• JhjärtaK

BIM Juni 2014

Alvolina skrev 2014-06-16 08:36:39 följande:
    Det kanske är lite tidigt. Vilken dag är du på? :)

Bara ÄL+8 än så väldigt tidigt. Testar imorgon igen istället

Testade negativt på ÄL+8 med dottern och positvt på ÄL+10 med henne (testade inte därimellan) och med förra graviditeten testade jag positivt på ÄL+8 så det kan ju variera helt klart.

Jag håller tummarna för att det blir två streck imorgon!

• JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-06-16 08:40:28 följande:

Bara att testa igen om ej mensen kommer. Ägget fäster väl mellan 7-10 dagar efter äl? Som jag förstått o innan det fäst kan man inte få symptom?

Har läst att ägget kan fästa alltimellan 3-10 dagar efter ÄL så vi får se. Skulle bara kännas så snöpligt nu när jag tycker att kroppen bara skriker "gravid" om det inte var så. Då kommer jag nog inte att lita på min egen känsla igen.

Jaja, lär ju få veta hur landet ligger inom de närmaste dagarna oavsett
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-06-16 11:42:46 följande:
    Igår på äl+ 10 fick jag en ljusrosa/brun flytning som pågick ett par timmar men som nästan bara syntes på pappret när jag var på toa. Jag har BIM på torsdag. Testade negativt idag : ( Vad kan det ha varit och är det kört eftersom jag inte fick pos på testet imorse?

Jag fick en nidblödning 7 dagar efter ÄL med dottern, den var ljusrosa först (kom bara en gång när jag torkade mig) och två dagar senare lite brunt och ytterligare två dagar senare lite brunt till men upphörde sen och jag testade positivt på den dagen jag hade de sista bruna flytningarna,  inte innan.
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-06-16 12:58:24 följande:
    Aha, kan den komma så sent alltså, trodde att nidblödningar bara kom runt 4-7 dagar efter äl? Eller kan det vara en så kallad "spotting"?

Och om det nu var en nidblödning, varför fick jag få inte positivt på gravtestet imorse? : (
    Var det en nidblödning så har ju ägget precis fäst och då har inte såpass höga hormonhalter bildats än så att ett grav-test skulle kunna uppfatta dem. Vänta två-tre dagar och testa igen om inte mensen kommer innan dess.

Och ja det kan vara spottings istället, brukar du ha det innan mens i vanliga fall?
  • JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-06-16 15:31:35 följande:
    Jaaa... jag åt p-piller i princip på heltid från det att jag var 14 tills dess att jag var 31-32 nånting. Då när jag slutade krånglade mensen en del... Men jag har nog haft det sen dess tror jag. Och innan jag var 14 minns jag inte. Tror inte jag hade det då, blödde massor kommer jag ihåg... men inte mellanblödningar eller spottings.

Men enligt min gyn kan det hänga ihop med åldern. Att man får lite lägre progesteronnivåer. Inte så man måste behandla, men det kan ha med det att göra.

Jag fick spottings efter jag slutade med p-piller. 1-2 dagar innan mensen kom igång. När mensen kom igång efter graviditeten med dottern så hade jag inte spottings längre och inget sedan dess.

Det var så jag sällan "behövde" testa innan mens när vi försökte bli gravida, för spottingsen kom och då visste jag att jag skulle få mens. MEN när jag var gravid med dottern så fick jag lite ljusrosa en vecka innan BIM och då trodde jag att spottingsen hade börjat mycket tidigare men det måste varit en nidblödning för jag fick positivt fyra dagar senare. Hade dock spottings ändå så det måste inte betyda att det är kört iaf
  • JhjärtaK
    gabriellap skrev 2014-06-16 23:16:33 följande:

nä nu börjar jag tro att jag kanske inte är gravid ändå jag har ju tagit 3 stycker cleablue och alla har visat svaga plus och idag tar jag ett rfsu test och det var helt blankt:/ nu är jag en aning förvirrad 

Rsfu vanliga mäter först på 50, tror att CB mäter på 25. När plussade du först? Har du fått någon stegring? Har du tagit ett CB digitalt för då får du ju "veta" om du är i den veckan du bör vara. Lycka till!
  • JhjärtaK

Negativt igen men kan aaaana en skugga men vete sjutton om det är min hjärna som "hittar på den" för att jag så gärna vill se ett till streck  

Men vad sjutton är det för sådan mensvärk som jag har till och från det har jag aldrig innan bim förutom de två gånger jag varit gravid. Kanske har min kropp blivit lite knäpp av att jag fick mf för en dryg månad sedan?

Jaja, jag fortsätter att testa, inte så mycket mer man kan göra liksom förutom att invänta mens och det är jag alldeles för otålig för att orka göra

• JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-17 07:23:10 följande:
    Då finns det ju hopp:) skicka bild på testet om du inte slängt det?! :)
    Nej inte slängt det men bilden på mobilen blir alltför dålig, omöjligt att se något. Men kanske kan ta en bild med riktiga kameran om jag hinner och lägga upp den här. 
  • JhjärtaK

Här är med vanliga kameran, ser någon något alls? Om någon vill och kan trixa så får ni mer än gärna göra det!

• JhjärtaK
    Makkinje skrev 2014-06-17 07:57:50 följande:
    Tycker mig se en början på något, vilken dag är du på?

Är på ÄL+9, möjligtvis ÄL+8 utifall att ägget släppte säg 40 timmar efter positivt test istället för 24. Så tidigt än men har sådan molande värk till och från som gör att jag känner mig typ säker på att jag är gravid, vilket är väldigt frustrerande. Men kanske är det mitt mf förra månaden som gör att kroppen reagerar annorlunda innan mens och att den kommer på fredag trots att jag känner mig gravid.
Svar på tråden BIM Juni 2014