cykel var för 13 år sedan exakt med ägglossning o.s.v. så tänkte jag att det kunde vara bra att tempa och kolla med stickor för att se om kroppen kommer igång som den ska efter pillerstoppet och intressant att lära sig lite mer om sig själv också

Jag skriver oftast bara ut smileysen i tecken så blir det en gubbe iaf

• ramada

Tror inte de blir så mycket mer positivt! då är det ju frågan då igårkväll blev det ligga av och enligt "metoden" då innebär det att det ska bli ligga av ikväll, lördag och söndag sen en paus för måndag och sen tisdag o.s.v. om jag fattat det rätt :-P fast det blir ju 4 dar på rad men som det stod var det varannan dag fram till positivt ÄL-test och sen 3 dar på rad, jaja tror inte mannen är kinkig! spännande!!! Nu följer det intressanta med att hålla koll på tempen också.
    Precis som förra känningen men när jag troligen inte hade "riktig" ÄL efter pillerstoppet så kändes det som att "han rotade runt uppe i magen" igår :-P så det verkar stämma.... Bara att hålla tummarna och köra på!

• ramada

Nu blev det inte riktigt som planerat ändå då pga övertid för gubben, men fullt utslag på ÄL-test i fredags men sex blev det på torsdag och 2ggr igår plus att det blir ikväll också ev måndag bara för säkerhets skull å sen börjar den olidliga väntan... Nu håll vi tummarna!! Jo just det tempen imorse var på 36,9 en tydlig stegring så jag fortsätter tempa

• ramada

Som sagt det är då rakt bara en massa väntan hela tiden :-P
    Enligt mina egna beräkningar då så fick jag positivt på ÄL-test på fredagen, inget sex fredag men torsdagen och men 2 ggr på lördagen, tempen på fre-lör.morgon låg på stadiga 36,2-36,3 och nu på söndagmorgon var den 36,9, vilket borde innebära att jag hade ÄL på lördagen eftersom att tempen ska gå upp det efterföljande dygnet.
    Nu sitter man som sagt bara å väntar gäller väl att försöka sätta sig i göra så man inte blir tokig på kuppen!
    Bara vi kunde komma in i Juni nån gång så vi ser om det börjar trilla fram lite + snart

• ramada

Håller med dig Miini nog är det lite underligt nog...

Här är vi iaf på ÄL + 4 å fruktansvärt otåliga! Tungan ute

Ni andra då?

• ramada

Ja nu verkar det vara en period med massa väntan här jag är då på ÄL + 6 idag å känner inte ett någe, lite ömma bröst men i övrigt har jag inte märkt nåt :-P så vi får väl se när tant röd behagar dyka upp, stadig temp på 36,6 iaf mot normalt 36,2 så vi ser ju om det stämmer och den dipper då innan mensen ska komma igång hur går det för er andra att vänta?

• ramada
    eagle87 skrev 2014-05-30 15:21:37 följande:
    Jag är också på äl+6. Jag tycker de känns jätte jobbigt att vänta. Känner inga som helst symptom. Har typ vita lite kladdiga flytningar men tror jag alltid har de efter äl så hade önskat på att något skulle vara annorlunda. Jag funderar på att testa på mån eller tid på äl +10 eller 11 mest för min egen skull så jag vet mer, fan vad jag hoppas.
    Eller hur, jobbigt och lite frustrerande, samma som dig har jag lite vita kladdiga flytningar också, rätt övertygad om att det har jag alltid efter ÄL så tja nog tror man att det förmodligen inte blitt nåt denna gången :-P tänker du använda nåt spec. testa tidigt test?
  • ramada

Ja här är vi på ÄL + 9 då och jag känner då ingenting Glad är nog helt inställd på att det inte blivit nåt denna gång, tycker att nåt borde man väl känna men icke sa nicke! Det får väl bli ett nytt försök på nästa ÄL, BIM på lördag så vi får väl se om tempen kommer dippa något framåt fredag då kanske, annars ligger den stadigt på 36,6 mot för 36,2 under den låga perioden Glad

• ramada
    onlyonewhoknows skrev 2014-06-02 11:15:48 följande:
    Det här med att känna är intressant, tänker på att många skriver att de borde känna/det känns. När jag plussade i oktober var jag helt övertygad om att jag skulle få mens. Det var precis samma känsla, jag var grinig, svullen och tuttarna var stora och ömma. Fick t.o.m. en konstig blödning när mensen skulle kommit. Det var först när mensen inte kom igång på riktigt som jag testade och visst var det ett positivt test. Så iaf för mig är det inget som märktes, så jag är inte helt övertygad om att man (iaf jag) märker något. Har en kompis som var gravid i 4 mån innan hon upptäckte att hon faktiskt var gravid.

Så känner ni inget - ge inte upp hoppet!
    Så sant, alla är ju olika och som sagt inte alls säkert att det känns överhuvudtaget förrän om ett bra tag om alls Flört hoppet är inte ute och de förstås gör väl inget om man får "försöka" igen, tror inte mannen klagar heller Skrattande
  • ramada

Jaha BIM -3 eller 4 hur man nu räknar :-P jag tycker inte jag känner annorlunda idag heller, förutom fortsatt ömma bröst och märkligt nog känns dom större eller mer svullna typ, konstigt, inbillar mig att dom alltid sväller före mens men nu känns dom extra fylliga om man så säger...

• ramada

Nu har jag eg. BIM på lördag men nu imorse dippade tempen ner från 36,6 till 36,4 så förmodligen kanske det innebär att tant röd är på G inom de snaraste, vi får väl se om det blir en midsommarbakning kanske

• ramada

Nu är tempen nere på 36,2 igen så jag inväntar mensvärk och tant röd... jajja bara på't igen i midsommar

• ramada

Precis som jag anat kom tant röd nu så stryk mig från listan, ny BIM lär bli då i början på Juli så jag lämnar er nu, kommer säker titta in ändå under månaden å kolla hur det går för er andra, grattis till er som plussat och tummar hålles för er andra som har BIM nu i Juni!
    Kyss

Svar på tråden BIM Juni 2014