• Erli

dags för syskon!

Apelsin skrev 2014-06-11 12:08:40 följande:

Ser ju jättefint ut Erli. Skönt! smile1.gif När har du BF?

Tack :) så skönt att se att det ökar som det ska!

Bf borde bli 15 februari :)

Hur går det för dig?
  • Erli
    Apelsin skrev 2014-06-11 12:39:12 följande:
    Otålig! längtar tills nästa vecka. Äl+3 eller 4 i dag. Det ilar lite i äggstockarna och jag har haft mensvärk men jag vet inte alls varför. Känns som det är för tidigt både att känna av mensen eller en graviditet.
    Usch ja det är helt otroligt hur sakta tiden går mellan äl och BIM.. Dagarna känns dubbelt så långa!

Säker på när du hade ägglossning då? Den kan ju varit nån dag tidigare?
  • Erli
    Mandis skrev 2014-06-11 13:17:50 följande:

Hej allihopa!
    Jag har varit frånvarande i några veckor nu och det beror på att jag har drabbats av extremt illamående. Jag har verkligen varit helt däckad och mått fruktansvärt dåligt. Med hjälp av prostafen, vitamin b6 och seaband så är det nu något lindrat men det är fortfarande så att jag knappt klarar vardagen, jag ligger i princip bara på soffan smile4.gif
    När jag pratade med en barnmorska så sa hon att det brukar släppa runt vecka 15-20 och det känns ju ärligt talat skitjobbigt eftersom jag är i vecka 7+4 idag... Förlåt för mitt gnäll men nu vet ni iaf varför jag varit försvunnen.

Jag håller tummarna stenhårt för att det blir massa plus i tråden snart! Och jag hoppas innerligt att ni andra slipper må så som jag gör smile1.gif

Fy vad jobbigt! Tycker så synd om dig. Hoppas verkligen det går över snart. Kram och "krya på dig"
  • Erli
    Apelsin skrev 2014-06-11 16:59:15 följande:
    Nä. jag är inte helt säker. smile1.gif Ja, det går såååå långsamt!
    Kollade mina anteckningar och jag kände faktiskt lite lätt molvärk på äl+4. Sen om det var pga bebis eller inte är ju omöjligt att säga ;)

Men det är nog inte omöjligt att känna så tidigt! Håller tummarna!
  • Erli
    Jamilia skrev 2014-06-12 01:00:05 följande:

samma bf som jag hade med min flicka! :) Dock tittade hon ut en dag tidigare, vårt lilla hjärta på alla hjärtans dag! smile5.gif
    Min lilla kille kom 6 v för tidigt, vattnet gick i v 33+2 men de stoppade det 4 dagar..

Hade rejäla sammandragningar från v 22 ca och gick på kontroller varannan vecka i början, från v30 varje vecka för förkortad tapp. Sängläget hjälpte inte, han skulle bara ut ;)

Har blivit lovad täta kontroller även denna gången då både jag, min syster, min mamma och mammas bror är födda förtidigt, så de tror det är nått ärftligt.

Men jag hoppas den lilla stannar till bf ändå :)
  • Erli
    lantligadrömmar skrev 2014-06-11 18:15:45 följande:

Här lyser för övrigt mensen fortfarande med sin frånvaro. Skulle kommit i söndags eller senast i måndags enligt mina beräkningar. Suck! Bara vänta.....

Usch vad jobbigt.. Tagit nytt test idag?

