• MadlenA

Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?

Helt jävla rubbat att säga till någon annans barn på det viset. Första gången de träffas också dessutom.

Om du inte säger till ditt barn ordentligt när han trilskas kan jag förstå att pojkvännen blir irriterad, men man uppfostrar inte andras barn första gången man ses. Idiot.

• MadlenA

Det är ok att en annan vuxen säger till, dagisjämförelsen passar inte här eftersom föräldern inte är närvarande då.

Man kan kanske förstå att situationen var jobbig för barnet och att en skarp tillsägelse i det ögonblicket från en ny "konkurrent" inte hjälper ett piss.

Att säga till andras barn i andra situationer är självklart ok, om inte föräldern själv gör det eller ser vad som händer.

Detta är nåt helt annat. Rubbat alltså.

• MadlenA

Så dumma människor det finns alltså, snackar om pli på ungarna och att de ska vara tysta och inte störa!? Barn beter sig lite knepigt ibland och detta var ju en alldeles speciell situation för den lilla pojken.

Att han satt och tryckte med benen på pojkvännen är ju inte ok men man kan väl förstå att det är hans sätt att uttrycka osäkerhet eller testa gränser i den speciella situationen. Självklart säger föräldern till (vilket mamman gjorde) och pojkvännen tar det bara jävligt isigt.

Nej fy för vuxna med noll förståelse för barn.

Jag tycker absolut att alla människor ska visa respekt och bete sig lagom hyfsat (personlighet spelar ju alltid in), men det gäller både barn och vuxna. Den som behöver lite hjälp med att bete sig här är TS pojkvän. Lycka till med det TS

• MadlenA

Jag tror tvärtom Sophia85, att det är föräldrar som faktiskt säger till sina barn och försöker uppfostra dem som tycker det är onödigt när andra lägger sig i.

Jag har själv tre st helt vanliga barn som jag faktiskt är sträng mot, de får inte störa andra i onödan och vid matbordet är man lugn till exempel. Det ser jag till, därför behöver ingen annan ta tag i mina barn och skälla på dem, gör man det är man i min bok dum i huvudet.

Jag tycker inte heller att man snäser emot eller skäller på andras barn, speciellt inte när föräldern är med. Jag skiter väl i hur andras barn betér sig (när föräldern är där).

Skillnad är om beteendet drabbar mig eller mina barn, då kan jag berätta för barnet att det inte är ok. Men inte ta tag i och skälla!?

Jag tycker absolut att TS pojkvän skulle säga ifrån eftersom det var han som fick ta emot "sparkarna", men på det sättet? Första gången de träffas? Inte ok.

• MadlenA

Jadu, men pappan blev ju inte sur för att du sa till? Hemma hos oss har vi också basic regler alla måste följa, så är det ju vanligtvis. I TS är det en annan situation som man får ha extra förståelse för tycker jag.

I ditt fall hade jag nog dragit mig för att umgås med den familjen igen. Det går ju även att berätta för (andras) barn hur man lämpligen beter sig utan att skälla och ta tag i dem.

Svar på tråden Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?