plopp76 skrev 2014-06-16 15:31:35 följande:
Jaaa... jag åt p-piller i princip på heltid från det att jag var 14 tills dess att jag var 31-32 nånting. Då när jag slutade krånglade mensen en del... Men jag har nog haft det sen dess tror jag. Och innan jag var 14 minns jag inte. Tror inte jag hade det då, blödde massor kommer jag ihåg... men inte mellanblödningar eller spottings.
Men enligt min gyn kan det hänga ihop med åldern. Att man får lite lägre progesteronnivåer. Inte så man måste behandla, men det kan ha med det att göra.
Jag fick spottings efter jag slutade med p-piller. 1-2 dagar innan mensen kom igång. När mensen kom igång efter graviditeten med dottern så hade jag inte spottings längre och inget sedan dess.
Det var så jag sällan "behövde" testa innan mens när vi försökte bli gravida, för spottingsen kom och då visste jag att jag skulle få mens. MEN när jag var gravid med dottern så fick jag lite ljusrosa en vecka innan BIM och då trodde jag att spottingsen hade börjat mycket tidigare men det måste varit en nidblödning för jag fick positivt fyra dagar senare. Hade dock spottings ändå så det måste inte betyda att det är kört iaf