• Ann Cistrus

Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?

Jag uppfattade det först som att han "bara" hade gjort irriterande ljud, men när du sen skriver att din son låg och tryckte på din pojkvän med fötterna så förstår jag att han sade till. Precis som SupersurasunkSara skriver så måste man få lov att sätta gränser kring sin egen person. Folk får inte röra vid mig, putta, knuffa, hålla fast eller annat om jag inte vill det och det gäller barn och vuxna. Icke förhandlingsbart. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Hallonbåt02 skrev 2014-05-25 20:34:52 följande:
    Fast man ska inte behöva säga till ett barn handgripligen och speciellt inte om ts redan säger till sin son det är att gå över gränsen
    Vad är att gå över gränsen? Jag blir irriterad bara av tanken att en stökig unge ska ligga och trycka sina fötter på mig trots flera tillsägelser. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Ess skrev 2014-05-25 21:37:40 följande:
    Sitter ett barn och sparkar eller trycker fötterna på mig, så säger jag först ifrån, sen tar jag bort fötterna och säger ifrån mer bestämt.
    Klarar inte föräldern av att få sitt barn att lyssna, så får hon finna sig i att andra gör det.
    Du hänger upp dig på handgripligt. Hade det gällt att killen gett ungen en örfil, då hade jag förstått dig. Men att flytta bort barnets fötter eller hela barnet tom, ser jag inget fel med, speciellt inte när man själv OCH föräldern bett barnet att sluta.
Svar på tråden Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?