• ramada

BIM Juni 2014

Hallå här inne då Glad

Minipillerstopp den 9:e April, troligen haft ÄL kring 28-29 och nu min första mens efter 13 år på piller...
    Om jag då minns och räknar rätt lär jag ha BIM 7:e Juni, funderar kring att använda ÄLtest eller inte? För att veta om min kropp kommit igång igen efter minipillren.

• ramada
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-10 16:04:40 följande:

Jag använde minipiller fram till i januari-14, efter jag hade tagit det sista pillret fick jag min piller mens. Och som du tänker så använder jag också ÄL-tester för och ha koll på kroppen smile1.gif .. Jag hade ÄL cirka 14 dagar efter piller mensen.
    Ahaa... då blir det så vi ska testa nu nästa försök

Kan man bli tillagd på BIM-lista?

7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
  • ramada
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-10 17:21:29 följande:
    Jag kan inte lägga till dig, funkar visst bara om man sitter vid datorn.. Börja ät folsyra om du i te redan börjat

Tack! Klickat hem genast!
  • ramada

Imorgon är det dag 8 här iaf så då börjar vi försöka enligt den metoden som det stod om i andra tråden, jag ska prova med ÄL-stickor från dag 10 och började kolla tempen på morgonen i förrgår så får vi se om jag blir nå klokare på mig själv och lär känna min egen kropp lite bättre Glad

Läskigt att gå från att de senaste 13 åren haft skräck för att bli med barn och nu vill man inget hellre Skrattande

Som sagt, tummar hålles för oss alla här!!!

• ramada
    Madelen b skrev 2014-05-16 22:37:25 följande:
    Kör ni alla med ägglossnings test?
    Jag tänkte testa det, men eftersom jag läst lite här och var att de kan vara lite osäkra så tänkte jag testa med att både tempa och köra med ÄL-stickor för att se då om min kropp kommit igång efter första mensen sedan pillerstoppet Glad plus att jag vill passa på att lära mig lite hur "jag" funkar, 13 år är ju lång tid att inte vilja ha barn och sky allt vad mens heter så, det är bara att börja om och lära känna sig själv typ Flört
  • ramada

Här är vi på dag 10 med den tidigare diskuterade metoden Glad  så idag ska jag börja med ÄL-stickorna. Har börjat tempa sedan i torsdagsmorgon för att se om jag hittar mitt mönster.
    Inbillar mig att den lilla höjningen på söndagmorgon var efter lördagens trivsamheter med lite alkohol... Skrattande
    36,1
    36,2
    35,9
    36,6
    och 36,3 nu imorse.
    Så det blev sex i fredags, igår och nu blir det på tisdag när mannen kommer hem från jobb, (åkte iväg imorse) så får vi se om Äl-testen börjar ge något utslag här då och sen om tempen ger något samband, rätt intressant detta Glad

Hoppas alla får en fin vecka!

• ramada

Här är mitt första test någonsin, så nu blir det intressant framöver att se om man kan följa någon stegring
    Fortsätter lägga upp allt dag efter dag
  • ramada

Dag 11, morgontemp. fortf. på 36,3 och dagens test med gårdagens photoshoppat ovanför, jag fick inte samma nyans på korten, men strecket är då varken mer eller mindre synligt tycker jag så vi rullar på
  • ramada

Kissekatten2014 skrev 2014-05-21 18:24:01 följande:
    Kan man bli annat än glad när man får ett sånt här resultat på kvällen smile1.gif
    Härligt!!
    Här tycker jag att det ser likadant ut, möjligen aaaaaningens bättre linje idag, kanske går att skönja en liten stegring, nu är det dag 12 och morgontemp ligger stadigt på 36,2 så jag hoppas på ett starkare streck imorgon och kanske fullt på fre-lör om man har tur

• ramada

Åh va kul att det börjar dra ihop sig till en massa BIM's, håller tummarna för er allihop!

Mannen är så gullig, han tar vårt första försök på barnamakande efter "metoden" på största allvar, jodå han har stenkoll på varannan dag och hur gör vi när vi ska sova borta till helgen hos mor min om ÄL infaller och hur vi ska få till varje dag då, haha! Vi tycker båda att det är lika spännande och fascinerande tror jag det ska ju vara roligt att "göra" barn, pepp pepp!!

Svar på tråden BIM Juni 2014