Inlägg från: Linda8110 |Visa alla inlägg
  • Linda8110

IVF 2014

Pluppen13 skrev 2014-10-08 17:48:22 följande:

Grattis Linda 8110! DÅ är det bara att hålla tummarna för att parveln vill stanna i magen :)

Gud vad spännande! Keep us updated :)

Tack! Ja det är så spännande! Men Gud så jag mår i kroppen. Som en disktrasa...
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-09 06:01:07 följande:
    Åh vad spännande, hoppas du blir trådens första solskenshistoria! Vi håller tummarna för dig!
    Åh tack! Hihi ja det vore fantastiskt att få bli en solskenshistoria :)
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-09 06:05:44 följande:
    Fick samtal från Uppsala och de ville vänta med äggplock tills på måndag. Det blir VUL på fredag morgon, så spännande att se hur många äggblåsor det finns då, i tisdags var det ju 15 st, så blir förhoppningsvis MVG för mig också i antal ägg. ;) min läkare sa att jag skulle vara uppmärksam på symptom för överstimulering veckan efter ägglossningssprutan, så vi får se hur det får :o
    Hur stora var äggblåsorna? Ja var uppmärksam. Jag går här hemma och är det jag också. Fått låna hem en våg och allt (hatar vågar haha).
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-09 22:05:06 följande:
    De var lite lagomt stora i tisdags, allt mellan 10-16mm, även ett gäng på 8mm men dom räknade han inte in i de femton st eftersom de kan vara "vilande". Är rätt nöjd med att vänta tills på måndag så kan de få ut fler ägg, känner inte nå särskilda symptom förutom att det trycker lite i äggstockarna, är tröttare än vanligt, och huvudvärk minst varannan dag, ibland flera dagar i rad.

Mmh, jag skulle också väga mig, men även kolla midjemåttet, exempelvis genom att hänföra hur byxorna sitter från dag till dag. Skulle även vara observant på att må riktigt dåligt om man blir överstimulerad, samt att man tydligen kan se ut att må väldigt dåligt.

Sista VULet imorgon innan äggplock :) få se hur många och stora som finns då.
    Jag mår otroligt dåligt så jag ska ringa läkaren imorgon och rådfråga. Det kan vara biverkningar från medicinen han skrev ut men jag vet inte... Jobbigt att känna såhär.
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-10 07:55:36 följande:
    Ojdå, på vilket vis mår du dåligt? Det är nog bra att ringa läkaren så du får veta om det är ok att må så dåligt...

När ska du ska göra gravtest?
    Är helt slut, orkar knappt ur sängen, är tungandad, svullen, ont i magen, yrslig så snart jag reser mig upp och smått illamående hela tiden. Vissa saker beror säkert på Pravidel som jag fick utskrivet. Men det är otäckt!

Jag har testdag 24/10. Dagen innan min födelsedag :)
  • Linda8110

Påväg till Huddinge för provtagning. De kallade in mig snabbt när jag berättade hur dåligt jag mår. Tacksam för all deras hjälp hela tiden!

• Linda8110
    Äntligen hemma! Läkaren hittade vätska bakom min livmoder, tydligt tecken på överstimulering. Som tur var var det inte så pass mycket att han behövde tömma mig! Mina prover såg dessutom helt ok ut så det räddade mig från tömning haha. Dock så tyckte han att jag gjorde rätt i som kommit in. Fick sjukskrivning en vecka till med order om vila och massor med vätska att dricka. Ska dit på tisdag igen för nya prover samt VUL. Känns skönt att veta att jag är relativt ok om jag följer råden samt fortsätter med de där eländiga Parkinson tabletterna haha.
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-10 09:58:13 följande:
    Ojdå, ja att du andas tungt och mår illa är ju tecken... Har du fått tag i doktorn?

Själv har jag kanske fått för stor dos puregon sen i tisdags, fick 150 av ivf kliniken medan min läkare blev förvånad, han hade gett mig 50 på blodprovsdagen för att värdet var för högt... Hade 27 äggblåsor redan nu, så fick ta ytterligare blodprov för att kolla värdena och ska invänta samtal från ivf kliniken hur de vill fortsätta. Jag får eventuellt "surfa" på spray ett par dagar extra för att lugna ner värdena.
    Ojojoj vilket slarv av dem! Farligt ju! Hoppas du kan lugna ner det?.
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-10 20:23:55 följande:
    Ja, jag hoppas att värdena går ner över helgen, jag ska inte ta fler sprutor och endast ta nässpray, "surfa" Trodde hon skojade när hon från ivf-kliniken ringde och berättade om mina skyhöga värden, trodde de inte kunde vara så höga som 29 000, de var ju för höga när de låg över 2 000 i början av veckan :( Just nu är jag orolig över att bli överstimulerad såklart, men även att mina ägg går förlorade... 27 ägg är ju mer än två års naturliga ägglossningar som jag isf "tappar".
    Ja jag vet inte hur de gör för att lösa det? När de väl plockat dig sen så måste de hålla stenkoll på dig. Lägga in medicinering direkt skulle jag tro. Ställ in dig på att vara hemma från jobb...
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-11 16:13:43 följande:
    Min läkare tog upp lite troliga scenarior efter att han insåg vilken hög dos jag fått, och han trodde jag skulle få "surfa" tills att värdena sjunkit och tills äggstockarna lugnat sig. Vet dock inte vad som händer efter det om de kan plocka äggen som vanligt... Jag hoppas det. Idag är jag väldigt öm och får lov att ta kortare steg när jag går för att minska obehaget.

Hur mår du idag? Har några symptom på din överstimulering minskat?
    Ja hoppas de låter dig surfa så länge som möjligt eller att de plockar och att du får ligga kvar där sen. Grejen när man plockar vid risk för rejäl överstimulering är ju att man inte kan återföra som tänkt. Men det är ju egentligen det minsta problemet. Vart är det du behandlas nu igen? Nej jag mår lika illa idag. Tanken är att jag ska åka hem till landet imorgon och gå på jazzkonsert. Vill vill vill! Men vet inte huuuur jag ska palla?
Svar på tråden IVF 2014