Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

BF Januari 2015

Vad kul att flera har mycket gemensamt som pergotime och diabetes mm! Inte kul i sig, men vi är på samma bana och har någon som oss. Välkommen tequila! Hoppas allt går väl! Idag ska vi på släktträff på mannens sida i hbg och fyy vad preggosvullen jag är. Bara v6 men svullen!

• RockTheRebell

Jag hade det förra och denna gången. Det är blodtrycket tror de. Ingen fara för mig. Måste äta var tredje - fjärde h ungefär, inte stressa för mkt. Jag får myrkrypningar i läppar/händer och flimmriga/dimmigt för ögonen. Förstår att det låter som blodsocker men det är det inte. Pulsen känns hårdare o snabbare med. Mina värden är jättebra men för att vara mina värden är de lite sämre. Tänker jag mig för med ovan nämnda behöver jag inte ha det så. Det handlar inte om att äta mer, utan oftare. Testa det :)

Tingeliiiing skrev 2014-05-10 18:47:01 följande:
    Tjejer jag har fått problem med ojämna på hjärtat sen jag blev gravid! Nån som upplevt något sånt?

Angående humöret escapee så går det faktiskt att behärska sig ganska väl när man kommer på hur man ska göra! :) när du känner ruset komma så andas in och tänk fort igenom är det den eller jag? Är det nödvändigt att bli arg för detta? Jag känner för att ta katten o svinga henne tre varv i svansen o skicka genom fönstret, för att hin existerar ungefär. Alltså någon helt oskyldig. Andas jag in o tänker som jag skrev ovan kommer jag fram till att.. Nee. Det är jag som är problemet. Så säger jag till min sambo att jag är jätte arg fast jag vet inte varför. Så ty,ler han lite.synd om mig eller ger mig en kram istället för att vi skulle så o skrika på varandra t.ex. Gillar det alternativet med kommunikation och kram mycket mer :P hehe Stackars alla som mår så illa!
  • RockTheRebell

Hostar gör jag inte men allt det andra kunde jag skrivit. Ta upp dem med Bm så ni har koll. Skulle jag totalt spekulera antar jag det har med näringstillförseln o göra. Vi matar ju någon annan med nu! Allt blev iaf under kontroll när vi kom fram till att äta hjälpte. De gångerna det kommit tillbaka är när jag varit utan möjlighet att äta inom 4 h. Så oftast kommer jag ihåg ett äpple eller vad som helst nu.

• RockTheRebell

Haha millapo kolla bildtråden. Så såg jag typ ut i v18 m första om jag ville ;) nu försöker jag hålla in när jag träffar nära folk haha. Livmodern är ju inte ens över musbenet... Men magen tror det helt klart.

• RockTheRebell

Haha för att inte tala om järntablett-förstoppad haha då är det snart v25. Idag är det värre än igår. V25 m nr 1 va typ som 19-20 m 2 an.

MillaPo skrev 2014-05-11 18:12:50 följande:
    Haha japp så ser ja med ut...o vlir man kissnödig oxå blir det ännu värre ;)

• RockTheRebell

N e j sexa på! Det är viktigt för förhållandet :) men det måste vara skönt. Jag brukar ha fått sammandragningar från mitten av grav, men den gör gången fick jag det redan förs veckan i v5. Trodde inte det var möjligt.. Men vi pausade en vecka för jag hade inte lust och igår blev det av. Och ingen sammandragning. Men jag var den aktivare o bestämde vad som kändes bra. Så sexa på :) det kan komma rosa flytning dagen efter men det är livmoderhalsen som kan va lite känslig på utsidan. Inget farligt.

escapee skrev 2014-05-11 22:45:07 följande:
    En lite pinsam fråga... Någon mer som fått ont i magen av en orgasm nu när ni är gravida? Blev lite skrajj nu när ja kände detta. Dum som jag var så googlade jag lite. Å vissa skriver att man inte ska ha sex eller få orgasm innan v 12... För då ökar risken för missfall... Medan en del andra skriver att de e bullshit....

• RockTheRebell

I vårt län har de.precis gjort om att man får från v 12-22 istället för från 17+0-21+0 som är gratis. Men då får man just inget rul sen. Som ilyaln skrev måste man ha släkt som är sjuk, allvarlig risk eller så varor med om foster missbildning innan. Men det finns.ganska gott om privata mottagningar i städer som tar 500-1000 kr för tidigt ul.

Ettplusettlikamedtre skrev 2014-05-12 10:53:31 följande:
    Okej, känner att jag ändå vill göra kub, även om jag måste betala. Men ul, gör man i vecka 12? Eller 14? Vilken dålig koll jag har känner jag!!

• RockTheRebell

Man kan ju få lite blödning som vi alla vet, men det är oftast kring datumet man skulle haft mens. Mina tidigare två hade jag blödning som femkrona i v8, 12+nåt och 16+nåt o 22. (Den sista blödningen m 1an bara) Men inte sen. Kollade upp mot min menskalender o det stämde näst intill på dagen!

• RockTheRebell

Jag är väldigt nöjd med vår första förlossning! Den avstannade dock på hösten så de fick sätta igång det igen men det fanns inget val för han var 12 dgr över tiden och började bli påverkad så Bm har lovat mig max 7dgr+ i framtiden. Har bara lustgas för vi han inte mer innan krystet. När vi kom till bbrummet frågade jag när vi skulle ha nästa :P hehe tog 14 h från första känning.

mariaheterjag skrev 2014-05-14 11:26:42 följande:
    hej jag hänger också på i den här tråden.

Testade igår då mensen var en vecka sen och fick pluss! Borde gå in i vecka 6 idag. Har en pojke född 10 sedan innan men inte riktigt varit säker på syskon, vi slutade i alla fall skydda oss för 2 mån sen men knappt haft sex så jag känner mig rätt förvånad och lite överrumplad.

Hur är era tidigare erfarenheter av graviditeter och förlossning etc? (ni som har barn sedan innan). Jag känner mig rätt nervös och orolig då jag upplevde det som jobbigt med ettan...

Svar på tråden BF Januari 2015