Är ju inte omöjligt att få plus efter BIM.
  • Erli
    Trolla skrev 2014-06-14 23:40:54 följande:

Mission completed smile2.gif

Hahaha läste inläggen från igår och fick ett gott skratt nu på morgonen! Härligt att ditt uppdrag lyckades ;)
  • Erli
    Evig kärlek skrev 2014-06-14 15:49:10 följande:

Jag tror att jag kanske har plussat.
    Har ju ingen mens nu när jag ammar sonen (snart 6 månader) men fick bara en känsla att jag skulle ta ett test igår och först trodde jag det blev negativt men sedan när jag kollade på det långt senare (när det hade torkat) så tyckte jag att jag såg ett svaaaaagt streck. Men eftersom man inte ska kolla efter att testtiden gått ut tog jag ett nytt idag och då blev det sådär svaaaaaagt igen fast inom testtiden. Det är alltså nästan inte synbart så jag tror det är extreeemt tidigt om det inte är ett spökstreck. Jag borde nog vänta till på måndag eller något men att testa igen men nu ska man kunna hålla sig nu? smile3.gif

Är så nyfiken på att få veta om jag faktiskt är gravid igen smile1.gif

Har du gjort nått nytt test idag? Håller tummarna!!
  • Erli
    Evig kärlek skrev 2014-06-15 08:44:08 följande:

Kunde såklart inte hålla mig utan gjorde ett test i morse. Rfsu var det så efter typ 15 minuter (man ska kolla innan 30 min) kollade jag och tyckte att jag såg ett streck svagt men tydligt. Blev så glad. Sedan efter en stund väckte jag maken och när vi gick för att kolla på strecket som varit så tydligt var det borta? Nu syns bara en svag skugga och jag kan inte säga om det är rosa eller grått. Då var nog testet som jag tog för drygt ett dygn sedan tydligare på något vis. Så jag antar att jag inte kan svara än på om det är positivt eller negativt. Blir helt klart en testvecka nästa vecka. Men jag brukar vara grym på att se streck tidigt så jag tror ändå på plus ;) maken tror på negativt.
    Å vad spännande. Men var det de röda RFSU? De är ju inte så känsliga , alltså man plussar senare på RFSU än typ cb som mäter 25ml (RFSU mäter väl 50ml?).

Hehe våra stackars män! De verkar inte ha lika bra syn som oss ;) när jag plussade så var strecket vääääldigt svagt men ändå synligt rosa. Gubben såg inte ett skit, jag såg jättetydligt. Våra ögon är väl mer tränade kanske ;)

Håller tummarna för att du får en plus imorgon som även din man ser ;)
  • Erli
    Evig kärlek skrev 2014-06-15 20:05:19 följande:
    Jamilia skrev 2014-06-15 16:36:25 följande:
    Håller tummarna att du får rätt!!! Spännande! Lycka till! ?
    Tack. Så himla spännande :DJag är en sådan där jobbig "testnarkoman" som njuter av att kunna analysera testet lite. Jag vet ju att att jag ändå kommer ha ett definitivt svar inom ett par dagar jag tror faktiskt ett digitalt skulle säga inte gravid oavsett just nu när det är så svagt. Plus att cb är så dyrt ;) Angående bim har jag ingen aning. Helammar min lille kille fortfarande så mensen lyser med sin frånvaro.
    Erli skrev 2014-06-15 09:01:17 följande:Å vad spännande. Men var det de röda RFSU? De är ju inte så känsliga , alltså man plussar senare på RFSU än typ cb som mäter 25ml (RFSU mäter väl 50ml?).

Hehe våra stackars män! De verkar inte ha lika bra syn som oss ;) när jag plussade så var strecket vääääldigt svagt men ändå synligt rosa. Gubben såg inte ett skit, jag såg jättetydligt. Våra ögon är väl mer tränade kanske ;)

Håller tummarna för att du får en plus imorgon som även din man ser ;)
    Ja, det var RFSU's röda test. Visste inte att de mätte sämre än andra. Men nu när jag var inne på internet och sökte lite stod det att de mäter 50 ml, precis som du sa. Nu har jag beställt test som mäter 25 ml som borde komma imorgon. Brevbäraren kommer vid lunch så det blir till att sitta och häcka vid lådan ;)

Kollar på de tester jag redan tagit och jag skulle på riktigt bli förvånad om det är negativt nu. Försöker ta bild på det men det är så svagt så det lyckas inte riktigt...

Lycka till, håller tummarna för dig idag!
Svar på tråden dags för syskon!