Min lilla prematur!
mina läkare sa till mig om min son som är född i v 29+5 och va tillväxthämmad så vägde 810gram.
blir han hungrig oftare så skulle jag sänka mängden och ge honom varannan timma men helst ska jag försöka dra ut på de så länge det går så det närmar sig den vanliga mattiden då magen annars får arbeta hela tiden utan någon paus emellan måltiderna.
samt att vi som föräldrar kan missuppfatta att barnet är hungrigt, kan vara något annat som magont osv, mitt svar till det var att han äter väldigt gärna när jag ger honom maten och då sa dom att det är klart, man sätter mat till munnen och då äter dom gärna för dom själva kan inte uppfatta om det är hunger eller magont osv som dom känner.
prematurer har mycket känsligare magar och man kan inte tänka likadant som man skulle göra med en fullgången sa dom till mig, detta är mitt 3e barn.
så ring hellre till neoavdelningen och fråga vad dom tycker eftersom dom vart med under tiden ni låg där, och dom vet hur din dotters mage osv har fungerat då,. ingen här inne vet det och vi kan inte säga hur du ska göra,, bättre att rådfråga dom som känner henne så hon slipper få magproblem för att vi här inne säger att de går :P