Hallonbladste
Hej är det nån här som har testat hallonbladste? :)
Jag tänkte börja på med det ikväll, för att förbereda inför förlossningen. är gravid i v 36+4 idag.
Hej är det nån här som har testat hallonbladste? :)
Jag tänkte börja på med det ikväll, för att förbereda inför förlossningen. är gravid i v 36+4 idag.
Jag började i lördags, när jag gick in i vecka 38. Jag hoppas att det kan hjälpa till så återhämtningen blir lättare.
Jag tänkte också mest för återhämtningen, och har läst att flera fått en kortare förlossning, jag hade en rätt lång med sonen så hoppas det kan hjälpa.
Drack de med båda flickor ,första förlossningen gick på 4h med 4min krystvärkar ,fick sy 4 stygn och var helt läkt efter 2,5-3v.
Andra barnet (2år senare) gick förlossningen på 3h med 2min krystvärkar och inga stygn behövdes...var helt läkt efter 2v.
Nu väntar jag tredje barnet (6år sedan sist) och kommer börja med tet om ca 1v då jag går in i vecka 35
Jag hade en 25 timmars förlossning med sonen och skulle gärna minska ner på de timmarna lite :) han är född i december -11.
Så får se om teet är till nån nytta, det skadar ju inte att prova iaf :)
Jacqueline, vi ligger rätt lika i tiden... gick visserligen in i vecka 36 nu men enligt min egen beräkning så går jag egentligen in i vecka 35 på torsdag.
Så, jag tänkte också börja nu i veckan... men till mig fråga :) Hur ska du dricka det? En kopp om dagen eller mer? Hetta upp till just 70 grader eller spelar det ingen roll? Kan man ha det i kylen och dricka kallt? Och så vidare... :)
Tacksam för svar!
Jacqueline, vi ligger rätt lika i tiden... gick visserligen in i vecka 36 nu men enligt min egen beräkning så går jag egentligen in i vecka 35 på torsdag.
Så, jag tänkte också börja nu i veckan... men till mig fråga :) Hur ska du dricka det? En kopp om dagen eller mer? Hetta upp till just 70 grader eller spelar det ingen roll? Kan man ha det i kylen och dricka kallt? Och så vidare... :)
Tacksam för svar!
Vad jag läst så är det 1-3 koppar om dagen, man får väl inte koka upp det så det kokar och inte blanda i socker eller mjölk. Om man kan dricka det kallt har jag ingen koll på. Men man ska kunna hetta upp det flera gånger.
Okej... ja, av någon anledning så kan jag inte komma in på den sidan. Helskumt! Så jag fick beställa från en annan hälsokostbutik...
Men börjar väl med en kopp om dagen i alla fall då :)
Jag har oxå köpt o tjuvstartade i dag :p v.35 på tisdag nästa vecka :) tyckte att det smakade helt okej. Jag lyckades beställa på hallonbladste.se igår o de kom i dag :) sidan funkade inte först.
Har någon av er fått mer sammandragningar? :)
Hur varmt vatten tar ni förresten?
Jag har inte känt nån skillnad alls. Jag kokar upp vattnet så får det stå och svalna tills det är lagom varmt bara :)