• BioBonus

Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?

sextiotalist skrev 2014-04-28 11:12:46 följande:

Jag tycker nog att det är OK att säga till andras barn
    Hade jag varit din pojkväns kläder, så hade jag nog efter detta mötet funderat länge och väl om jag hade kunnat fortsätta förhållande, för vem vill vara tillsammans med en som har ett barn som sparkas på det sättet. Nu förutsätter jag att det inte fnns någon bakomvarande problematik, men då bör man också upplysa om detta

• BioBonus
    MadlenA skrev 2014-04-28 16:13:10 följande:
    Helt jävla rubbat att säga till någon annans barn på det viset. Första gången de träffas också dessutom.

Om du inte säger till ditt barn ordentligt när han trilskas kan jag förstå att pojkvännen blir irriterad, men man uppfostrar inte andras barn första gången man ses. Idiot.
    Men om TS, enligt egen utsago sagt till flera gånger på skarpen, och inget händer då måste det väl ändå vara ok att en annan vuxen säger till?
  • BioBonus
    Tigerlilja75 skrev 2014-04-28 16:55:41 följande:

Att jag är snygg var helt ovidkommande .. Likaså att säga att han nog kommer lämna mig pga min son. Jag sa inte att jag inte lyckats få ordning på honom. Har man 7 sekunder på sig att få dom att lyda allt man säger ? Ja då har jag nog misslyckats. Jag lyckades själv. Bara det att han hann lägga sig i FÖRE jag lyckades! Get it?
    Jo, men du har i flera inlägg poängterat att du själva sagt till på skarpen flera gånger, att din pojkvän sagt till vänligt flera gånger. Så om vi ska tro på din version av vad som hände så hade din son haft väldigt mycket mer tid än 7 sekunder på sig att sluta störa er matro? Jag hänger inte riktigt med - OM det är så att din son, vilket du själv ärligt säger, inte lyssnar på dig, trots att du säger till på skarpen så är det väl bara en jättebra hjälp för dig att din pojkvän dels vågar gå in och säga ifrån, samt att din son faktiskt verkar lyssna på honom?
  • BioBonus
    Ess skrev 2014-05-25 21:37:40 följande:
    Sitter ett barn och sparkar eller trycker fötterna på mig, så säger jag först ifrån, sen tar jag bort fötterna och säger ifrån mer bestämt.
    Klarar inte föräldern av att få sitt barn att lyssna, så får hon finna sig i att andra gör det.
    Du hänger upp dig på handgripligt. Hade det gällt att killen gett ungen en örfil, då hade jag förstått dig. Men att flytta bort barnets fötter eller hela barnet tom, ser jag inget fel med, speciellt inte när man själv OCH föräldern bett barnet att sluta.
Svar på tråden Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?