Inlägg från: elilin |Visa alla inlägg
  • elilin

BF Januari 2015

Vad har ni för bilar samt bilstolar? Vi kommer nog int kunna ha babyskyddet i bak inte med basen i varjefall, kör jag så går de om man bältar stolen men ska sambon köra så blir de för trångt :/ så här får de nog bli bebis fram och 2åringen i bak som han sitter nu bakom passagerarsätet :)

• elilin

Kan ju vara förvärkar? blir magen hård? Kontakta mvc om du är orolig tycker jag :)

• elilin

Tidigt i morgonbitti drar ja till ullared :) ska bli skoj å fp handla en massa bebis saker :) får se om man lyckas somna ikväll, helt lyrisk ;) första gången ja ska ner dit så hoppas ja inte blir besviken :)

• elilin

Var hos bm idag jag med.. alla värden såg bra ut dock hade magmåttet dragit iväg väldigt mkt, vilket ja själv oxå tycker att ja e grymt stor för v29. Å hade sfmått på 31.5 låg innan för ramen men högt å hade som sagt dragit iväg sen sist så nu blir de en extra koll för å se så de inte drar iväg ännu mera, har de gjort de till nästa gång blir de den härliga sockerblandningen för å kolla så de inte är graviditetsdiabetes :/ aja håller tummarna att de stannar av :p

• elilin
    mariaheterjag skrev 2014-11-13 17:33:14 följande:

Förstår att det inte känns så kul med sf-mått som drar i väg:-/ Min bm hade inte sagt något om sf mått tidigare så jag frågade idag men det var ju väldigt medel vilket känns skönt. Hoppas det stannar av för dig! Kanske bara är någon tillväxtperiod eller nåt

Ja jag hoppas oxå att det bara är en tillväxtperiod :)
  • elilin

Dem har 30 dagar handläggnings tid från de datumet de är registrerat att dem fått papprerna och förra gången fick ja reda på de 1 vecka innan ja skulle gå hem, men denna gång tog de 4 dagar från att dem fick papprerna tills att ja fick tillbaka beslutet så de var verkligen en bra handläggare :)

• elilin
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-18 21:48:28 följande:

Har ni fysiska jobb som fått havandeskapspenning? Jag mår överlag bra och ska jobba tills 3 v innan förlossning.

Jobbar som uska inom hemtjänsten så rätt tungt jobb, lite stressigt och mycket spring. Går eller cyklar i jobbet :)

Har varit sjukskriven 50% av min 75% tjänst sen v 26 pga foglossningen, drn började i v19 men ja höll inte ut längre :/

Tyckt de varit väldigt jobbigt att inse sina begränsningar denna gång, då ja förra graviditeten jobbade längre än vad jag behövde, hade fått beviljad gravpenning då oxå men mådde bra så ansåg inte att ja behövde gå hem direkt :) men alla graviditeter är olika :p
  • elilin
    4loveandlemons skrev 2014-11-29 23:24:57 följande:

I veckan var jag på ett nytt besök hos bm och mitt sf-mått hade bara ökat 1 cm på tre veckor. Det var redan lite litet så nu ligger jag på gränsen till föör litet. Dessutom hade mitt blodtryck gått upp. Ska tillbaka i veckan och göra nya mätningar. Gissar att det blir ett nytt TUL om magen inte har växt till sig. All denna oro och kärlek för en liten person som man inte ens har träffat än!

Inge roligt med denna oror :/

Själv är ja orolig för tvärtom stor bebis :/ har fått gått på extra mätning i veckan å ska få göra glukos behandling, hoppas inte ja håller på å få diabetes eller nått :( mitt sfmått låg på 33.5 nu i veckan och var då i v 31...
  • elilin

Har precis gjort den omtalade glukosbehandlingen, å fy f*n vad illa de smaka fick kämpa som tusan för å inte kräkas, å ja som inte klarar av söta saker denna grav så detta var en prövning ;) nu ärr gjort sitter och väntar på å ta nytt blodsocker efter 10. Känner mig helt snurrig å dåsig i huvudet :/

• elilin

Ingen diabetes :) hurra hurra :) dock har jag fått Gbs igen :/ hade de förra graviditeten oxå.

Angående smärtlindring så förra gången hade jag inget alls (var helt öppen för allt förutom epidural) hade en snabb förlossning så de blev aldrig jobbigt eller speciellt ont heller. Hann bara var på fl i 30min så denna gång har jag samma inställning öppen för allt bm får gärna vägleda än vad dem tycker osv. Men vill helst inte ha epidural :p

Svar på tråden BF Januari 2015