Inlägg från: marsmamma87 |Visa alla inlägg
  • marsmamma87

BF Januari 2015

Förhoppningsvis skrev 2014-05-29 12:15:58 följande:

Grattis och välkomna alla nya!

Jag har liksom inte kunnat smälta det här att vi ska ha ett till barn. Livet pinnar på som vanligt. Med första barnet var liksom graviditeten det enda som jag kunde tänka på, nu glömmer jag bort den då och då haha. Är det någon annan som upplevt samma skillnad med andra/tredje/fjärde/femte etc barnet?

Känner likadant .. Är bara illamåendet som påminner mig då och då:) skönt på nåt vis, känns som dessa månader kommer gå fort den här gången. Går redan in i vecka 10 imorgon, tyckte jag plussade nyss!
  • marsmamma87

Jag kan inte dölja min mage längre, är jättesvullen och jag brukar normalt ha en helt platt mage. Får många frågande blickar och nu börjar det bli dags att berätta för flera känns det som. Hittills vet våra familjer..

Jag ska på extra UL i början av juli (v14) efter det kommer vi gå ut med det till alla.

• marsmamma87
    Lioz skrev 2014-06-01 07:04:49 följande:

Hej alla, hoppar också in här, plussade ett starkt streck igår och enligt familjelivs beräkningar så har jag BF 28 Januari och är i v6 (5+3) nu!

En oväntad och lite plötslig grav då mitt Id kort hade gått ut utan att jag hade tänkt på det och helt plötsligt kunde jag inte hämta ut mina ppiller! 
    Men vi har pratat i 3 år om att en liten knott till (har två stycken till sedan innan) hade passat 2015 bra sedan innan. 

Mina tidigare barn är födda 07 och 11. Två Pojkar! =)) 

Har tidigare haft hyperemesis vid mina graviditeter, vilket har inneburit att jag levt på sjukhus fram till v25 ungefär. 
    Än så länge mår jag dock inte illa utan har mest känt mig väldigt svullen, ökat ca 4kg i vikt == samt ömma bröst! 

Tog blodplorv för Hypotyreos för ca 3 veckor sedan och ligger tydilgen i riskzonen, vi har det även i släkten så kommer begära levaxin redan från början nu samt vilja göra KUB test så att allt står rätt till! 

För övrigts så är jag 26 år och bor i Göteborg! 

Välkommen och grattis :)

Hoppas att du slipper må dåligt denna gång. Jag hade hypernesis min förra grav och har fått det igen denna men MYCKET lindrigare.

Är också 26 från Göteborg :)
  • marsmamma87
    Gweny skrev 2014-06-01 10:11:32 följande:

Hej, Jag är så glad att få komma in till er här!! smile2.gif
    Plusade i förrgår, kom ett starkt plus och igår tog vi ett digitalt som visade gravid 3+!! Har haft lååånga cykler, så svårt att veta exakt, men tror jag är i v 6, ska ringa min gyn imorgon. Vi har försökt i 1 år, och skulle börja med behandling, så detta känns helt fantstiskt. smile1.gif

Grattis!!! :)
  • marsmamma87

Hej allihopa! Har varit hemskt dålig på att hänga med här de sista veckorna men ska ta mig tid ikväll när sonen somnat till att läsa ikapp lite.

Grattis till alla nya plus iallafall!! Va kul att vi blivit så många

Här rullar allt på som det ska, går in i vecka 12 imorgon och mår mycket bättre än innan sen några dagar tillbaka. Jag och sambon börjar redan prata om att vi gärna vill ha en till efter detta (alltså tre barn totalt)

Äter fortfarande lergigan 3grg/dag men ska nog snart kunna dra ner på det lite hoppas jag. Var hos barnmorskan för andra gången idag och tog alla rutintester. Vi valde att inte göra kub, men har ett extra ultraljud inbokat om två veckor - längtar!! Hade perfekta värden idag iallafall, till skillnad mot med sonen då blodtrycket redan var högt och äggvita i urinen i samma vecka.

Gjorde baking soda-testet idag! Någon mer som provat? Resultatet visade solklart att det är en till pojke vi väntar, ska bli spännande att se om det stämmer det gjorde det förra gången iallafall!

Ska som sagt läsa ikapp lite ikväll... Kram till er så länge!

• marsmamma87
    Almagest skrev 2014-06-12 09:54:05 följande:

Jag har en liten tjej hemma som kommer vara strax över två år när januaribebisen kommer. Tror ni jag behöver skaffa en dubbelvagn? Jag känner mig kluven, skulle gärna slippa osmidig dubbelvagn då jag är inne i stan ganska ofta (stockholm).

Min kille kommer va 2 år 10 mån när bebisen kommer och vi kommer skaffa någon typ av syskonvagn till våra två. Största anledningen är att vi har drygt 2 km till förskolan å jag vill kunna gå dit och hem med dom, det kommer ta alldeles för lång tid om han ska gå själv :) likadant vill jag kunna röra mig i stan och affärer själv med båda och min stora är en vilde som jag inte vågar ha springandes på egna ben om jag är ensam med en barnvagn också.

Däremot kommer vi ha kvar sonens enkelvagnar och använda dem till bebisen när vi är iväg tillsammans.

Funderar på en phil&teds där barnen sitter "bakom" varandra istället för i bredd för att minska klumpigheten..

Men alla barn är ju olika och du vet nog själv bäst om din "stora" kommer klara sig utan
  • marsmamma87
    Anjou2 skrev 2014-06-11 19:10:37 följande:

Hallå skrev i den här tråden för ca 1 månad sen, fick plus på Stickan men fick sedan ett tidigt missfall, men nu så verkar det ha tagit sig igen :) så blir en februari bebis om det håller i sig den här gången :) :)

Stort grattis till dig! Hoppas den lilla stannar där den ska :)
  • marsmamma87
    mlisavvas1 skrev 2014-06-12 16:52:10 följande:

Nu blir jag nyfiken! Vad är baking soda?

Taget direkt från tråd på Familjeliv:

The baking soda-test:

Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den och rör om som hastigast. Resultat?

OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.

OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.

Läste också att det kan utföras från v 10+0 och framåt
  • marsmamma87

Jag är i vecka 12+1 idag och här har illamåendet kommit tillbaka igen :/ mådde i princip helt bra i vecka 11 men i vecka 12 kom det tillbaka ordentligt och det verkar hålla i sig in i vecka 13 med. Suck! Nu får det gärna gå över, vill kunna njuta av sommaren med min tvååring.

Svar på tråden BF Januari 2015