limpa skrev 2014-05-06 11:35:12 följande:
Jag har BIM den15:e. Vi jobbade väldigt aktivt kring ÄL, så jag håller tummarna :) Det är första ordentliga försöket efter ett missfall i slutet av februari.
Vad roligt att det är så många med flera barn. Jag är 38, så vi hinner nog inte med så många. Men jag hoppas att det blir en liten kotte till!!
Okej, ska lägga till dig!
Och håller tummarna med dig för ett plus snart! Ledsen för ditt mf. Kram
lindgrenmaria91 skrev 2014-05-06 12:12:35 följande:
haha min sambo tror på den där "tjejmetoden" , att om man ligger innan ÄL men inte på själva äl-dagen så blir det en tjej just för att tjejspermier överlever längre än killspermier. Jag själv vet inte vad jag ska tro om den teorin men vi har en tjej och enligt han så låg vi innan ÄL men inte på ÄL haha
Precis, och vi har hat sex exakt på äl-dagen med våra barn och alla tre är pojkar.
Haha. Ja, hoppas kan man ju!
Erli skrev 2014-05-06 12:25:20 följande:
Å vi försöker också på en liten tjej. Men självklart blir vi lika glada för en kille till.
Har ätit tranbär, magnesium/kalcium, mer typ vegetariskt och mjölkprodukter för att ändra pH. Men vi körde på under äl ändå, är ju rädd att det inte ska ta sig alls annars..
Men vi får väl se :)
Vad kul!
Jag äter också cal/mag och tranbär. Och min man har slutat med kaffe. Och jag tar ph-kalk för att bättra på mitt ph i kroppen. Jag är också rädd att det inte ska ta sig. Har inte fått min ägglossning än... tick tack. Om jag inte får den ikväll vet jag inte om vi ska ha sex igen... kanske väntar och kör på o+12 istället då om den är försenad. Vill ju inte chansa och ha sex och sen kommer ägglossningen en timme senare.
Kommer dock inte ge det så många försök om det inte tar sig. Nästa gång blir det sex alla dagar tror jag. Viktigast är ju som sagt ett barn. Men håller tummarna för att vi båda får varsin liten tjej!
angeni skrev 2014-05-06 13:47:37 följande:
Bim är ju 25 maj om man ska räkna första dagen för blödning efter missfallet 21/4. Men har de senaste dagarna sedan lördags haft mensvärk som vägrar ge upp och försvinna eller inte börjar jag blöda heller. Brösten ilar då och då. Ägglossningstest gjorde jag igår morse men det var blankt så något håller min kropp på med. Kanske är det så att kroppen försöker ställa sig in på att mensen ska komma tidigare, vilket inte vore helt fel så man kan börja räkna ut ägglossning :)
Förstår om kroppen blir lite i otakt efter ett mf, hoppas hoppas du får mens snart!