Inlägg från: marsmamma87 |Visa alla inlägg
  • marsmamma87

BF Januari 2015

snerkan skrev 2014-06-21 11:12:28 följande:
    Jag är i 11+1 eller 11+4(enligt mensen) idag:)

Mår riktigt skapligt för det mesta. Det är oron som kommer och går, ena stunden känns det bra att magen faktiskt växer lite o jag känner mig ganska så härligt gravid men så desto oftare får jag för mig att pyret i magen inte lever. Usch! Nu måste tiden gå fortare, ska träffa läkare och göra ultraljud på onsdag.

Funderar på om hon kommer göra utanpå magen eller vaginalt? Vad tror ni? Är ju i v 12. Ska nog ringa o fråga på måndag ändå:p
    Tror hon gör utanpå magen. Jag fick göra utanpå i vecka 9 redan och det syntes finfint :)
  • marsmamma87

Usch vad hopplöst allt känns. Ligger i sängen och gråter för att jag inte orkar kliva upp. Har kräkts det sista jag gjorde igår och det första jag gjorde imorse och just nu känns det som illamåendet bara blir värre för varje dag. Trodde det skulle släppa tidigare den gör gången för det började senare och har inte varit lite extremt som förra grav. Men nu börjar jag tveka..

Är världens sämsta mamma och sambo just nu iallafall. Vill ha energi och kunna va lite rolig igen.. Ska illamåendet verkligen bli värre i vecka 13?!

Ursäkta gnället..:/ kram på er

• marsmamma87
    Malin81a skrev 2014-06-23 09:10:32 följande:
    Men så kan du ju inte ha det. Du får be dem skriva ut lergigan comp till dig. Jag har tagit det vid de två andra graviditeterna. Jag håller med om att man känner sig som en kass mamma. Ser fram emot att berätta för barnen så de kanske kan förstå varför jag e extra trött och hängig. Att man e en dålig fru/sambo är ju han ju lite medskyldig till!!
    Äter lergigan comp och tycker det har hjälpt mig ganska bra fram tills nu, är som att det bara slagit till med dubbel kraft den sista veckan..

Kanske skulle jag behöva ta medicinen oftare? Hur ofta tar ni den ni andra som äter lergigan comp??

Försöker tänka att det blir sämre innan det blir bättre och att det här är det sista illamåendet nu.. Men vet inte riktigt om jah går på det :)
  • marsmamma87
    Vinterdröm skrev 2014-06-24 08:14:13 följande:

Har ni andra berättat för omgivningen att ni är gravida? Vi har endast berättat för föräldrar, syskon samt två av mina nära vänner. Vi ska ju göra KUB-ultraljudet i nästa vecka och min chef har redan gått på semester så det känns mest naturligt att berätta för chefen efter semestern, men det blir ju inte förrän en bit in i augusti. Jag borde vara i v 18 då. Misstänker att magen kommer att synas ganska så bra då, så det kommer att bli svårt för kollegorna att undvika att se den.

När kommer ni att berätta för chef och kollegor?

Våra familjer vet, mina närmaste kollegor vet och min chef vet. Berättade för dem i vecka 9, för familjerna i vecka 5. Kommer gå ut med det till allmänheten i vecka 15 efter UL om allt ser bra ut.
  • marsmamma87

Tack escapee och ab mamma för pepp å kloka ord!! Mår liite bättre idag (peppar peppar) och väljer att tro att det snart ska vända.

Något som hjälper mig och som jag verkligen tycker är GOTT just nu är chaite, men vågar knappt dricka det jag luktar mest på påsarna. Är det okej att dricka chaite? Någon som vet??

• marsmamma87
    Väntande skrev 2014-06-24 11:07:38 följande:

Kommer tyvärr få hoppa ur den här tråden ... Var på ultraljudet idag och bebisen saknade hjärtfrekvens och var mindre än 10 veckor. Känns skit tufft den här gången! Jag önskar verkligen er alla så mycket lycka till som det bara går!!!

Beklagar verkligen, vilken mardröm
  • marsmamma87

Grattis till er som varit på lyckade UL idag, vad härligt. Längtar till nästa vecka då är det min tur!

Är det för tidigt att känna rörelser i v 12+4 eller är det möjligt? Jag känner något svagt fladdrande flera gånger per dag långt ner i magen bakom blygdbenet och har fått för mig att det är bebisen samtidigt som jag vet att det är i tidigaste laget för att känna ..

Känner ni nåt?

• marsmamma87
    MissLaila skrev 2014-06-24 22:00:21 följande:

Jag måste bara gnälla lite och hoppas på att någon kan ge mig bra tips.

Jag har hostat i över en vecka nu, hostar hela nätterna så jag knappt får sova och på morgonen hostar jag upp typ 1 ton med slem. Jag har pratat med sjukan, men får ingen hjälp för att jag bara är i tredje månaden, idag v 9+2. Igår började jag även få ont i bihålorna och halsen, är svullen på ena sidan i halsen. Men!! Jag ska bara dricka mkt säger dom. Är det meningen att man ska behöva plågas bara för att man är gravid? :( Det finns smärtstillande, mediciner mot illamående, mot halsbränna och gallproblem som man kan äta under graviditeten. Men inte ett ENDA preparat mot förkylning/hosta som man får ta! :( Jag har så ont i magen pga hostan, det enda som händer med allt vatten är att jag får springa på toa stup i kvarten.

Någon som har något bra husmorstips eller liknande?

Socker är slemlösande så drick varm saft eller te med mycket socker i innan du ska sova. Honung och citron brukar lindra halsont.

Finns halstabletter som är okej att ta som gravid och även nässpray mot bihålorna tror jag, kolla med personalen på Apoteket.

Men jag håller med om att du ändå ska till en läkare, klart du kan få hjälp fast du är gravid..

Krya på dig!
  • marsmamma87

Jag är i vecka 14 och har känt av rörelser sen någon vecka tillbaka. Är mer och mer säker på att det är mini som kittlas.

Annars har jag extremt mycket känningar just nu. På gott och ont. Mår fortfarande illa, vissa dagar är värre än andra idag. Dessutom värker det och drar i magen, känns som växtvärk. Har fått problem med att gå och stå länge och känner redan av fogarna :/ också lite värmevallningar och extrem trötthet på det. Känns inte som jag är gjord för att vara gravid, min kropp gillar inte det. Har mer eller mindre bestämt att detta barnet blir det sista trots att vi tidigare varit inställd på tre. Två får räcka gott har inte lust alls att vara gravid fler gånger.

På torsdag är det dags för ultraljud, ska bli kul att se hur stor den lille blivit.

Har ni någon känsla för vilket kön ni väntar förresten? Jag trodde tjej i början men är nu mer eller mindre säker på att det är en pojke jag väntar, är en stark känsla som jag hade när jag väntade sonen med. Får se om det stämmer i augusti på RUL

• marsmamma87
    40 veckor skrev 2014-06-30 11:57:47 följande:

Har bara en liten fundering. jätte många har gjort ul har jag sett. varför har ni gjort det så tidigt? jag ska ha mitt första ul när jag är i vecka 18?!

Jag går hos privat barnmorska och där erbjuda man ett UL i v 8-9 vid inskrivning och möjlighet till ett extra innan RUL om man inte väljer kub. Jag har varit på ett i v.9 ska på ett nu i vecka 14 och sen är det RUL v 20.. Sen blir det inga fler. Med sonen gjorde vi bara RUL och saknade ett innan dess
Svar på tråden BF Januari 2015