lantligadrömmar skrev 2014-05-12 20:06:37 följande:
har läst igenom hela tråden nu och tycker här är grymt härligt och trevlig stämning!!!! =)
Skönt att fler bär på samma längtan och önskan som jag, att önska sej ett visst kön. Känner igen väldigt mycket av det ni beskriver, längtan efter mor-dotter relation. jag förlorade min mamma när jag var liten, så har aldrig haft någon relation till min mamma, vill verkligen ha en dotter, har just nu svårt att se mej själv utan en dotter i familjen, men inser ju att det är ett scenario som kan förverkligas. Det är något jag måste jobba och bearbeta mej själv med. och det handlar ju som ni säger INTE om att jag inte vill ha en son till. det ska bli ett nöja att välkomna en liten individ till i familjen, vem det än är.
jag och maken är dock redan liiiite sugna på en fyra, men det får vi ta då. tre barn har vi velat ha från början, fyra har smugit sej på sista tiden... det är ju så härligt med barn, och jag vill ha stor familj!! =)
min farmor och farfar hade 8 barn, så jag har alltid varit omringad av en stor släkt, många kusiner osv. jag tycker det är så fantastiskt vad två människor är upphov till, så mycket människor som finns till tack vare dem! häftigt!! =) nu kommer vi nog INTE sträcka oss till 8 barn... men kanske 4... =)
Vi har alltid sagt att vi vill ha 5 barn men efter vårt första så har vi mer känt att 3 nog är perfekt för oss :) Men det får man ju se i framtiden :)